פורום ביקורת מסעדות
נושא: סופ"ש בצפון - מסלול למיטיבי לסת  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 01/07/2015 | 18:10
5
1039
רגע לפני שמצטרף קטנצ'יק חדש למשפחה, החלטנו להפקיד את הקטנצ'יק הגדול אצל סבא וסבתא ועשינו דרכינו לצפון הרחוק.
עצירה ראשונה הייתה בשראביכ. המסעדה נמצאת ממש בכניסה לכפר, למזלנו לא פספסנו את השלט. מזל שהיא ממוקמת בחניון, אז לא הייתה בעיה של חניה 
מכיוון שהגענו בצהריים המוקדמים של יום חמישי לא נרשם עומס. למעשה היינו הראשונים שם, אבל בערך תוך חצי שעה כבר לא נותר שולחן פנוי. יעקב, נחמד כפי שכולם מתארים אותו, התיישב לידינו ושאל מה אנחנו אוהבים ונתן המלצות שונות. אכלנו סלט ירוק מלא בעלים טריים וטעימים (נשמע כמו משהו פשוט אבל הטריות והטעמים המיוחדים מורגשים בכל ביס), תבשיל חובזה, חומוס טעים מאוד עם גרגרים (הפיתות היו די יבשות וקצת מיותרות), כרובית עם טחינה שהייתה מעולה, קובה עם בשר, וחצילים ברכז רימונים שטעמו לא היה מאוד מורגש אבל זו הייתה מנה טעימה בטירוף. ייתכן שאכלנו עוד כמה דברים שאני לא זוכרת, אבל זה היה משביע לחלוטין. כל זה עם כוס קטנה של קפה שחור וחלבה מעולה עלה לנו בסביבות ה-80 ש"ח. למרות המיקום הלא פסטורלי בעליל, האוכל נותן תחושה כפרית ונעימה. מומלץ בחום.
משם נסענו לגלידה בוזה במעלות תרשיחא, נרשמה התלהבות רבה מטעם הקשיופאה המדובר.
המשכנו לצימר, שם חיכו לנו כל מיני פינוקים ונשנושים קטנים, ובראשם דובדבנים אורגניים שמגדלים בעלי הצימר ומהם לא הפסקנו לאכול במהלך כל הסופ"ש.
בערב חזרנו למעלות תרשיחא (מוטיב חוזר בסופ"ש שלנו) והגענו לפאב כמון. אחרי שקראתי כאן המלצות על הפיצה שלהם וידעתי שבן זוגי ישמח ללגום בירה, החלטתי שזה המקום המושלם עבורנו ליום חמישי בערב. הפאב די קטן, אבל יש בו אווירה מאוד נעימה. אכלנו פיצה עם ירקות והיא באמת הייתה ממש טעימה, אז הזמנו עוד אחת  בן זוגי שתה בירה של כמון שאמר שהייתה מעולה, ועוד אחת של בישופ שגם אותה שיבח. את האווירה השלים ג'ו בונמסה שהתנגן ברקע. בערך 130 ש"ח על אחלה בילוי.
ביום שישי בבוקר שוב חזרנו למעלות תרשיחא ואכלנו ארוחת בוקר בדליקט. המקום קטן וחמוד, העיצוב נעים מאוד. אכלנו שקשוקה וארוחת בוקר בלאדי, שכוללת צלוחיות קטנות עם מטעמים כמו פול עם טחינה, זיתים, סלט ירקות טרי, גבינת לבנה וגבינת ג'יבנה. הארוחה מלווה גם בפיתות מסורתיות (כמו לאפות דקות) אך הן היו די יבשות ולא אכלנו מהן. בכל מקרה השקשוקה הגיעה גם היא עם לחם חם וטרי אז לא הייתה בעיה של ניגוב. סטפן היה מאוד נחמד ואדיב, וכך גם כל נותני השירות. אני לא זוכרת כמה שילמנו בדיוק כי הייתה להם טעות בחיוב האשראי (עליה התנצלו ללא הפסקה) אבל המחיר היה סביר ביותר, במיוחד לאור התמורה שקיבלנו. מדובר במקום יחסית חדש ונקווה שיצליח להם.
בצמוד למקום יש מאפייה שנקראת לחם בר, אם אני לא טועה הם גם מספקים את הלחמים לדליקט. קנינו שם לחם דגנים טעים לכבוד שבת.
ארוחת צהריים לא אכלנו כי היינו מלאים מהבוקר והסתפקנו בנשנושים של הצימר. בכל מקרה רצינו להישאר קצת רעבים כי בערב נסענו למסעדת מוסקט במצפה הימים. המסעדה מאוד יפה ונעימה, השירות מאוד טוב, והדבר היחיד שקצת העיב היו השירותים שמעבר לכך שלא היו הכי נקיים בעולם, היו גם מסריחים. בתור הריונית ביקרתי שם מספר פעמים לאורך הערב ולא חל שינוי במצב, קצת חבל כי באמת כל השאר היה כל כך מוקפד. 
לשולחן הוגשה פוקאצ'ה חמה וטעימה עם סלסת עגבניות, שמן זית וחומץ בלסמי. היא הייתה חמה וטעימה, השתדלנו לא לחסל אותה. למנות ראשונות הזמנו טארין סלק וגבינה רכה, וריזוטו פטריות. שתי המנות היו נהדרות ומאוד נהנינו מהן. למנה עיקרית בן זוגי לקח פילה עגל שהוגש עם פירה וברוקולי. הוא מאוד נהנה מהמנה וממה שטעמתי זה באמת היה מוצלח מאוד. אני לקחתי פילה מוסר ים עם ניוקי וברוקולי. הדג היה טעים, אם כי פוזר עליו יותר מדי מלח גס, והניוקי היה טיפה חסר טעם. הוא היה מאוד רך אבל לא מהמוצלחים שטעמתי. לקינוח לקחנו טארט אגסים. המלצרית המליצה על הקינוח הזה ולכן בחרנו בו, הוא היה בסדר וזהו. זה אולי לא נשמע ככה מהתיאור אבל בסה"כ הייתה ארוחה טעימה, יכול להיות שהיו לי ציפיות גבוהות (במיוחד לאור המחירים) ולכן מעט התאכזבתי. אחרי הנחה של 10% של אפליקציית בייגלה שילמנו בערך 380 ש"ח.
בשבת בבוקר, באופן מפתיע, שוב נסענו למעלות תרשיחא. קנינו ב -The good bread bakery פלוט אחד עם כל מיני גרעינים ופוקאצ'ה אחת עם ירקות. וואו, זה היה טעים. המקום קטן עד מאוד ואין שם כמעט מקומות ישיבה, אז לקחנו איתנו וטרפנו בדרכינו לשוק. השירות היה לעילא ולעילא וממש כיף לקנות במקום כזה. לפי הריחות והתור במקום אני יכולה רק לתאר לעצמי שכל המאפים שם נהדרים.
אחרי טיול בשוק, בן זוגי אכל כנאפה בממתקי אבו ג'ימי. המנה הייתה ענקית, אבל מכיוון שאני לא מאוהבי המתוקים מהסוג הזה, הוא נאלץ לחסלה לבדו ואמר שהיה מצוין. כדי להיפרד מהאזור בכל זאת עם טעם מתוק בפה קפצנו שוב לבוזה ודגמתי טעמים נוספים שהיו כמובן נהדרים.
היה לנו סופ"ש נפלא ואני ממליצה על האזור הזה בחום רב, יש עוד הרבה דברים טובים ושווים שלא הספקנו לנסות הפעם, ואני מקווה שעוד נשוב.