פורום ביקורת מסעדות
נושא: חומוס באשא- חומוס באסה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 10/07/2015 | 09:44
2
628
חומוס באשא, אלנבי 136 תל אביב.
לדיווח המלא בבלוג פה גדול
 
חומוס באשא נפתח לפני מספר חודשים בתל אביב.
באשא הוא חומוסיה ידועה שמקורה בכפר קאסם. לפני מספר שנים הוא אף זכה במקום הראשון, במבחן חומוס שנערך באחד מאתרי האינטרנט. לאחרונה הוא החליט לפתוח חומוסיה בתל אביב, ובתכנון כך אמרה המלצרית, לפתוח חומוסיות נוספות באזור המרכז.
לצערי הרב, על סמך הביקור, חומוס באשא לא יביא בשורת חומוס חדשה לתל אביב. למעשה, זה היה החומוס הגרוע ביותר שאכלתי אי פעם בחומוסיה.
 
בפתיחה על חשבון הבית הגיעו כמה סלטים- כרוב סגול, כרוב לבן, גזר בשמיר, בצל וחמוצים. הסלטים, אין מילה אחרת לתאר, היו מזעזעים: הכרוב, הסגול והלבן היו מתים. מי יודע מתי נחתכו. השמיר, עשב תיבול שתלטני שצריך לנהוג בו במשנה זהירות, השתלט על טעם הגזר. החמוצים סבלו מטעם לוואי נורא. עלוב.
 
לקחתי חומוס מסבחה. החומוס עצמו היה בינוני. המרקם חלק, ובעל טעם מעט חמצמץ. סביר בטעמו.
אבל זה עוד היה טוב לעומת המסבחה. המסבחה, שכללה נוכחות דומיננטית של טחינה, היתה גרועה. לא היה שום טעם. ניסיתי איכשהו לערבב אותה עם רוטב שום לימון, מה שאני בדר"כ לא עושה, כדי להרגיש טעם כלשהו. כל דבר שהוא, העיקר טעם. זה לא עבד.
בצד הוגשה פנכת טחינה. היא היתה איומה, חמוצה מדי, בעלת טעם תעשייתי (ונוראי) בולט. אני לא רוצה לחשוב על מקור הטחינה.
בצד קיבלתי פיתות סופרמרקט יבשושיות.
 
אינני רואה כל הבדל בין לאכול בחומוס באשא, לבין לקנות קופסאות מוכנות של חומוס וטחינה ולאכול בבית. בעצם יש שני הבדלים: זה יהיה יותר טעים, וגם יותר זול.