פורום ביקורת מסעדות
נושא: פטיסרי אמיליה - ויצמן 13 גבעתיים  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 18/07/2015 | 01:19
5
973
כשמגיע אז מגיע.. השבוע נפתחה החנות של השוקולטייר המוכשר מכורזין (וגם אלון גולדמן המוכשר לא פחות).
יצא לעבור שם מוקדם יותר ולקחת קינוח לארוחת ערב שישי, קינוח מוצלח ביותר. ממה שיצא לנסות ומבחינתי לפחות, הפרלינים ושני הקינוחים האישיים היו כנראה הטובים ביותר בתחומם, שיצא לי עד היום לאכול בארץ. כמובן שבסופו של דבר, זה בעיקר טעם והעדפות אישיות, אבל אין לטעמי ויכוח שבתחום רמת חומרי הגלם השוקולדיים ועבודה על טעם, ב"מירכוז" טעמים עזים יחסית ומצויינים בגנאשים, התחום הכי חשוב שיש, המוצר הסופי נמצא שם למעלה עם רבים וטובים בתחום בעולם.. הסיגנון השוקולדי מריר די הזכיר לי חנויות לונדוניות כמו של ויליאם קארלי ופול א. יאנג, והאמת שלצמד אפללו את גולדמן ממש אין מה להתבייש בהשוואה הזו, להיפך
אהבנו ביותר את הפס עם האמרנה למעלה, מאוזן בצורה לא נורמלית, פס השוקולד השני המרוכז שזכה לאחרונה באיזו תחרות, היה גם הוא נפלא לסוגו המריר, לזוגתי הוא היה יותר מידי חזק, אבל זו לא חוכמה אחרי פס האמרנה וכמה פרלינים, יש גבול.
בפרלינים אהבתי את הכל למעט כצפוי, האפללו רושה עם השוקולד החלב, טעמים מתוקים לי מידי, אבל עדיין ביצוע טוב. המרירים שמשלבים גנאש מריר עם ג'לי פרי, השילובים שאני הכי אוהב, היו לטעמי גולת הכותרת, לא הרבה בעולם עושים אותם באמת ברמה גבוהה מאוד, אז הנה יש אחד קרוב בגבעתיים " גם זה עם הקפה הג'מייקני, טעים ביותר..
מבחינת מחירים, לגמרי לא יותר גבוה מהנהוג הדי גבוה בשוק על סחורה דומה, 24 ש"ח לקינוח אישי (לטעמי מחיר מצויין, בהחלט בכלל לא זול לגודל אבל עבור  רמת העבודה, ההשקעה וחומרי הגלם, כל הכבוד). פרלין אחד בחמישה שקלים, כמעט כמו כל השוק, לקחת בחשבון שהם לא גדולים במיוחד, אבל הרבה הרבה טעם, בדיוק כמו שצריך.
היו עוד כמה מוצרים לכיוון המתוק יותר, קצת סיגנון ממתקאי שוקולדי, פיננסיירים ועוגות שמרים, אולי יצא לנסות בעתיד, למרות שבהחלט העדפה ברורה בכללי לקינוחים אישיים ופרלינים..
**ואגב סוף סוף התפתחות משמעותית לדעתי בתל אביב בעולם הפטיסרי עם שני מקומות משמעותיים, בגדול נראה שמר גולדמן די "אשם" בעניין, באמיליה ובפיתוח ההתחלתי (?) של ג'רלד, יפה יפה, כל הכבוד..