פורום ביקורת מסעדות
נושא: מלגו ומלבר - חוב מיום שבת  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 22/07/2015 | 20:43
13
634
ניסיתי לפרסם את הביקורת בשבת אבל תפוז בגד בי וקרס כששלחתי את ההודעה, לא היה לי כח לכתוב מההתחלה ואחרי זה התחיל שבוע חדש ועמוס.
אבל בגלל שהייתה ארוחה מעולה אנסה לשכתב את הביקורת שכתבתי.
 
אז במסגרת חגיגות היומהולדת שלי החלטנו אני והבן זוג לחגוג במלגו ומלבר, בהמלצת חתולית הזמנו מקום על הבר ובן הזוג ביקש שאם אפשר לשבת בפינה זה יהיה נחמד.
רצינו להזמין לסביבות שבע כדי שנספיק לעשות השכבה מסודרת לעולל ומצד שני לא להתחיל מאוד מידי כי עם ההריון אני לרוב פשוט קורסת בסביבות תשע וחצי עשר אבל במעמד ההזמנה נאמר שיש מקום או בשבע וחצי או בתשע, בתקווה שאצליח לנוח מעט בצהריים החלטנו לבחור באופציה של תשע.
מפוחדים מעט מהקושי למצוא חניה באזור בשעה כזאת ביום חמישי בערב יצאנו מהבית מוקדם מהרגיל, כצפוי הפחד היה מיותר כי כמו שברונו יעיד לבן הזוג יש כנראה איזה הסכם סודי עם אלת החניה ובלי שהיינו צריכים בכלל לחפש נמצאה חניה בתחילת אבן גבירול פינת מרמורק ממש שתי דקות צעידה מהמסעדה.
הגענו למסעדה בשמונה וחצי ולמזלנו המקום שלנו היה מוכן.
יש במסעדה הרבה מאוד מקומות ישיבה בחוץ ואילו בפנים יש רק שני שולחנות וכל השאר בר, מודה שלאווירה שיש בחוץ פחות התחברנו שלא לדבר בכלל על החום והלחות שלא ברור לי איך אוכלים ככה, בפנים לעומת זאת היתה אווירה טובה והמיקום שלנו על הבר היה פשוט מצויין, אכן קיבלנו פינה מה שאפשר להתרווח קצת יותר ומיקום מעולה להשקיף על המטבח וביעקר על הפס הקר.
הברמנית ששרתה אותנו הייתה מקסימה ונעימה וגילתה בקיאות בתפריט.
בחרנו להזמין 3 ראשונות ועיקרית ושניה, שקלנו להזמין עוד עיקרית אבל הברמנית אמרה שיתכן וזה יהיה יותר מידי ונתחיל במה שבחרנו ואם נרגיש צורך נוסיף.
להתחלה הזמנו את הפוקאצ'ה אורטיז - פוקאצ'ה עם אנשובי סלסת עגבניות עלים ירוקים ופרמזן - מנה טעימה מאוד לא היה מזיק מעט יותר רוטב עגבניות לרטיבות אבל לא משהו קיצוני מידי.
ליד הפוקאצ'ה הזמנו ממיוחדי היום סלט בוראטה טרייה (מנה שהיה נראה שיצאה כמעט לכל שולחן ואזלה יחסית מהר מאוד מהמלאי), הגיע בוראטה מאוד טרייה עם מבחר עגבניות שרי רבעי עגבניות צלויות ורבעי בצל סגול בגריל, כמה פשוט ככה טעים.
המשכנו עם סשימי דג ים שרי צבעוניות אבוקדו קריספי תפוח אדמה וקרם בצל ירוק - מנה נפלאה לטעמנו, בין המנות סשימי הטובות שאכלנו ואכלנו לא מעט טעמים עדינים ומקרמים כיפים בפה, הקריספי תפוח אדמה מוסיף מליחות וקריספיות נפלאה למנה, מנה שבשמחה נזמין שוב.
ממנות הספשילים מנה של קוקי סאן ז'אק עם ארטישוק ירושלמי וקרם על בסיס דיו דיונונים, אנחנו מאוד אוהבים קוקיות אבל בארץ כמעט ולא מזמינים אותם, הפעם חרגנו ממנהגנו, המנה הייתה טעימה אבל לא משהו יוצא דופן או מרגש במידה מיוחדת.
בשלב הזה היתה אמורה לצאת המנה העיקרית שהזמנו אבל כיאה לזוג גרגרנים שכמנו החלטנו לעצור את הגעתה ולהוסיף עוד מנת ביניים, החלטנו להזמין את מנת הקלמרי הסגול על ראגו שעועית עם פטריות שימאג'י וקרם עגבניות שחור, אחרי שהמתנו מעט הברמנית ניגשה לבדוק עם הגיעה המנה וכשראתה שלא הגיעה ניגשה לברר מסתבר שהעצירה של ה FIRE והוספת המנה ברצף יציאת המנות כנראה בלבלה מעט את המטבח ולכן המנה התעכבה, הברמנית ניגשה מיד להתנצל על העיכוב ובזמן שהמתנו שיכינו לנו את המנה הוציאה לנו מבחר טעימות של יינות לבנים בכדי להנעים את זמננו (באופו אישי אני מודה שלא התרגשנו מההמתנה היה לנו נעים לשבת ואנחנו גם אוהבים קצב מנות איטי) הגיעה מנת הקלמרי ואיתה הגיעה גם מנה של סשימי דג אלבקור מהספשלים של אותו היום כפיצוי.
מנת הקלמרי היתה מצויינת לטעמנו ולמרות שמאוד חששנו מהכבדות של הראגו שעועית המנה לא הייתה כבדה בכלל וגם לא גדולה, והקלמרי היה עשוי בדיוק במידה הרצויה.
הסשימי של הדג אלבקור היה חביב הוגש עם אגסים מוחמצים, פטל, אוכמניות שמנת, עלי אורגולה ושקדים בסה"כ טעים אבל לא משתווה לסשימי מתחילת הארוחה ובכללי לטעמי אני פחות מתחברת לטעמים מתוקים במנת סשימי או כמו ש Gרר אמר כבר לפני על המנה לא משהו שהשאיר חותם.
בשלב זה הגיעה המנה העיקרית שהזמנו רביולי תרד שרימפס, בייקון, אספרגוס ירוק ובצל חרוך ברוטב ביסק - מנה מעולה, פשוט ליקקנו את הצלחת וכמעט רבנו על הביס האחרון, הכל היה עשוי מדויק ושילובי הטעמים היה תענוג של ממש.
לא היינו בטוחים שכבר יש לנו מקום לקינוח ושאלנו את הברמנית בכנות אם יש קינוח שבאמת אסור לותר עליו, היא הלכה לרגע וחזרה עם כדור גלידה תוצרת המקוןם, אמרה שבכנות הקינוחים לדעתה טעימים אבל לא משהו שהוא חובה למעט הגלידה ולכן החליטה לפנק אותנו בכדור גלידה - הגלידה הייתה גלידת אגוזי לוז רכה יחסית והזכירה במרקם שלה גלידה אמריקאית, היא הייתה טעימה מאוד אבל אולי מעט מתוקה מידי.
עם הארוחה שתינו יין לבן גרונר ולטלינר, "גרובי", סטוקטל, אקר 2013 (אוסטריה)  - שתאמת את רובו שתה הבן זוג אני שתיתי יחסית מעט בכל זאת הריון וזה, כמו כן במהלך הארוחה בן הזוג פונק במספר צייסרים (מזל שיש לו נהגת).
בעת קבלת החשבון גילינו שגם על מנת הקלמרי לא חוייבנו והחשבון יצא 478 לפני, מחיר שלדעתי הוא אפילו יותר מסביר לארוחה זוגית כולל בקבוק יין במידה ואני יוצאת מנקודת הנחה שגם בלי הפינוקים היינו יוצאים שבעים וגם אם נוסיף לזה את מנת הקלמרי שהוזמנה במקור יצא 538 כולל יין.
 
לסיכום הייתה חוויה טובה מאוד וגם לדעתי VFM מצויין ביחס לטיב חומרי הגלם והמנות שאכלנו, נשמח לחזור בהמשך לארוחה נוספת.