פורום ביקורת מסעדות
נושא: ברלין: מאפיות  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 13/08/2015 | 00:56
415

העיר כולה מלאה במאפיות שמוכרות לחמים מצויינים, כריכים, מאפים מתוקים, ועוגות. בדרך כלל ישנם מקומות ישיבה, דבר המאפשר להנות מארוחת צהריים זריזה במקום.

Brezel company: מאפייה המשווקת מיני מאפים, מתמחה בפרצלים. ישנם 2 סניפים המתפקדים כבית קפה, אחד מהם (לשמחתנו) ממש קרוב לדירת ה- airbnb שהשכרנו בשכונת קרויצברג על גבול נויקלן. שדרגנו את ארוחת הבוקר בארבעה פרצלים נהדרים: קלאסי, גבינה, פרצל-קרואסון (בשפה תקנית lye croissant, קרואסןן שעובר את תהליך הפרצליזציה- בישול עם סודה קאוסטית לקבלת הקראסט) ופרצל בציפוי שוקולד, שהיה לו מרקם דמוי דונאט.

Kamps: רשת מאפיות עם הרבה סניפים בכל גרמניה ואפילו שניים בלונדון. האווירה היא של רשת גדולה, לא ארטיזנלי, אך המאפים שומרים על איכות אחידה וגבוהה, המחירים זולים, והמבחר גדול. מקום מצויין לסיפוק יצר הפחמימות (ישנם אנשים שיכולים להרכיב ארחות צהריים שלמה רק מהמאפים המתוקים שלהם... ).
אכלנו: פלאמקוכן (פיצה אלזסית) עם קוביות בייקון ובצל, מגוון כריכים וראפים, ולמתוקים:
- streuseltaler: מאפה אליו התמכרנו קשות. עוגת שמרים עגולה שטוחה (בעלת מרקם שמזכיר scone) עם פירורי שטרויזל (=בצק עוגיות) וגלייז סוכר.
- מאפה שמרים פתוח עם פודינג ומשמשים (המשמשים באופן כללי לא כל כך מתוקים והם בכל זאת מתעקשים לשלב אותם בכל מאפה שנקרה בדרכם... עניין של העדפה?)
- עוגת שמרים פרג עם (כמובן) שטרויזל וגלייז סוכר.
- עוגת דובדבנים בחושה עם פירורי שטרויזל (=coffee cake), הוכתר בתור הדבר המוצלח ביותר שאכלנו שם.
- Puddingbrezel: מאפה בצק עלים בצורת פרצל הממולא בפודניג ווניל.

* ישנן גם מאפיות טורקיות רבות, בעיקר בשכונות כמו קרויצברג. חלק מהמאכלים חופפים למה שניתן למצוא בישראל (בקלאוות, לא כל כך אקזוטי) אך ניתן למצוא גם מאכלים טורקיים פחות מוכרים ממדינה בעלת תרבות אוכל מאוד ייחודית ומפוארת.

* בתחום המאפיות בהחלט לא באנו על סיפוקנו. ישנן מאפיות מומלצות רבות שלא הצלחנו להגיע אליהן (Beumer und Lutum, Bäckerei Siebert, Alpenstück, Bäckerei und Konditorei Balzer).