פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת ערב קלילה וטעימה מאד בפיורי ביקום  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 05/09/2015 | 23:05
2
895

מעט אחרי תחילת הקיץ פתחו בכניסה לקיבוץ יקום את פיורי – מסעדה איטלקית קלילה שהצטרפה לשאר מקומות האוכל במתחם ו"סגרה את הפינה" של אוכל איטלקי לתושבי האיזור. מדובר על רשת של אוכל איטלקי קליל בתימחור הוגן. אבי ביטון שעזב את אדורה הצטרף לרשת והפך במידה רבה לפנים שלה.

הערב קפצנו לשם אמי, אחותי ואני לארוחת ערב זריזה. אחותי היתה שם כבר פעמיים ונהנתה. לנו זה היה ביקור ראשון.

ישבנו בחוץ בטרסה הנעימה בה פוזרו שולחנות עם מרווח מאד גדול ביניהם. זה בהחלט מחזה נדיר במקומותינו לראות מסעדה שלא מנסה לדחוס עוד עוד ועוד שולחנות וסועדים אלא נותנת כבוד למרחב הפרטי של כל שולחן.

תחילה קיבלנו על חשבון הבית שלוש פרוסות פוקצ'ה טריה וטעימה עם שמן זית ובלסמי לנשנוש בזמן שחיכינו למנות שלנו.
 

למרות שהגענו רעבות החלטנו לחלוק בין שלושתינו שתי מנות:

המנה הראשונה היתה פסטה פרימוורה: פטו'ציני בשני צבעים ברוטב שמן זית וירקות שונים, ביניהם זוקיני, פטריות, בטטה, עגבניות מיובשות, עגבניות שרי ופלפלים. במקור יש בה גם צ'ילי חריף אבל אנחנו ביקשנו לוותר עליו. המנה היתה נדיבה ועשירה מאד ונהננו ממנה. לי היא היתה מעט פיקנטית, אבל הייתי בדעת מיעוט בנוגע לחריפות.54ש"ח
 
המנה השניה היתה פיצה סיציליאנית עם פטריות ופלפלים קלויים. הבצק היה בצק דק אך כזה שהצליח לשאת עליו את התוספות הנדיבות ללא בעיה. לדעתי, מדובר באחד הבצקים הדקים המעולים ביותר שאכלתי (!!!) שכן הוא היה קריספי מאד ושמר על הקריספיות שלו גם כשהפיצה התקררה. התוספות מעל היו גם מוצלחות מאד. גם במנה הזו הגודל של הפיצה היה נדיב עד כדי כך שלא הצלחנו לסיים אותה ומשולש אחד נארז  הביתה. זו פיצה שאשמח לשוב ולאכול, במיוחד בתור חובבת פיצות דקות. 56ש"ח
 
לקינוח חלקנו פנקוטה שהיתה סמיכה, טעימה ועשירה. היא היתה מנוקדת בגרגירי וניל ומעל פוזרו במשורה שקדים קלויים גרוסים. לצערי ,היא הוגשה בצנצנת, כמיטב הטרנדיות בימים אלה ,אבל זה לא הפריע לנו לחסל אותה במהירות. עלות הקינוח הוא  24ש"ח, סכום מאד צנוע ביחס לעלות קינוחים דומים במסעדות אחרות. אנחנו קיבלנו אותו להפתעתנו על חשבון הבית בעקבות ביקור של אחותי ובעלה  בימים הראשונים של המסעדה, ומשוב שנתנו בשיחה שהתפתחה ביניהם לאחד המנהלים.

שתינו מים קרים שהובאו בקנקן גדול.

השירות היה אדיב וזריז על ידי צוות המלצרים שידע גם לייעץ ולכוון.

השורה התחתונה היא שנהננו מאד ונשוב בקרוב. בשבילנו זו אופציה איטלקית טעימה, קלילה ולא יקרה, ובעיקר קרובה הביתה.