פורום ביקורת מסעדות
נושא: חגיגת בשרים בורשה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 16/09/2015 | 08:04
9
754
 
 
שהיתי בסוף אוגוסט בביקור של חמישה ימים בורשה, פולין. פעם ראשונה במדינה, הופתעתי לטובה מהעיר שהיתה נקייה, זולה, מסבירת פנים ומלאה אפשרויות מעניינות-כולל מסעדות כמובן.
 
אומרים שהאוכל הפולני האותנטי נהדר, אולי הטוב במזרח אירופה. אבל כנראה שבגלגול הזה שום דבר לא יצליח לשכנע אותי לאכול אוכל מזרח-אירופי מסורתי, ועובדת היותי קרניבור גרמה לי לחפש בTRIPADVISOR המלצות למסעדות בשר טובות. 

הביקור הראשון שלי היה דווקא בהמבורגרייה-BARN BURGER שמה. מקום קטן באווירה אמריקאית, התפריט כולל מגוון המבורגרים בעלי שמות שונים, אני בחרתי בזה בעל השם המביך במקצת "סקס אנד וויולנס" שכולל: המבורגר 200 גרם, גבינה, מסקרפונה עם עלי תיבול, בייקון ועלי רוקט, עם צ'יפס בצד. מנה עם לוק מעורר תאבון (צילמתי תמונות מצוינות של כל התמונות שאני מתאר, לא מצליח להעלות כרגע כי הן גדולות מדי. יש למישהו/י עצה?), אבל הביס עצמו היה בינוני ולא יותר. כל התוספות על ההמבורגר היו אחלה, אבל הקציצה עצמה? טעמתי רבות טובות יותר. ארוחת צהריים בסדר גמור, אבל לא לצפות לבורגר-גורמה כפי שחלק מהביקורות המתלהבות באינטרנט גרסו. העלות 26 זלוטי, כ30 ש"ח. 
 
אתר ההמבורגריה: http://barnburger.pl/?locale=en

ועכשיו נעבור למסעדות רציניות יותר. מסעדת HOZA מדורגת נכון להיום כמסעדת הסטייקים הטובה בורשה. זכיתי שם לשירות מעולה, מהטובים שקיבלתי, ובוודאי שאין כל השוואה למסעדות הארץ (אפילו במול ים לא היה כל כך טוב). מלצר צעיר אך מדויק להפליא, טיימינג מושלם, נימוס מושלם, עבודה נהדרת שגרמה לי לחוויה שמעבר לאוכל.
 
מבחינת האוכל, עברתי שם את כל המסלול: מתאבן-ראשונה-עיקרית-קינוח ואפילו סיגר לסיום בחלל עישון גדול שהמסעדה מקצה. אני לא שותה אלכוהול כך שאין ביקורת על יין, למרות שגם במסעדה הזו וגם בבאה שאסקור יש מבחר ענק. השתייה שהזמנתי היתה מים מוגזים, שכידוע באירופה ובעיקר במדינות הזולות יותר כמו פולין עולים כמו שמים אמורים לעלות, ולא רואים סיבה לגבות לך 30 שקל וצפונה עבורם כמו שחלק ממסעדות ארצנו עושות.

המתאבן היה פוקצ'ה עם צ'ימיצ'ורי. כמות מכובדת ביותר של פוקצ'ה חתוכה וקלויה מעט באופן מדויק, עם צ'ימיצ'ורי טוב. עלות? 9 זלוטי שהם כ10 ש"ח. המנה הראשונה היתה האכזבה היחידה מבחינתי, לא בגלל האיכות ובוודאי לא בגלל צורת ההגשה היפה לדעתי. המלצר המליץ על תמנון בגריל, ואני שמעולם לא טעמתי תמנון זרמתי איתו וגיליתי ש...אני לא אוהב. המנה היתה עשויה היטב, אבל אני לא מתחבר לטעם ולמרקם. לא נורא. עלות: 36 זלוטי, כ40 ש"ח.  

העיקרית היתה הצלחה גדולה: פילה מבשר מקומי עם ירקות בגריל. פשוט נהדר, עשוי מושלם, כל ביס תענוג. רוטב פלפלת מעולה בצד, כל מה שצריך מבשר. אני לא מוצא כרגע את המנה באתר המסעדה, למיטב זכרוני עלותה היתה 60 ומשהו זלוטי-תכפילו בערך ב1.1 וזו העלות בש"ח.

את הקינוח, סלחו לי, אני לא זוכר לטוב או לרע. פשוט לא זוכר מה הזמנתי :) סיימתי כאמור עם סיגר ואספרסו, וכל הסיפור הזה (כולל הסיגר!) עלה 200 וקצת זלוטי. חשבו כמה תעלה לכם ארוחה שכזו בארץ...אתר המסעדה: http://www.hoza.warszawa.pl/

למחרת הייתי חייב לבדוק את הסגנית: Butchery and Wine‬, מסעדה מומלצת מישלן. 
זו מסעדה שיש להזמין אליה מקום מראש, ומאחר שלא עשיתי זאת-נמצא לי בכל זאת מקום על הבר לארוחה מלאה אך זריזה.
 
המנה הראשונה היתה פרפה פואה גרה. זה היה הדבר האמיתי, עם ריבה נהדרת לצידו וטוסטונים מדויקים. 45 זלוטי שהם כ50 ש"ח לתענוג הזה. למנה עיקרית הוזמן אנטריקוט מבשר מקומי. בשר מצוין צלוי במדויק, אם כי אכלתי סטייקים טובים יותר גם בארץ. העלות מצחיקה: 55 זלוטי שהם כ60 ש"ח. לקינוח: פונדנט שוקולד עם קרם פירות יער ואספרסו. אתר המסעדה: http://www.butcheryandwine.pl/?lang=en

מסתבר שניתן לאכול במסעדות הבשר הטובות בורשה במחירים שווים לכל כיס. להנאתכם.