פורום ביקורת מסעדות
נושא: הבסטה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/09/2015 | 08:46
4
473
לרגל הופעת הרכב ג'אז של קרוב משפחה במסעדה הגענו במוצאי החג בהרכב של שבעה חובבי אוכל טוב וישבנו בחוץ מול ההרכב.
מדובר במסעדת שוק בלתי מתיימרת במובן החיובי של המילה; ללא הרעש והצלצולים של רוב מסעדות הז'אנר. שירות יעיל, זריז וידעני. למשל, המלצרית הצעירה ידעה את שמו העממי השני של דג גמל הים (בן-גוריון). לחם מגיע לשולחן ללא תוספת תשלום והמלצרים הסתובבו עם קנקני מים קרים ומילאו את כוסות האורחים. המנות עדכניות, אך לא מנסות לקפוץ מעל הפופיק. ניכר שימוש במוצרים עונתיים בחלק מן המנות או בדגים שהיו במקרה במצאי של הספק באותו יום (סבידה – לא יודע איך שכחתי להזמין, גמל ים ואינטיאס). יד מדויקת ניכרה בטיפול במספר חומרי גלם שרבים וטובים מפספסים איתם.  מבחר יפה של יינות בכוס ובבקבוק, אולם חוסר בולט בתחום הבירה. ממקום שיושב רחוב אחד מעל בזאר הבירה הייתי מצפה ליותר.  הזמנו וחלקנו מספר רב של מנות. לא ניהלתי רשימת מצאי מפורטת, אבל הרי מספר מנות שבלטו במיוחד לאורך הארוחה:
 
סלט שושקה וגבינת טולום (28 ש"ח) – כל כך פשוט וכל כך טעים.
סינטה כבושה עם איולי (28 ש"ח) – כבישה נהדרת ואיכותית של בשר טוב.
טורטליני פקורינו וכמהין (110 ש"ח) – יחס מושלם בין הבצק והמילוי. שניהם בושלו בצורה מדויקת. לא חסכו בגרדי כמהין והתוצאה היתה לא רק טעם בולט של כמהין, אלא גם ניחוח מופלא. מנה יקרה ולא גדולה, אבל שמצדיקה את שמה.
סטייק לוקוס עם ירקות צלויים (129 ש"ח) – פילה הדג טוגן בצורה מדוייקת, כך שתוכנו נותר עסיסי וחלקו החיצוני פריך. תיבול אניס עדין כלשהו (נדמה לי שבאמצעות גרעינים) העניק לו טעם מעניין.
מח עגל על בריוש (89 ש"ח) – הדגמה ראשונה ליכולתם של הטבחים לעבוד עם חומר הגלם הבעייתי הזה. שני מגדלים של קרואסון, מח וחלמון רך על ציר בקר מרוכז. בציעת המנה גרם לחלמון להתערבב עם הרוטב והתוצאה היתה אחת הנגיסות הטעימות ביותר שהיו לי בזמן האחרון.
מח עגל קר על טוסט (69 ש"ח) – הדגמה שניה של מיומנות עם מח. הוגש עם מעט צלפים שמתאימים להפליא למח.
מולים בסיידר (89 ש"ח) – כבר זמן רב שלא אכלתי מולים כל כך טובים בארץ.
בורקס סרטנים (89 ש"ח) – ממנות הדגל של המסעדה. מנה שהתקבלה בחוסר התלהבות מסוים בגלל הטקסטורה של המילוי. יחד עם זאת, היה טעים.
גמל ים שלם (139 ש"ח) – חסרה לו דקה נוספת של טיגון. הוא נשלח למטבח למקצה שיפורים וחזר במהירות כשהוא טעים להפליא.
שווארמה חזיר בפיתה (69 ש"ח) – וריאציה על מנת הרחוב הקלאסית אשר הדגימה שוב את טעמו הנפלא של חזיר. צזיקי טרי שהוגש ליד שיפר מאוד את המנה. 
לא נותר לנו מקום למנות האחרונות, שחלקן נראות מעניינות ועונתיות. יש אם כך סיבה נוספת לחזור.