פורום ביקורת מסעדות
נושא: סופ"ש  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 21/09/2015 | 10:23
370
מאוד עמוס ומעייף, עובדים על החזרה צפונה (תודה לאל) ובשישי לא היה הרבה זמן וכוח לקניות ולהכין, אז אספנו משלוחה מטופולופומפו. האריזה שלהם הייתה באופן לא מפתיע מצויינת, אך הם בהחלט שברו לדעתי שיאים (או שאנחנו לא מזמינים מספיק), בזה שארזו מרכיבים כמו רטבים, בוטנים גרוסים עשבים וכולי בנפרד, עם סימון ברור למה זה שייך, כל מה שנשאר רק "להרכיב" בבית. 
התמקדנו כרגיל במנות עיקריות הפחות יקרות והאוכל היה פנטסטי לטעמינו - המבורגר שהיה טעים גם קר, יחד עם צ'אטני בצלי הודי מתקתק מצויין, בנגלור צ'יקן לגילגול בתוך הרוטי, באפט חצילים טעים טעים טעים והאנוי בון צ'ה שזה מנת איטריות אורז שהפכה בזמן האחרון לפייבוריטית שלנו שם, אופציה שפוייה תמחורית ונפלאה לעסקיות, אנחנו לוקחים עם פרגית ושילוב הרטבים והתוספות החמצמצות שם טוב בצורה בלתי רגילה, המנה הכי מעניינת שאכלנו לאחרונה.
סה"כ 390 ש"ח ל 4 מנות עיקריות, יקר אבל נפלא, לטעמינו..
 
שבת כבר התאמצנו קצת יותר ארוחת חברים עם סושי בהרכבה עצמית (סלמון ושרימפס חומרי גלם מרכזיים), תפוחי האדמה המופלאים מעדן טבע מרקט שבושלו קודם בדאשי ואז ב"רוטב" שפע תבלינים, אוהב כל כך את חבשוש האלה, בביקור האחרון לקחתי בין היתר את תבלין השווארמה שלהם, ראס אל חנות והגראם מסלה שהבית הספיק להתמכר אליו והמקום יחסר לי מאוד צריך למצוא מקבילה צפונית או לנצל הגיחות למרכז.. אגב יש שם גם טחינה שמגיעה לפעמים ישר מהמפעל והיא חמה ביותר וטעימה ברמות אחרות, הרוזטה מ"ייצור עצמי" מאיפושהו, גם כן משהו משהו.. ועוד המון המון דברים.. שוב, הם לא זולים במיוחד וגם לא יקרים בצורה יוצאת דופן, אבל מי מסתכל על זה כשיש כזה מבחר.
 
בגיזרת המדיה, ספר בישול הודי מודרני מעניין שנקרא Cinnamon Kitchen הגיע סוף סוף, יש מסעדה כזו בלונדון והשף ויווק סינג' אישיות די ידועה בתחום, לדעתי הוא גם מגיע לארץ בקרוב במסגרת שבוע המישלן או איך שזה נקרא.. בקיצור ספר חמוד שבמקרה עלה די בזול בחכה, לא חובה, אבל מי שמתעניין בהודי ובעיקר במטבח המודרני, ימצא בו עניין..
ובשבועות האחרונים מתענג גם על סדרת דיסקים שנקראת L'invention de la cuisine, זו קופסא של כ 10 דיסקים דוקומנטריים בצרפתית עם כתוביות באנגלית, של שפים אירופאיים ממושלנים מוכרים, מאוד אישי, לא יתאים לכולם, אני ממש ממש נהנה למרות שלא כל הדיסקים באמת באותה רמת עניין, בינתיים אלו של Pascal Barbot ו Michel Bras, ופייר גאנייר היו סבבה בעוד שאחד או שניים אחרים קצת שיעממו.. זו יכולה להיות מתנה נהדרת לשפים צעירים או פודיז כבדים ושוב לא יתאים לכל אחד, יקר יחסית בכל הרשת אבל במקרה בהשוואה רוחבית נמצא במחיר אטרקטיבי של 26 יורו באמאזון הצרפתי (לפני משלוח כמובן), למי שחושק, בכל האתרים האחרים זה בערך כפול..  
http://www.amazon.fr/Linvention-cuisine-Coffret-10...