פורום ביקורת מסעדות
נושא: דיאנא נצרת- לא נסיכה, מלכה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 31/10/2015 | 14:35
10
634
דיאנא, יוחנן פאולוס  השישי 51, נצרת. טל. 046572919. לא כשר
 
לדיווח המלא בבלוג פה גדול

לפני כחודש, טרם ההידרדרות במצב הביטחוני, יצאתי לטיול חד יומי בנצרת.
היה טיול מאוד נחמד, לצערי קצר מדי ולא ממצה. אבל אין דבר יותר טוב מלעצור באמצע יום כזה במסעדת דיאנא המפורסמת של השף דוחול ספאדי.
מצאתי את המסעדה באדיבותו של הוייז, חניתי את האוטו בסמוך ונכנסתי. גיליתי מסעדה קטנה, פשוטה מאוד, עם כמה עשרות בודדות של מקומות ישיבה. העיצוב פשוט ומינימליסטי, עם מפות כסופות פשוטות שמכסות את השולחנות, ומראה שבאופן כללי מזכיר שיפודיה, אולי מעט יותר מעוצב, אבל הרבה פחות ממסעדה ממוצעת כפי שאני מכיר מתל אביב. לא הייתי שם בעבר אבל קראתי שבמיקומה הקודם במלון גראנד ניו היא היתה מושקעת ומפוארת. זה לא כזה משנה מבחינתי, אבל חשוב לציין, למי שמתכוון לבקר, שיידע מה האווירה. זה לא מקום לחווית בילוי לערב שלם. ואם להגיד את האמת- זה יותר טוב. האוכל בדיאנא כל כך טעים, שלמסעדה המופלאה הזאת צריך להגיע, לשבת, להזמין, לקבל את האוכל- ולשתוק. להתרכז אך ורק במה שמונח על הצלחת. הרגע השמיימי הזה של ההתייחדות בין האדם לאוכל- חייב להיות נטול הפרעות. כמו בתפילה בבית כנסת, כמו זוג מאוהב שמטייל על שפת הים בזמן השקיעה.

תחילה הוגשו לי ע"ח הבית  זיתים טובים ועוד שני מטבלים. טעמתי מהאחד טעימה קטנה והוא היה כל כך חריף עד שהזדקקתי לקנקן מים שלם להעביר את החריפות. מהשלישי נמנעתי על מנת לא להסתכן.

בבחירת המנה הראשונה התלבטתי עם המלצר. זו לא העונה של סלט עשבי בר, לצערי, אז זה לא היה רלוונטי. המבחר נשאר גדול ועדיין התלבטתי, בעיקר בין החומוס והחצילים, והמלצר הציע שיביא לי 2 חצאי מנות (24 שקל ביחד). יאללה, למה לא.

תחילה הגיע סלט החצילים בטחינה. הוא היה בעל טעם טוב של החצילים, הטחינה טעימה והשילוב מוצלח. לא מצאתי בו ייחוד כלשהו אבל הוא היה לי טעים. גודל המנה יש לציין, היה ענק, הרבה יותר מחצי מנה סטנדרטית.
מיד אחר כך הגיע החומוס. גם הוא היה יותר  קרוב לגודל של מנה ולא חצי מנה. הוא הגיע רק עם גרגירים ושמן זית. חומוס טוב לא צריך יותר מבחינתי. החומוס היה מעולה. קטיפתי, חלק, במרקם גלילי רך, ובעל טעם עמוק ומשכר. אכלתי ונהניתי מכל ביס, זה היה כל כך טעים באופן שקשה היה להפסיק. אם יש חומוס שנעשה באהבה זה החומוס הזה.

למנה עיקרית בחרתי מנה מעורבת של קבב וצלעות טלה (120 שקל). המנה הכילה הכילה 6 חצאי קבב, 2 צלעות טלה, 2 חצאי תפוח אדמה אפויים, אורז, פריקי ועדשים, בצל ועגבניות צלוייים ומעט כרוב סגול.
הקבב היה טעים מאין כמותו. רך, עסיסי מאוד, בעל טעמי בשר טלה חזקים, והתיבול שלו היה עז (היה הרבה בצל ועשבי תיבול. אין לי מושג מה שמו עוד) אבל  אבל השתלב נפלא עם הבשר. קבב מופלא. מושלם, כמו החומוס.

גם צלעות הטלה לא קטלו קנים. הן היו טעימות מאוד, בעלות טעמי חריכה חזקים מאוד, בשר טוב, לעיס ולא שומני מדי. זה לא היה אלוהי כמו הקבב אבל מאוד טעים. שאר התוספות (אורז, פריקי, תפו"א וכרוב) היו סטנדרטיות.

אחרי ארוחה כזאת מוטב לשבת, לשתוק ולנצור את הטעמים. עונג קולינרי צרוף. אחת הארוחות הטובות שאכלתי בשנים האחרונות. מסעדה נפלאה שחובה לבקר בה.