פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביקורת - בר הגטסבי בירושלים  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 04/11/2015 | 08:31
294
הגענו קצת לפני שעת הפתיחה ביום אמצע-שבועי. פה ושם קראתי על אפקט הכניסה יוצא הדופן לגטסבי, אולם כל התיאורים לא הכינו אותנו לאפקט ה"וואו". הכניסה היא דרך זוג דלתות אנונימיות. אין שום שלט או סימן למה שנמצא מאחוריהן. קשה לתאר את הדרמטיות של המעבר מרחוב הלל הקרתני אל תוך הבר. מאחורי הדלתות ישנה מעין ספריה קטנה ואפלולית. בשעות הפתיחה המארחת דוחפת את אחד הארונות ומאחוריו מתגלה בר המעוצב ברוח שנות ה-20 של המאה הקודמת. כשהגענו הארון היה פתוח חלקית ועמדת המארחת היתה ריקה. דחפנו קצת את הארון ונכנסנו. הברמן הסימפטי תָאְי היה שם לבדו, אבל הוא הזמין אותנו לשבת בזמן שהוא ואחד מבעלי הבית התארגנו לפתיחה.
תפריט הקוקטיילים מוגש בצורת ספר עבה. מחיר הקוקטיילים הוא בטווח המחירים של 42-65 ₪ וניתן למצוא בו קלאסיקות רבות. בין השעות 6 ו-7 ישנה "שעה מאושרת", בה ניתן לקבל שני קוקטיילים במחירו של היקר מביניהם.
הכנת הקוקטיילים מתבצעת במרכז הבר והמראה מרהיב עין. מאוחר יותר הסתבר שתאי מחלטר גם כקוסם – מה שהסתדר היטב עם פעלולי הערבוב שהוא הציג.
הרד סנייפר - גרסה של בלאדי מרי, איתו פתחתי היה יוצא מן הכלל. מתובל וחריף כהלכה עם אינסוף רבדי טעם. גם הקוקטייל נטול האלכוהול של הגברת היה נחמד, אם כי חסר לו קצת אלכוהול. בשלב זה קיבלנו את תפריט האוכל הקטן. מתוכו בחרנו במנת פילה בקר (89 ₪, משקל כולל של 220 גרם) ובפניני רוסטביף עם חזה אווז (48 ₪). באותו ערב המטבח לא תפקד במלוא התפוקה. שתי מנות חסרו ומנת הפילה הגיעה ללא מח העצם שהובטח – דבר שהוביל לקיצוץ 17 ₪ מן החשבון. הפילה עצמו היה בסדר גמור; למען האמת הוא היה טוב מפילה שאכלתי בכמה מסעדות. גם הפניני היה נחמד. בסה"כ מדובר במנות לא שאפתניות שמשמשות בעיקר כתוספת למוצר העיקרי – הקוקטיילים.
אנשים נוספים הגיעו, אבל האווירה הראשונית נותרה נעימה מאוד. ברקע התנגנו שירים ישנים שונים בווליום הגיוני וניתן היה לשוחח ללא מאמץ – כולל עם הצוות החביב.
לסיבוב שני הזמנתי קוקטייל בשם פניצילין, אשר כולל בירת גי'נג'ר, קצף ביצים וויסקי לפרויג'. גם כאן נרשמה הצלחה אדירה, כאשר הוויסקי וקצף הביצים מעניקים את הטעמים הדומיננטיים.
כאשר התרבו ההזמנות הברמן מילא מספר שייקרים ונתן ליושבים על הבר לנער אותם בעת ובעונה אחת. שיאו של המופע היה הבערת נוזל בכוס חמר ומזיגתו בעודו בוער באש כחולה מכוס לכוס. בסופו של מפגן המזיגות הברמן-קוסם שפך חלק מן הנוזל על הבר ויצר חצי-מעגל מרהיב של אש כחולה. אפקטים כמו בהופעה של רמשטיין.
בחוסר חשק ניכר עברנו שוב בדלת הקסמים, הפעם בדרכנו החוצה אל המציאות. החוויה עלתה 200 שקלים לפני טיפ נדיב. הביקור הבא כבר בתכנון.
 
גרסא מלאה של הביקורת וכן תצלומים בבלוג שפונדרה.