פורום ביקורת מסעדות
נושא: עסקית צהריים - גרנד קפה טורקיז  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 27/11/2015 | 10:41
290
גרנד קפה טורקיז - הבראסרי מבית מסעדת טורקיז שבראשו עומד השף רז סלע, שממוקם בקניון רמת אביב. המסעדה זכתה לביקורות חיוביות מאד בסה"כ מאז נפתחה מתישהו ב-2014. ביום חמישי היה לי זמן פנוי בעבודה להפסקת צהריים ארוכה יחסית, אז קפצתי מהרצליה פיתוח לקניון רמת אביב כדי לנסות לראשונה את המסעדה, ולגוון קצת את השעמום היומיומי של הרצליה פיתוח.
נכנסתי והיה מלא. התיישבתי על הבר.
העסקית בנויה על מנה ראשונה ומנה עיקרית במחיר העיקרית.
 
הזמנתי לראשונה מנה של "תערובת עשבים וסלמון קונפי". שאלתי את הברמן אילו עשבים יש שם והוא ענה - "עשבים. אתה יודע - עשבי תיבול"... ציינתי שיש הרבה עשבים בשדה. חלקם טעימים לסחבק וחלקם הרבה פחות... אחרי שהוא שאל את הברמן השני - הותיק יותר - ניתנה תשובה מספקת... העשבים הם פטרוזיליה, כוסברה, נענע, שמיר, בצל ירוק. הזמנתי... הגיעה צלחת לא גדולה עם תערובת העשבים וכמות מזערית של קונפי סלמון (אולי כף אחת של סלמון מפורר). מנה שנראתה רע. הטעמים שלה היו טובים, אבל החזרתי אותה למטבח, כי 1/2 מהעשבים הכילו את הגבעולים העציים והקשים של הירק. לאכול גבעולים זה לא נעים ולא טעים. בקיצור - עבודה מרושלת של המטבח. 
במקומה הזמנתי שרימפס פלאפל, טחינה וסלט עגבניות שרופות. יש 3 שרימפסים במנה שעטופים בכדור פלאפל ומטוגנים בשמן עמוק. רעיון מקורי וחביב מאד. המנה טעימה. אין מה לעשות - פלאפל, טחינה, שמן זית ועגבניות שרופות זה טעים. גם שרימפס כמובן. הבעיה שהשרימפס (האיכותי כאן) הולך לגמרי לאיבוד בתוך הטעמים החזקים של הפלאפל. היה יותר מתאים לשדך לו טעמים עדינים יותר.
בין לבין קיבלתי צ'ייסר של קוניאק על חשבון הבר.
לעיקרית הזמנתי פסטה נתחי בשר. מנה של 86 ש"ח שהייתה גם עלות העסקית.
פסטה טריה (פפרדלה צהבהבה), בצל חרוך, פטריות וציר בשר. מנת פסטה מצוינת. טעמים עמוקים עם ציר מצוין. פסטה עבודת יד שעשויה במקצועיות. המינוס - נתחי הבשר נחתכו לפיסות קטנות והיו מעט over done אם כי עדיין טובים. היה באופן יחסי מעט בשר. אני מקווה שבערב יש קצת יותר בשר במנה. 
 
נראה שחלק גדול מהסועדים הם קבועים שם, ויש היכרות אישית של הצוות איתם. 
אני מניח שלחבר'ה שגרים באזור, עובדים באזור, או סתם פוקדים את הקניון בתדירות גבוהה, גרנד קפה טורקיז היא אופציה טובה לארוחה טובה. 
ביחס למסעדות בקניונים זו ודאי מסעדה טובה ומוצלחת.
אני אישית לא משתגע על תפאורה של קניון (בלשון המעטה), כשבצד אחד משקיף הלוגו של הסופרפארם ובשני זה של קרביץ...
לא הייתי מגיע במיוחד לארוחת ערב במסעדה, אבל כאופציה על הדרך, למי שנמצא באזור או בשכונה, זו אופציה טובה, למרות הקניון.