פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביקורת על החתול הירוק - פיצריה טבעונית בלבונטין   לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 02/12/2015 | 15:27
231
(עידן כתב, אני מביאה את זה לכאן )
 
הערב נגמר. אורנית ואני יוצאים מהופעה בלבונטין 7 עם אוזניים מצלצלות ומצב רוח טוב. אין לנו חשק לסיים את הערב עדיין, הלילה עוד צעיר, אז אנחנו מתיישבים בפיצריה צמודה בשביל להשלים ארוחת ערב שהתפספסה לה איכשהו. אחרי הכל, אם כבר אוכלים ב-24:00 בלילה אז שזה יהיה פיצה.
 
אנחנו מתיישבים בשולחן צדדי ואני מתחיל לסקור את סוגי התוספות הזמינות בניסיון להחליט מה לקחת. בנקודה הזו עלה בי החשד שפספסנו פרט מידע חשוב כשהתישבנו. בין תוספות של זיתי קלמטה, פטריות פורטובלו ואננס (לפעמים) מופיעה גם תוספת לא שגרתית של סייטן. סקירה נוספת של התפריט, הקהל והפיצות הריחניות סביבנו מאשרת שאכן נחתנו בפיצריה טבעונית. האם ידעתי שיש חיה כזו? לא. האם זה מפריע לי? ממש לא. אורנית ואני לא טבעונים, אבל בתור חובבי אוכל לעולם לא נתנגד לחוויה קולינרית חדשה, גם אם היא כוללת תחליפי גבינה.
 
אז כפי שניתן להבין, אל "החתול הירוק" של גיא אבן ויוסי לאופר הגענו בלי הכנה מוקדמת, כך שכל מה שהיה למקום להציע לנו הכה בנו בהפתעה. עוד לפני שהגיעה הפיצה עצמה, המקום כבר הספיק למצב את עצמו כמגניב ביותר. איפשהו בין כלי ההגשה, לצוות המסעדה, לציורים הרנדומליים של חתולים ירוקים על קירות המסעדה היה די ברור שהמקום פועם לגרוב של עצמו ומיותר להגיד שזה דבר חיובי; במיוחד כשאתה חולק קיר עם פאב הופעות, שכנראה באמת פועם.
 
ולגבי הפיצה? הפיצה מצוינת, תודה ששאלתם. זה הריח שמשך אותנו מלכתחילה להיכנס למסעדה וכשקיבלנו את המנה הטעם אכן לא איכזב. הפיצה חריפה במיוחד עם טעם חזק וטוב של שום והבצק קראנצ'י וטעים. טבעוני? מי אמר שחייבים להוסיף ביצה לבצק. אם אצטרך לסייג מעט את דעתי זה רק בגלל תחליף הגבינה. כן, אני יודע ששתי פסקאות קודם כתבתי שאין לי בעיות עם תחליפי גבינה. זה לא היה מדויק. ספציפית במקרה שלנו החתול הירוק רוקח גרסה משלו לגבינה טבעונית, על בסיס אגוזי קשיו, שנעדרת את טעם הלוואי הרגיל שמתווסף לתחליפי גבינה. אין ספק שהעדר-טעם-לוואי היא התקדמות גדולה בקולינריה טבעונית, אבל התוצר הסופי עדיין לא מחזיק אל מול הדבר האמיתי. זה חבל, כי שאר מרכיבי הפיצה יכולים לתת פייט לכל פיצריה ראויה. המצב כפי שהוא היום מספק פיצה מוצלחת ביותר, עם בצק טעים וקרם קשיו שאולי לא באמת מוסיף אך גם לא גורע. בנימה אישית אוסיף שהייתי שמח לראות את תנועת הטבעונות מתרחקת ממושג ה"תחליף" וחותרת יותר לכיוון מטבח שעומד בפני עצמו, אבל זו רק חוות דעת של צופה מבחוץ.
 
לפוסטים נוספים שכתבנו, מוזמנים לבקר :)