פורום ביקורת מסעדות
נושא: עסקית מאכזבת ומשעממת למדי ברפאל  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 03/12/2015 | 17:15
6
770
ביום ג' האחרון ניצלתי יום חופש לא מתוכנן ויצאתי לבדוק האם העסקית הנוכחית של רפאל היא אכן כל כך מוצלחת כמו שהגדיל אבי אפרתי להלל ולשבח בביקורתו האחרונה בואללה עם קביעה שזו עסקית היוקרה הכי טובה בישראל ושהתמורה לכסף היא "לא פחות ממרהיבה"...
העסקית הסטנדרטית עולה 125 ש"ח וכוללת מנה ראשונה, מנה עיקרית ולחמים. יש מנות שכרוכות בתוספת עלות מסוימת, ויש מנות ספיישל. שתייה לא כלולה במחיר. קינוחי צהריים עולים 48 ש"ח.
בתפריט היומי היו 3-4 ספיישלים, ואני החלטתי להתמקד דווקא בהם. 
 
לפני המנות קיבלתי סלסלת לחמים. לחם מחמצת ולחם צימוקים עם חמאה. לחמים טובים. חמאה טובה. המלצרית החביבה אמרה שיש גם פוקצ'ה חמה בדרך. אחרי כמה דקות כבר קיבלתי את המנה הראשונה, והפוקצ'ה שלא קיבלתי נשכחה מלבי...
 
למנה ראשונה הזמנתי טרטר אינטיאס, עם אנדיב ואורגנו טרי, בויניגרט תפוזי דם. מנה שנאמר לי שאינה בתוספת עלות. מנה מכובדת, עם כמות דג יפה, אבל עם רוטב שבעיניי לא היה מספיק מאוזן, ושאחרי 2-3 ביסים התחילה מעט לשעמם. אבל למרות זאת - הדג היה איכותי, כך שהסה"כ למרות שלא הלהיב היה טוב.
 
למנה עיקרית הזמנתי ספיישל נוסף: כבד ברווז צרוב ברוטב יין אדום וציר עוף, עם פירה ובצלצלים מקורמלים. גם זו מנה שלא הייתה כרוכה בתוספת עלות. לא יצא לי לטעום כבד ברווז לפני כן ולכן זה סיקרן אותי. מהמנה הזו די התאכזבתי. היא אמנם הייתה טעימה, אבל חסרת מעוף ועניין לחלוטין. כבד ברווז מסתבר זה מאד דומה לכבד עוף. בקיצור - לא מעניין... הכבד היה גם מעט יבש ועשוי יתר על המידה. הרוטב היה טעים, אבל מאד סטנדרטי. הפירה? פירה טוב. טעים. מתובל היטב. נימוח וחלק. אבל רק פירה... זו לא הייתה מנה רעה, שדרשה החלפה, ולכן אכלתי את כולה כמו ילד מחונך היטב, אבל קשה לי לומר שמאד נהניתי ממנה. מנה בינונית, ביחס למה שאני מצפה ממסעדת יוקרה. 
למלצרית ששאלה אותי איך הייתה המנה, עניתי שהיא הייתה בינונית ומעט מאכזבת, גם מבחינת הטעם וגם מבחינת הביצוע. 
 
רציתי לסיים בטעם טוב ולכן הזמנתי גם קינוח: קרמה וניל, פרי אדום ומרנג. קרם וניל ומסקרפונה, שטרויזל שקדים, שברי מרנג ופירות יער אדומים. 48 ש"ח כאמור. קינוח טעים, אבל פשוט וסטנדרטי, שלטעמי מתומחר גבוה מדי.
 
תוך כדי אכילת הקינוח הבחנתי במלצר שנשא על מגשו פוקצ'ה לוהטת לשולחן לידי ונזכרתי שאת הפוקצ'ה שלי לא זכיתי לקבל... הסבתי את תשומת ליבה של המלצרית שלי לכך ואחרי כמה דקות היא חזרה אליי ואמרה שלא אחוייב על הקינוח, בגלל הפוקצ'ה ובגלל מנת הכבדים.  אין ספק שזו תודעת שירות טובה וראויה.
לצערי גם בחשבון עצמו נעשתה טעות כשחוייבתי באקסטרה 15 ש"ח על מנת הטרטר, למרות שצויין מראש שהיא ללא חיוב נוסף. זה גם תוקן.
 
בשורה התחתונה, גם אם אני מתעלם לחלוטין מהטעויות שיכולות לקרות (הפוקצ'ה הנעדרת, הכבדים היבשים וחיוב היתר), זו לא הייתה ארוחה מספקת. מנה ראשונה טובה אבל לא מלהיבה. מנה עיקרית בינונית וחסרת מעוף. קינוח בסדר.
ממסעדת יוקרה נחשבת כמו רפאל אני מצפה להרבה יותר. 
 
וכרגיל מוזמנים לבדוק את הדיווח המלא כאן:
http://processing-food.blogspot.co.il/2015/12/blog...