פורום ביקורת מסעדות
נושא: המלון הסקוטי בטבריה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 14/12/2015 | 10:10
3
586
מסתבר שבכל זאת יש איזשהו יתרון ביום הולדת ש"נופל" על החורף: המלונות במחירי off season מה שאיפשר לנו להזמין במלון הסקוטי, שבעונה המחיר שלו (מהפעם האחרונה שבדקנו) קצת מחוץ לתקציב שלנו. 
 
בדרך כלל אנחנו נמנעים לחלוטין מארוחות ערב במלון ומעדיפים לנסוע בערב למסעדה. הפעם, בהיעדר אופציות יותר מדי קורצות בסביבה ובהתחשב בכך שהמלון כשר, החלטנו לסטות פעם אחת ממנהגנו. כך יצא שאכלנו שם גם בערב וגם בבוקר.
 
ארוחת הערב
מוגשת במזנון, כפי שזה בדרך כלל במלונות. אי אפשר לפספס את היעדר הכשרות עם עמדה של גבינות צאן, שמחכה לך כבר בכניסה, ליד עמדת הלחמים. למרות שבדרך כלל מסיימים עם גבינות אנחנו בחרנו להתחיל איתן, יחד עם לחם לא רע בחמאה וטעימה מהיין שהבאנו (סירה של רוטב מאור, מצויין לדעתי, טוב אבל לא מושלם לדעת האישה) היתה פתיחה יפה לארוחה.
 
הסלטים: חלק טובים יותר, כמו גזר מתוק-חריף עם בוטנים, אנטיפסטי, סלט סלק טעים וכו'. חלק יותר סטנדרטי. בכל מקרה לא משתווה לאיזו מנת פתיחה מעלפת במסעדה, אבל אפשר לסמן כסביר.
 
העיקרית היתה חלשה להחריד. פילה עגל ברוטב עם מתיקות כל כך מלאכותית, שהיה ממש בלתי אפשרי לאכול את זה. לזניה בשרית שגם שם לבשר היה אותה מתיקות כמו לרוטב של העגל, וגרמה לי לתהות אם המטבח שם הוא בהשראתו של שאול בן אדרת. תפוחי אדמה ברוזמרין חסכנו קלוריות. אורז האישה רק טעמה כי קשה לה לעמוד בפני אורז וגם כן לא נרשמה הצלחה. הדבר היחיד שבאמת היה מענג הוא כתף בשר בעשייה שהזכירה אסאדו. 
 
הקינוחים, הגם שהיו קצת יותר חזקים מהעיקרית, היו אכזבת הארוחה. ממקום שיכול להגיש קינוחים חלביים דימיינתי כל מיני קינוחים שווים בכוסות. מוס טוב. קצפת. מושחתות שתאפשר לי לעשות אונה לך ואונה לך לכל מי שנאלץ לאכול במלון כשר. כמה מאכזב היה לגלות שרוב הקינוחים שם היו עוגות ומאפים שלא שונים בהרבה ממה שמקבלים במלון כשר. אז כמובן שהיתה גם עוגת גבינה. אבל בראוניז וטארט פירות העונה לא הרגישו שונה ממה שמקבלים בכל מלון אחר. 
 
אישררנו שוב לעצמנו שארוחת ערב במלון זה ביג no no מבחינתנו. לא מבחינת האוכל וכמובן שלא מבחינת אוירה, למרות שבאמת השתדלנו לא לתת לזה להרגיש בופה אלא לקחת קודם את הסלטים ואחרי זה את העיקרית ולהשאיר רווח בין לבין ואפילו הבאנו בקבוק יין טוב - זה לא זה. בפעם הבאה חוזרים למסעדות, אפילו שהמבחר בצפון באמת מקשה מאד על החיים.
 
ארוחת בוקר
אם ארוחת הערב איכזבה - דווקא ארוחת הבוקר נרשמה כהצלחה. בראש ובראשונה - חביתה עם גבינות ובייקון שהאישה התענגה על כל ביס ממנה (אני מעדיף בלי חביתה על הבוקר אז אין לי רשמים מזה). הסלטים אפילו בערב היו החוליה החזקה, אז על אחת כמה וכמה בבוקר. במגש הגבינות חזרו חלק מהגבינות של הערב ואפילו נוספו להם 2-3 נוספות. במאפים כיכבו סוג של bread pudding שהתפצח בפה. קרואסון חמאה אליפות. לא אפרט על הכל, אבל אסכם שארוחת הבוקר שם שווה. 
 
המלון עצמו מיוחד. כמה מבנים שבעבר שימשו כבית חולים. החדרים נעימים. השירות טוב. ארוחת הבוקר מוצלחת ורק ארוחת הערב, למי שמחפש איכות, לחלוטין לא עוברת.