פורום ביקורת מסעדות
נושא: אם כבר סאלו התחיל, אני אמשיך..  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 14/12/2015 | 10:23
3
258
.. עם הרשמים שלי משני הביקורים שלנו בנמל.
 
אנחנו היינו פעם אחת בערב (רביעי), אז היינו זוג, ובפעם שניה בצהרים (שישי) כרביעיה, ולקראת הקינוח נוסף גם חמישי.
 
ברביעי בערב לקחנו שתי עסקיות ערב, כאשר השבוע הן כללו גם מנות מיוחדות במסגרת שבוע האוכל הערבי. שילבנו בין המנות של התפריט המיוחד לבין המנות הרגילות. באופן גורף ומוחלט אני פוסקת שהמנות של התפריט הרגיל היו הרבה יותר טובות, ללא תחרות והשוואה בכלל, ואולי זה גם נובע מהעובדה שההגשה של שתי המנות ״המיוחדות״ היתה מרושלת ולא עשויה טוב.
 
בראשונות לקחנו התפריט המיוחד את מרק פריקי ״חורפי״, שנשמע טעים מאוד בתפריט, אבל בפועל היה משעמם ותפל, וגם הוגש לא חם. מהתפריט הרגיל לקחנו סביצ׳ה סלמון ומוסר שהיה מצויין (ספויילר להמשך - אותו סביצ׳ה הוזמן ביום שישי, במסגרת עסקית הצהרים, והגיע בגרסא אחרת, מוקטנת אך גם שונה. עדיין מוצלח, אבל אני יותר אהבתי את הגרסא שמוגשת בערב), ומנה ראשונה נוספת של פילה טלה, דבלה ממולאת בכבד אווז ועוד הפתעות, שהיתה נהדרת וללא ספק המנה הטובה ביותר שאכלנו באותו ערב.
 
בעיקריות הזמנו את חזה העוף סו-וויד. אני יצאתי קצת מבולבלת מהמנה הזאת. מצד אחד, אהבתי מאוד את הסו-וויד, מצד שני היא לא דומה שבשום פנים ואופן למה שכתוב בתפריט שהיא - דמיינתי מנה אחרת לגמרי, בכיוון אסייתי ועם טעמים פיקנטיים, מה שגם עבר אישור מצד המלצרית שתיארה לנו את המנה - בפועל המנה שקיבלנו לא היתה חריפה בכלל, היתה מתוקה אפילו.
ספויילר להמשך - ביום שישי הזמנו את אותה מנה בדיוק, אז היא הוזמנה עבור חברה בעלת חוסר סבילות מוחלט לחריף, והיא נלקחה אחרי שאמרתי שהזמנתי אותה והיא לא חריפה בכלל. היא היתה חריפה מאוד!!
חוסר אחידות מאוד מוזר, ועד עכשיו לא ברור לי אם המנה אמורה לצאת כמו שאנחנו קיבלנו אותה בערב הראשון, או כמו שהיא קיבלה אותה בעסקית בשישי.
 
העיקרית השנייה היתה התפריט המיוחד, מחמאר עוף ותבשיל טלה. באותו ערב ישבנו בחדר הזוגי, שאני מאוד חובבת. הבעיה איתו היא שאני לא יכולה לראות מהשולחנות האחרים איך המנות שאני חושבת להזמין נראות. ספציפית רציתי לדעת אם זה מחמאר קלאסי (דהיינו, בצק ועליו התבשיל), או וריאציה כלשהי. אבל לא נורא, אמרתי, נשאל את המלצרית. רק שהיא חדשה ולא ממש יודעת (מה הקשר??), היא חושבת שיש שם לחם, גם כתוב פוקצ׳ה בתפריט (כן, את זה גם אני ראיתי). בקיצור, היא לא היתה בטוחה. גם אני לא הייתי בטוחה, אבל החלטתי להזמין בכל זאת.. מה כבר יכול להיות?
אז זהו, שאני בטוחה שאם המנה היתה יוצאת בסדר, אז היא היתה יכולה להיות מאוד טעימה. רק שהיא יצאה קרה. וזו הפעם השניה שמנה יוצאת קרה, אחרי המרק, אז בשלב הזה כבר ביררתי אם יש לכך יד מכוונת, או שסתם אף אחד לא טורח לבדוק את המנות לפני שהן יוצאות? היא הוחזרה למטבח, ולאחר מכן חזרה אליי, חמה הפעם.. ומלוחה! מאוד! שוב התעניינו שהכל בסדר. אמרתי כן, קצת מלוח, אבל לא נורא. אחרי כמה ביסים זה כבר התחיל להעיק, והפסקתי לאכול. התעניינו שוב, הודאתי שזה מלוח לי מדי, ולקחו את המנה. הפעם גם ביקשתי שלא יחזירו אותה. לקחנו את הפילה טלה במקום (ההוא מהראשונות).
 
בקינוחים הזמנו מלבי מהתפריט המיוחד שהיה משעמם מאוד (וגם קפוא במרכז..(?)), וקינוח פטיפורים מהתפריט הרגיל שהיה מוצלח מאוד.
 
אה, וכן.. ויש את העניין עם הלחם שסאלו כבר נגע בו. אז הוא כבר לא מתומחר בכמה שקלים לאדם ועם ריפיל, אלא הם עברו לתמחור סטנדרטי של מנת לחם (מאוד מוצלחת, יש לציין!) ב-14 ש״ח. אני פחות אוהבת את זה. מעבר לזה שלי ספציפית זה יוצא יותר יקר (אפילו הרבה יותר יקר), שזה עוד מילא, בארוחות מסוג זה אני אוהבת שהלחם מלווה את כל הארוחה, ומבחינתי, בדיוק כמו מים, זה משהו שצריך להיות של השולחן תמיד.
שוב ספויילר להמשך - הם ככל הנראה נכונים לגלות גמישות בעניין הזה, ולתמחר את הלחם במחיר קבוע ועם ריפיל, אם מבקשים מהם. אז זו בהחלט נקודה לזכותם! ()
 
נראה לי שאני אעצור כאן, ואולי אוסיף כמה נקודות לגבי יום שישי בהודעה נפרדת..