פורום ביקורת מסעדות
נושא: מלגו ומלבר - מסעדה נהדרת  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/12/2015 | 13:19
2
640
מאז שנכנסו 2 השפים הצעירים אור מיכאלי ומוטי טיטמן למלגו ומלבר, לפני שנה ומשהו, מלגו ומלבר הייתה ב-to visit list שלי, והנה סוף סוף ביום ג' האחרון זכיתי לביקור הראשון במסעדה. הגעתי עם לא מעט ציפיות לנוכח הביקורות הטובות שהרעיפו על המקום מאז כניסת השפיים (יענו 2 השפים). לשמחתי המקום עמד לחלוטין בציפיות שלי. 
 
היינו 4 אנשים. הזמנתי מקום לשעה 19:30 וישבנו באזור המרכזי, בשולחן עץ גולמי ויפה שצופה למטבח. המסעדה הייתה מלאה רק בחלקה לאורך הערב. 
האזור המרכזי שכולל כמה שולחנות ובר שצופים למטבח הפתוח הוא מאד נעים ומזמין, עם אווירה טובה ונינוחה. באורח פלא גם האווירה במטבח עצמו היא רגועה ולא תזזיתית כמו בהרבה מטבחים אחרים. 
 
הזמנו בקבוק יין לבן - שאבלי מדומיין ויליאם פאבר, ב-195 ש"ח לבקבוק.
חלקנו בסה"כ 9 מנות: ראשונה אחת מהספיישלים, 5 מנות ביניים ו-3 עיקריות.
בסוף היו גם 2 קינוחים. 
 
זה כל מה שנכנס לפיותינו:
 
טרטר טונה אדומה עם קרפצ'יו קולורבי. מנה מהספיישלים של היום. נדמה לי שעלתה 61 ש"ח. היה צריך לבנות ביסים ע"י הערמת הטרטר על גבי פרוסת הקולורבי הדקיקה ולאכול. מנה חביבה ומרעננת. טונה באיכות טובה מאד. טעמים עדינים שלא ניסו להאפיל על הטונה.
 
מרק דגים אדום ושרימפס, אטריות אורז, פטריות, ג'ינג'ר, כוסברה וצ'ילי חריף. מוגדרת כמנת ביניים. עלותה 52 ש"ח. אני רק טעמתי. מרק אסייתי פיקנטי. לטעמי היה מרק טעים מאד. ברור שהוא התבסס על ציר איכותי. הטועם הראשי שלו חשב שהוא טעים אבל מעט מלוח מדי.

מולים טריים וראשי קלמרי, כרישה, עגבניות וכוסברה, ברוטב מיסו וסאקה מתקתק. מנת ביניים של 68 ש"ח. מנה מצוינת. פירות ים איכותיים. רוטב נהדר. איזון טעמים מוצלח ומדויק.
 
ניוקי תפוחי אדמה, ברוקולי, עלי תרד, קרם סלק וגבינת שמנת עם פקאנים. מנת ביניים של 69 ש"ח. מנה צמחונית מעולה. יפה לעין וטעימה לחך. הניוקי הם מהזן האהוב עליי - הרך והנימוח. במנה היו גם תרמילי אפונה טריה שנחלטו קצרות והוסיפו קראנצ'יות ורעננות. יופי של מנה.
 
קלמרי סגול על ראגו שעועית עם בצל מושחם על איולי שחור. מנת ביניים של 66 ש"ח. מנת קלמרי פנטסטית. אחת הטובות שטעמתי לאחרונה. קלמרי איכותי שנצרב לדרגה הנכונה. ראגו מצוין. האיולי השחור היה נהדר אף הוא.
 
בטן חזיר בבישול איטי, סלט עדשים, תפוחים, קרמל סויה וקרם תפוז גזר. מנת ביניים של 61 ש"ח. הפעם לשם שינוי התנסינו במנה בשרית. מנה מעולה. בטן חזיר שהוכנה במקצועיות. הבשר היה רך ומתמסר, השומן היה טעים וכמעט נמס והעור היה שחום ופריך להפליא. גם כאן הרוטב עם הנגיעות האסייתיות היה נהדר.
 
חזה אווז וגראטן תפוחי אדמה בציר עוף חום עם אספרגוס ותרד על קרם סלק. מנה עיקרית. 107 ש"ח עלותה. הבשר הוכן לדרגה המושלמת שלו - מדיום-רייר. הטעמים היו נהדרים. הרוטב היה מאוזן ועדין ולא האפיל על הבשר.
 
רביולי שחור במילוי קרם בצל לבן וגבינת שמנת עם שרימפס, בייקון ובצל חרוך ברוטב ביסק. מנה עיקרית של 89 ש"ח. לא מנה ענקית, אבל מורכבת מפרודוקטים כבדים למדי, ולכן משביעה. הרביולי השחור היה מצוין. רביולי רך וטעים מאד. השרימפס היו טעימים להפליא. הבייקון נתן אלמנט טעם נוסף. ההמלצה שלי לשפים - תגישו אותה על צלחת בהירה. הרביולי השחור הלך לאיבוד בצלחת השחורה...
 
שקדי עגל ושפצלה על קרם בטטה לבנה עם בייקון ופטריות יער. מנה עיקרית של 110 ש"ח. אני מת על שקדי עגל וכאן הם הוכנו בצורה מושלמת. היו טעימים ונימוחים. התיבול כאן היה מושלם ומעודן והשתלב נהדר עם הבשר.
 
קינוח ראשון: נמסיס שוקולד: עוגת שוקולד עם מעט מלח גס לצד גלידת אגוזי לוז ושברי טוויל קרמל מלוח לצד בננות ברולה. קינוח טוב מאד שעלה 42 ש"ח. שוקולד איכותי. שילובי טעמים טובים. לא קינוח יצירתי במיוחד או מקורי במיוחד, אבל מוצלח.
 
קינוח שני: פאי אגסים עם אגסים ברולה וגלידת פיסטוק (אם אני זוכר נכון). נדמה לי שגם הפאי עלה 42 ש"ח. שוב - קינוח לא מאד מקורי, אבל מבוצע היטב. בצק טעים, אגסים שהיוו את כוכב המנה. פאי לא מאד מתוק וטוב שכך.
 
ראויה לציון העובדה שבכל המנות חומר הגלם המרכזי היה אכן מרכז העניינים. בניגוד להמון שפים שלעתים מרוב רעש וצלצולים ורצון להרשים, מעלימים את חומר הגלם המרכזי, כאן מצליחים 2 החבר'ה לשמור על חומר הגלם המרכזי ככוכב המנה, כששאר המרכיבים רק מחזקים אותו. שאפו.

זהו. אכלנו נהדר. יצאנו שבעים מאד ומרוצים מאד. 
מלגו ומלבר מסתבר היא מסעדה פשוט נהדרת. תפריט משובח ומהודק, שנשען במיוחד על דגים ופירות ים, עם שימוש בחומרי גלם משובחים, וביצועים שנותנים כאמור הרבה כבוד לחומרי הגלם. יש כאן הרבה כשרון של 2 השפים שהשכילו ליצור מסעדה משובחת ויצירתית, נעימה וטעימה. 
 
בקיצור - לכו לשבת על הבר (או בשולחן) במלגו ומלבר...
 
כרגיל יתר קשקשת כאן:
http://processing-food.blogspot.co.il/2015/12/blog...