פורום ביקורת מסעדות
נושא: ערב קווקזי בשמונה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 06/01/2016 | 14:21
6
435
בעקבות פרסומים בפייסבוק הזמנו מקום לערב הקווקזי במסעדת שמונה בכיכר רבין.
הארוחה מורכבת מתפריט זוגי קבוע המורכב ממגש ראשונות, מגש עיקריות, קינוח וכוס משקה לכל אחד(כולל בירה ויין) במחיר של 160 שקלים לזוג.
 
המגש הראשון כלל הרבה ירוקים (כוסברה, בצל ירוק ושמיר), חמוצים ביתיים, הפוקאצ'ה המוכרת והמעולה של שמונה, מטבל חצילים וקישואים ומבחר דגים מעושנים.
בתור אחד שלא חובב דגים מלוחים הופעתי שנהנתי מאוד ממבחר הדגים שכללו סלמון,שני דגיגים קטנים (סרדינים?) ופרוסה מעוד דג מעושן עלום שם. המטבל המעולה נזלל במהרה עם הפוקאצ'ה ושמחנו כשביקשנו וקיבלנו ממלו מילוי מחדש.
 ליככנו לנו עלים ירוקים טריים בעודנו מחכים למגש העיקריות.
 
המגש השני כלל שתי קעריות מרק קטנות, מנה קטנה של פרגית בשמנת חמוצה, ארבע כיסונים מטוגנים מלאים בבשר ושיפוד בשר מעל קערת אורז.
המרק היה המנה החלשה בארוחה, ממש תפל ולא ברור. אני מניח שהכוונה היתה שטעמיו יהיו נייטרליים אבל גם ככזה הוא היה לא טוב. חתיכת הפרגית שבושלה בשמנת חמוצה היתה מענגת אך קטנה. נשארנו עם טעם של עוד ושוב שמחנו כשקיבלנו תוספת כשביקשנו. הכיסונים המטוגנים היו נהדרים, עסיסייים ומלאי טעם. שיפוד הבשר היה קשה ללעיסה מצד אחד אך רך ומלא טעם מצד שני. הדיעות היו חלוקות, אני מאוד אהבתי. האורז שמתחת לשיפוד היה נהדר, במיוחד שערבבנו בו את הרוטב של הפרגית.
 
לקינוח קיבלנו מין סופגניות שאני חושד שנאפו בטאבון, עם שמנת חמוצה וריבה. קינוח צנוע אך מענג.
בנוסף לשתייה הכלולה בארוחה שתינו עוד כוס יין או בירה לבנאדם ושילמנו 350 ש"ח לפני טיפ. מדובר בסכום מגוחך לארוחה טובה מאוד אם כי לא מושלמת.
ממליץ לעקוב אחרי שמונה בפייסבוק ולרוץ בפעם הבאה שהערב חוזר (זה כבר הערב השני מסוג זה שהם עושים).