פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביקורת: בראון (Brown) תל אביב  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 11/01/2016 | 16:56
4
618
בסוף שבוע גשום, כשרוב ישראל החליטה שזה יום טוב להישאר בבית למרתון סדרות מתחת לפוך, אורנית ואני החלטנו לקפוץ לארוחת ערב במסעדת Brown במתחם G צמרת. האמת, היה שווה את זה. זאת אומרת, כן, אוכל טוב ושירות אדיב הם חלקים חשובים בחווית מסעדה, אבל היכולת ליהנות מפרטיות ושירות כמעט אישי מצוות המלצרים בערב הבילויים הגדול של השבוע הוא קסום בפני עצמו; והגשם שירד על החלון גם הוסיף לכל הסיפור אז למה לא.
לרגל השנה החדשה, מסעדת בראון הציעה תפריט זוגי ייחודי תחת השמות האקזוטיים של "ים" ו"יבשה". הכוונה היא ששני הסועדים מקבלים שתי מנות שמתקשרות תחת קונספט אחד (דגים או בקר). כן, אני יודע, זה קצת גימיקי. אבל עובדה שהגימיק עבד – הוא הביא אותנו למסעדה – וקבע טון מסוים לארוחה. הרעיון עזר למסעדה להטות מעט את הכף לכיוון סוג הסועדים אותם היא מעדיפה לארח (שולחנות קטנים לזוגות להבדיל לדוגמה משולחן משפחתי) והשפיע מעט על האופן שבו בסופו של דבר הזמנו מהתפריט, אבל אני אגע בזה בהמשך.
 
למנה ראשונה חלקנו מנת פולנטה עם אספרגוס, עגבניות קלויות ופרמז'ן. המנה הייתה רכה, עדינה וטובה ופתחה את הארוחה ברגל הנכונה. למנה עיקרית בחרנו את תפריט ה"ים" וקיבלנו שתי מנות מאד יפות למרכז השולחן – רביולי חציל שרוף עם קלמרי וגבינת המאירי (בתמונה הראשית) ומוסר ים אפוי עם ריזוטו אפונה. הרעיון היה שנהנה מהמנות ביחד, אבל מהר מאד גילינו שההעדפה שלי נוטה לכיוון המוסר בעוד שהעדפתה של אורנית נוטה לכיוון הרביולי, כך שלאחר הסכמה הדדית כל אחד מאיתנו לקח צלחת לחיקו והתחזרנו לנו בהנאה.
 
גם הקוקטיילים שהזמנו עם המנות הגיעו בזוגות וכשהגענו לשלב הקינוח כבר היינו פחות מופתעים מההצעה לזוג קינוחים על צלחת משותפת. במקור תכננו לחלוק קינוח ביחד, אבל המסעדה כן מתהדרת במגוון מפתה של קינוחים והרעיון נשמע חמוד, אז החלטנו שלא יזיק לטעום מעט יותר מהמגוון (או פשוט לאכול יותר קינוח). על אבן הגשה שטוחה קיבלנו זוג טארטלטים, האחד עם שוקולד לבן והשני עם מנגו וריבת חלב, ומשניהם לא נשאר זכר תוך מספר דקות. עוד מספר רגעים של שיחה קלה בשביל לתת לאוכל להגיע למקומו הראוי ולגשם להרגע ויצאנו לנו חזרה הביתה לבדוק את מצב הפוך.
 
אל בראון הגענו עם מצב רוח טוב ויצאנו עם מצב רוח טוב. משיטוט ברחבי הרשת תשמעו דברים טובים על המאפים שלהם (ואנחנו מאשרים את הדיווחים) אבל פחות על המסעדה וזה קצת חבל. בראון היא מסעדה חמודה וטובה עם אוכל טעים ומחירים סבירים ובהחלט בחירה טובה אם אתם נמצאים באזור. בנימה אישית יותר, מה שתפס את עיני הוא דווקא הרעיון לצמד מנות ביחד, אותו הייתי מעוניין לראות יותר. הוא גרם לנו להזמין יותר מהתפריט, לחלוק יותר את המנות שמולנו, לאכול בקצב אחיד וליהנות ממגוון גדול יותר של טעמים בלי שתהיה התנגשות בין המנות שהזמנו. נכון, התפריט הרגיל של המסעדה לא עובד כך, אבל הייתי שמח אם הוא היה חוזר מפעם לפעם.
 
מוזמנים לבלוג לקרוא פוסטים נוספים