פורום ביקורת מסעדות
נושא: המזללה- חזרתי לדווח  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 24/01/2016 | 23:42
4
518
ביקורת בכורה- יצא קצת ארוך , אבל זה בגלל שנדגמו הרבה מנות 
(: 
 
אז לאחר התייעצות פה בפורום נבחרה לבסוף שוב המזללה.
אפתח בגילוי נאות קצר ואומר שאני כבר קרוב לעשור בתחום המסעדנות, בתור מלצר, אחראי משמרת, ברמן ומנהל בר. במספר לא קטן של מסעדות- רובן ככולן נסקרו פה בפורום- אני אומר את זה בעיקר בשביל לציין שאני מבין יחסית איך העסק עובד מאחורי הקלהים, ושיש לי רגישות גדולה מאוד לנושא השירות. 
 
קודם כל ראוי לציין את העסקית בשבת שהיא כמו בכל יום רגיל, לא עיסקית סופ"ש ולא תמחור מיוחד.
עיסקית כמו בכל יום עם תמחור הוגן למדי.
במסגרת העיסקית מקבלים לחם עם חמאה ואיולי פלפלים, מזאט לבחירה והכל במחיר העיקרית. 
מוצא גם מסלול "אקספרס" שכולל עיקרית ולחם בלבד (ללא המזאט) אך עם אופציה של הוספת מזאט בעוד 18 ( קצת מוזר, אבל מאפשר לשחק עם המחיר ולצאת במחיר שווה מאוד למי שלא מאוד רעב)
בנוסף קוקטייל צהריים או כוס יין ב-27. 
טווח מחירי העיקריות רחב מאוד ונע מ- 63 לעיסקית אקספרס ועד 140 למנה של פילה בקר.
ההקדמה הארוכה על המחירים וההסבר על מבנה העיסקית בא לציין לשבח את התמחור ההוגן והשפוי (יחסית) גם בסוף השבוע, דבר שמקל מאוד על אנשים שאין להם חופש ככה או זמן בצהריים , ומאפשר להם להינות מארוחה במחיר נורמלי גם בימי החופש. ח"ח
היינו 7 אבל היו לא מעט מנות כפולות שהוזמנו , ככה שלא דגמנו הכל, הפירוט מובא מאתר האינטרנט, היו מספר שינויים קטנים בתפריט ביום שהגענו אל מול זה מהאינרנט , ולמעט מנה אחת שבת זוגי חשקה בה ולא הופיעה, לא נרשמו תקלות. 
המסעדה עצמה מאוד נעימה, מרווחת בצורה סבירה, למרות גודלה הקטן, העיצוב פשוט ונקי, מואר ומזמין. הרכיב העיצובי העיקרי הוא אולי הבר הגדול שפרוס לכל אורך המסעדה כשגם חלק מהמבטח (פס קר/קינוחים) נמצא ליד.
 
השירות- היה יעיל וטוב, החליפו סכום ודאגו למלא לחם ומים וכו', רק במעמד לקיחת ההזמנה ולגבי מעט השאלות שעלו - המלצרית הייתה מעט "חמוצה" וקצרה בזמן, הרגיש קצת כאילו אין לה כוח עלינו.. פרט לכך השירות היה מעולה! 
 
האוכל- 
קודם כל הלחם המעולה, משני סוגים, אחד לבן והשני כהה יותר עם זרעי כוסברה. מטבל הפלפלים ממכר ואי אפשר להפסיק לאכול ממנו. 
החלק המעצבן היחיד היה שהבתחלה קיבלנו שקית אחת בלבד (בכל שקית 4 פרוסות- 2 מכל סוג) , ל-7 אנשים...
אחר כך הבינו את הטעות ודאגו להביא 2 שקיות כל פעם שאזל
 
מהמאזטים נדגמו כל המזאטים שהוצעו באותו יום (4 במספר), מחלקן נלקחו 2 צלחות, גודל המזאטים כשמו כן הוא, מזאט- רובם נועדו לשידוך עם הלחם המוגש. חשוב לציין שאלו לא מנות ראשונות ואסור לצפות לכאלה, לדעתי מומלץ במיוחד לחלוק מספר מזאטים.
 
מסבחה-  תבשיל חומוס בולגרי וספרדי, טחינה הר ברכה, בצל סגול, כוסברה, תחמיץ עשבים - היה טעים מאוד, תבשיל החומוס היה מעולה ועם טעמים מאוזנים, הוזמנה עוד צלחת שלו.
"יפו- תל אביב"- סלט כרובית חם, רוטב יוגורט וטחינה, בצל ירוק, בצל סגול, סומק, רוקט, ג'ינג'ר - שוב פעם הצלחה , כרובית מטוגנת, רוטב טעים וטעמים כיפים. לא מיוחד אבל טעים!
מזאט של סלט עדשים שחור עם בטטה,בצל סגול וברוטב יוגורט (מוטיב חוזר) - לא מופיע בתפריט באתרץ האמת שזו הייתה המנה החלשה בעיני מבחינת הראשונות, אומנם טעים אבל לא מיוחד בכלל, היה חסר לי חמיצות שמלווה בצורה מאוד טובה סלט עדשים, וגם פריכות של העדשים, שהיו קצת "עייפים" . הסלט שאני עושה בבית מוצלח מזה.
מזאט של עלי גפן ממולאים באורז ותבלינים-, רוטב של יוגורט וסלסת עגבניות- לא מופיע באתר, הוצע כספיישל (לאחר ששאלנו את המלצרית, לא אמרה זאת מיוזמתה- שוב פעם, מעמד ההזמנה שהיה לא הכי נעים) המנה המנצחת של הראשונות, ביצוע מעולה לעלי גפן, גם מהמנה הזו הוזמנה תוספת- מעולה!
 
עיקריות:
סנדוויץ' שווארמה פרגית, איולי שום ודבש, פלפלים מעושנים, בצל בגריל, קרם שעועית חומה ,ביצה כבושה,כוסברה תפוצ'יפס מעושן (63)- הוזמנו שתי מנות כאלה, במסגרת העיסקית אקספרס (למרות שלשתיהן צורפו מזאטים- אז זו בעצם נהפכה לעיסקית רגילה) : טעים מאוד, מעניין, בניגוד למה שחשבנו קרם השעועית החומה והביצה הכבושה הוגשו בצד בצלחוית נפרדת, כמו גם התפוציפס המעושן המזוהה עם אדוני מזמן . סה"כ מנה טעימה  ומוצלחת, מוגש בלאפה עטופה בנייר כסף, אבל זה לא מרגיש כמו אוכל רחוב פשוט , אלא מרגיש שיד של שף הרכיבה את המנה. שתי המנות נטרפו לחלוטין.
 

"ניחוחות טיחואנה", שפונדרה טלה, קרם פריחולס וצ'יפוטלה, עגבניות שרי, בצל גריל, תפוח אדמה,כרוב מעושן, ליה בצל קריספי, בוטנים, כוסברה, נענע, ויניגרט הבנרו וליים, יוגורט, טורטיה (97)- המנה שאני ואחי הזמנו, מנה שהזמנתי לפני שנה בעיסקית והייתה טעימה היום בדיוק כמו שזכרתי אותה אז, מודה שנורא רציתי לגוון אבל פשוט לא עמדתי בפיתוי וכל כך לא התחרטתי- מנה מופלאה של חיבור טעמים מוצלח, קרם הפריחולס והצ'ייפוטלה היה טעים ומועשן בדיוק כמו שמצפים, העגבניות והבצל על הגריל נעשו בצורה מדויקת, הכוסברה והנענע נתנו טאץ' רענן ף תפוחי האדמה היו שומניים ועסיסיים  , במקום הוינגט היה גוואקמלו שרק הוסיף לחגיגה והבשר עצמו, בכמות מכובדת, פשוט מעולה, עשוי בנתחים שדמו יותר לנחי שווארמה מאשר למה שמצפים משפונדרה (כלומר, לא היה בשר צלי שמתפרק לסיבים) - לוקחים את הטורטיה שמוגשת בצד, מרכיבים לעצמכים סנדוויץ- ונהנים מכל ביס. 
מיותר לציין שמנה כזאת היא משביעה לחלוטין ורק רוצים לישון אחריה (=
 
"הים האסור", בורי, קרם שורשים, קסרול אורז אסור, פטריות ירדן, חמאת פקאן וטימין (107)- גם ממנה זו נקלחו 2 מנות, טעמתי רק קצת, אבל המנות חוסלו לגמרי- הבורי היה עשוי טוב, לדעתי קצת משעמם אבל הטועמות נהנו מאוד (הגיע כמות מכובדת של שני פילטים של בורי, הייתי מנחש שביחד היה שם 200 גר' של דג) האורז האסור היה מעולה, קראנצ'י יחסית ובעל טעם אגוזי. במקום פטריות הירדן הונחו על המנה פטריות שימאג'י שהיו קצת מיותרת לטעמי ולא התחברו למנה באמת (למרות שהטעמים אמורים להיות דומים) 
 
"עוף קרבונרה", נתחי עוף מעושנים, פנצ'טה חזה אווז, אספרגוס ירוק, כרישה, פסטה, תפוחי באטר, רוטב בר בלאן פרמזן, ביצה עלומה(97)- מנה שאמא שלי לקחה למרות שהיא מנה שלא אופיינית לה- לא טעמתי בעצמי אבל מעביר את חוו"ד של מי שכן (רוב השולחן טעם והסכים אגב)- נתחי העוף היו מעולים ועסיסיים, עם טעמי עישון טובים. שאר הרכיבים, הפטסה, הרוטב , תפוחי האדמה וכו' יצרו מנה כבדה מאוד שלא התחברה טוב, אפילו בשבילי קרבונרה זו הייתה מנה כבדה, כל מי שניסה מהמנה הסכים שמלבד העוף המנה סתם כבדה ולא נעימה לאכילה. 
לא התלוננו כי סה"כ המנה נאכלה והעוף שהגיע בכמות יפה היה מעולה. 
 
קינוחים אני כבר לא זוכר במדויק ולא מצאתי באתר
אבל נקלחו שני קינוחים מבוססי שוקולד שהיו טעמים
וקיבלנו OTH (חגיגות יום הולדת) קינוח בשם חורף נורווגי או משהו בסגנון, שאת מרכיביו אני לא זוכר (אדוני וכו' מלא רכיבים) אבל היה בו אלמנט די עיקרי של ג'לי רוברב וסלק- למרות שזה נשמע מסקרן ומעניין ולמרות שאנחנו מתים על רוברב, זה פשוט לא עבד, היה מוזר מדי ולא טעים... שאר הקינוח היה בסדר.
 
יחד עם מוחיטו, כוס יין, 4 גולדסטאר (אחת שנלקחה בגלל שהמקום לא מגיש קוקה קולה אלא רק פפסי , בוז!)  ו-4 שתייה חמה
יצאנו עם בערך 160 ש"ח לסועד כולל שירות (הושאר 15 אחוז למרות החמיצות בהתחלה) 
לא זוכר את הסכום המדויק כי לא אני שילמתי 
VFM טוב מאוד לדעתי בטח בהתחשב בעבודה שמדובר בסוף שבוע ושכולנו יצאנו שבעים לחלוטין ומרוצים מאוד (למרות מנת העוף)