פורום ביקורת מסעדות
נושא: איוטאיה - פנינה.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 26/01/2016 | 13:26
4
740
אני גר בשרון כבר יותר מ 15 שנה, ולמרות שהייתי בתאילנד לא מעט פעמים - מעולם לא ביקרתי באיוטאיה שבהוד השרון (באיוטיאה שבתאילנד דווקא כן...). אתמול בצהרים, עם שני ילדים בוגרים, היתה הזדמנות טובה לתקן.
המסעדה הצנועה שוכנת בתחנת דלק שבה יש גם מאפיה ובית קפה של "לחם ארטיזן" וקצת קשה לאתר אותה. העיצוב פשוט ובסיסי - כסאות מתכת ומפות פלסטיק על השולחנות, מטבח קטנטן. מזכיר מאוד את ...תאילנד. המוסיקה - שירי פופ קלילים שגם הם הכניסו לאוווירה המזרח אסיאתית.
 
בצהריים מגישים עסקיות ב 49 ש"ח שכוללות מרק או סלט לראשונה ומוקפץ או נודלס לעיקרית. הילדים (בת 12 ובן 18) הלכו על המרק. הגיעו קעריות גדולות ועשירות במרק עוף (כמעט ללא שומן!), עם נתחי עוף, אטריות אורז וירקות (בצל ירוק, כרוב, גזר). המרק היה מצוין - צלול ועשיר בטעמים.
 
עיקריות: הקטנה הלכה על מנת ילדים של נודלס מוקפץ עם עוף (ללא ירקות). למרות שזו "מנת ילדים" גודלה זהה למנות הרגילות והיא היתה טובה מאוד (אם כי אפשר היה להפחית בכמות השמן). הקטנה, שבד"כ משאירה חצי בצלחת, חילסה אותה עד תומה.
 
הבן לקח פאד סי יו. בתאילנד המנה הזאת היא סוג של פאסט פוד - הבסיס הוא תמיד איטריות אורז רחבות, ברוקולי ובצל ירוק ועליהם רוטב של ציר עוף, סאקה, סוכר, סויה ורוטב דגים (אין רוטב תאילנדי בלעדיו...).  על הבסיס הזה אפשר להוסיך מה שרוצים. באיוטאיה הוסיפו כרוב, כרובית, רצועות שייטל וביצה (הברקה!). התוצאה היתה מנה יפהפיה וטעימה.
 
אני הלכתי על מנה שנקראת סוקיאקי (לא בעסקית) אבל התגלתה כתאי סוקי (ששונה מהסוקיאקי היפני). הגיעה קדרה ענקית של מרק עמוס בירקות (סלרי, בצל, פלפל אדום, כרוב, גזר), אטריות שעועית דקיקות, ביצה ונתחי בקר (אפשר גם עם עוף או שרימפס). הטעם היה פשוט מופלא. רוטב הדגים הורגש אבל לא השתלט, הירקות בושלו במדויק לדרגה שלפני הפיכתם לסמרטוטיים והתבלון היה נהדר פרט לחריפות שחסרה כאן (אולי כדי להתאים את המרק לטעם הישראלי) - דבר שתוקן מיד עם תוספת של צ'ילי יבש ופלפלים כבושים. מנה לתפארת.
 
לסיום הציעו תאי רוטי (לוטי) - הקינוח המפורסם שנמכר בכל פינת רחוב בתאילנד. היה חביב וטעים (מה יכול להיות רע בבננות מקורמלות עטופות בבצק מטוגן) ? הגלידה שהוגשה ליד היתה תעשייתית ומיותרת.
 
סך הכל, עם בירה ליאו (סוף סוף מקום שמגיש בירה תאילנדית שאינה סינגה! אם היה להם בירה צ'אנג זה היה מושלם) - השארנו 260 ש"ח כולל טיפ. בהחלט תמורה הולמת לכסף.