פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת צהריים מוצלחת בחוות צוק בצפון תל אביב  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 30/01/2016 | 10:44
4
517

חברתי הטובה שמתגוררת בלונדון הגיעה לסופשבוע קצרצר ארצה לביקור משפחתי וקבענו לארוחת צהריים ביום שישי. בעוד אני שוברת את הראש לאן נלך לאכול, היא הודיעה לי שהזמינה לנו מקום לחוות צוק בצפון תל אביב.

מדובר במעדנייה שלאחרונה פתחה גם מסעדה לצידה. במעדנייה ישנם חומרי גלם ומוצרים גם מחוות צוק אבל גם של חברות ויצרנים שונים אחרים. המסעדה שוכנת לצד המעדנייה במרכז מסחרי קטן בשכונה מנומנמת בצפון תל אביב ורוב מקומות הישיבה הם ברחבה שסגרו אותה עם חלונות זכוכית.

באתי עם ציפיות גבוהות לארוחה ואת לאחר שקראתי את הדיווח האוהד עד מאד של ברונו על ארוחה שאכל במסעדה. ברגע שחברתי שלפה גזיר עיתון ששמרה מהמדור של נירה רוסו במוסף ידיעות אחרונות שהתגלגל לידיה בלונדון עוד בחודשי הקיץ, הבנתי שהציפיות שלי הן נמוכות לעומת שלה...למזלנו, המסעדה עמדה בכל הציפיות שלנו.

פתחנו במגש גבינות וירקות: מגש עץ ועליו גבינות מהמעדניה וירקות שונים. קיבלנו שלוש חתיכות של גבינות קשות, שתיים מהן עזות טעם(לצערי שכחתי באילו סוגי גבינות מדובר), קערית עם בטטה אפויה ברוטב מתקתק, סלט עגבניות שרי עם גבינה מלוחה, סלט ארטישוק ודבלים, ירקות בתחמיץ(כרובית, פלפל אדום וצהוב, קלורבי) כרובית אפויה בטחינה, ממרח דלעת, פסטו, טפנד וממרח עגבניות מיובשות. קיבלנו גם  פרוסות לחם טרי וטעים ובצד קרקרים עבודת יד עם גרעינים שונים. הכל היה טרי וטעים מאד. במיוחד הצטיינו הירקות בתחמיץ שהיו פריכים ותיבולם היה מצויין, וסלט הארטישוק עם הדבלים שהיה לפחות עבורנו מקורי. זו פלטה שבהחלט יכולה להוות ארוחת בוקר או ארוחה קלה לזוג. אנחנו לא הצלחנו לסיים את כולה מכיוון שהזמנו עוד מנות. 104ש"ח.
 

בהמשך חלקנו בינינו שתי מנות בשריות עיקריות –

המנה הראשונה היתה מנה של חתיכות שייטל על הפלנצ'ה עם בצל, פלפל אדום, וחזה אווז מעושן. התוספת היתה יתדות תפוחי אדמה. הבשר היה מצויין והשילוב עם קוביות חזה האווז המעושן והירקות עבד היטב. גם תפוחי האדמה היו טובים. מנה פשוטה וטעימה שהותקנה היטב.69ש"ח.
 
המנה השניה היתה של פרוסות אנטריקוט, ביצי עין, תפוחי אדמה על הפלנצ'ה וסלט עגבניות עם שמנת חמוצה. גם המנה הזו היתה מהנה: הבשר היה טעים והוכן בדיוק במידה הנכונה, ביצי העין התאימו מעל וחברתי הלונדונית אהבה גם את סלט העגבניות. כמו במנה הקודמת גם זו היתה פשוטה וטעימה מאד. 65ש"ח.
 

בשלב הזה היינו כמובן מלאות, אבל בכל זאת לא ויתרנו על קינוח והזמנו עוגת גבינה. קיבלנו פרוסה עבה של עוגת גבינה עשירה ונהדרת, לצידה פרוסות אפרסמון ופלח פיטיאיה בצבע ורוד כהה עז, ועל הצלחת עיגולי קולי תות שדה. בעיני זו היתה דוגמא מצוינת לצילחות ששובה את העין ללא תיחכום או השקעה רבה. גם במקרה הזה, מדובר בקינוח מאד פשוט אבל מאד מוצלח. 38ש"ח.

יצאנו מפוצצות מהאוכל ואין ספק שאכלנו יותר מדי באותה ארוחה. אפשר בקלות לוותר על אחת מהמנות ועדיין לצאת שבעים מארוחה כזו. אני לא הייתי מסוגלת להכניס משהו נוסף לפה עד למחרת בבוקר.
 
שתינו מים קרים שמולאו לפי בקשה ושתי כוסות תה בסיום הארוחה. 10ש"ח.
 
השירות היה קשוב וידידותי.

הכל עלה 296ש"ח.

נהננו מאד ושתינו סיכמנו שנשמח לחזור לנסות עוד מנות.