פורום ביקורת מסעדות
נושא: עסקית יקרה (מאד) וטובה מול הים - מסעדת טורקיז בסי אנד סאן  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 02/02/2016 | 13:26
4
463
ביום חמישי שעבר ניצלתי את היעדרות הבוסים ואת יום השמש, אחרי שבוע של הסתגרות במשרד, כדי לקפוץ מהמשרד בהרצליה פיתוח למתחם סי אנד סאן בתל אביב. המטרה: לנסות לראשונה את העסקית בטורקיז הותיקה, מסעדה שלא יצא לי להיות בה עדיין לבושתי...
 
השף האחראי החדש למדי של קבוצת טורקיז (כולל גרנד קפה טורקיז החביבה בקניון רמת אביב הפחות חביב) הוא רז סלע, אקס טוטו. בחור מוכשר שקראתי שגם בטורקיז הוא עושה עבודה טובה.
העסקית בטורקיז מורכבת ממנה ראשונה, מנה עיקרית ולחם במחיר העיקרית. העלויות נעות בין 130-160 ש"ח, תלוי במנה העיקרית. אחת העסקיות היותר יקרות במחוזותינו. יש גם אפשרות לכוס יין עסקית ב-30 ש"ח ולקינוח עסקי באותו מחיר. 
 
אני התיישבתי על הבר. קיבלתי צלוחית בוטנים מומלחים והזמנתי גם כוס יין לבן - שאבלי, וויליאם פבר מבורגונדי, בציר 2014 שמחירה בערב הוא 55 ש"ח (אחלה דיל). הכמות שנמזגה לי הייתה נדיבה יותר מהמקובל. יין מצוין.
 
הזמנתי עסקית בעלות 140 ש"ח (לא כולל היין). 
קיבלתי צלוחית לחמים (לבנים) עם שמן זית ועגבניה מגוררת. סטנדרטי וטעים. הגיעו 4 פרוסות שמנמנות. נדיב למדי.
 
למנה ראשונה הזמנתי טרטר סלמון עם פטריות שימאג'י, סויה ובצל סגול. נכחו בו גם צנונית, כוסברה, פרוסות קולרבי דקיקות, והורגש גם טעם של רוטב יוזו. טרטר עם טעמים אסייתיים שעשוי היטב. מנה נדיבה למדי, טרייה ורעננה, עשויה מחומרי גלם טובים מאד. שום דבר מרגש או יצירתי, אבל סטנדרט גבוה.
 
למנה עיקרית הזמנתי פטוצ'יני ראש לוקוס ברוטב עגבניות פיקנטי ויין לבן. (בתפריט באתר הלא מעודכן כתוב ניוקי). מנת פסטה נדיבה ביותר. פסטה נהדרת. ראש לוקוס זה כנראה החלק הכי טעים בלוקוס, וכאן הוא היה מצוין, בכמות מכובדת למדי. הרוטב היה מעולה. מאד עשיר (כולל כנראה ציר דגים טוב שהוסיף עומק) וטעים ביותר. הפסטה בעבודת יד הייתה בדרגה הנכונה. בקיצור - מנת פסטה נהדרת. 
 
אם אני כבר בעסקית יוקרתית כמו שיש בטורקיז צריך כמובן גם קינוח. יש כאן אופציה משמחת לקינוח עסקי ב-30 ש"ח. בהחלט דיל שווה. 
הזמנתי תותים בקאימק. תותים בקצפת קאימק, קולי תותים, שברי קרפ ומקלות מרנג לימון. הגיעה מנה נדיבה ביותר. קינוח שיכול להספיק בכיף לזוג סועדים. קינוח קלאסי שמבוצע כאן מצוין. 
 
שורה תחתונה: עסקית יקרה מאד אבל איכותית, במסעדה יקרה ויוקרתית, עם אחלה נוף ושירות מקצועי ומתוקתק. מי שגר בסביבה ורוצה להתפנק ולהתחכך באנשי ממון למיניהם, או עובד בסביבה ורוצה להרשים מישהו בפגישה עסקית - טורקיז היא מקום מצוין בשביל זה. לטעמי האיכות שלה טובה יותר מכל המסעדות היוקרתיות של הרצליה פיתוח למשל. 
מה שכן - לא בטוח שהייתי מגיע בערב. ארוחה של 2 מנות, יין וקינוח כמו שאני אכלתי בצהריים (ועלתה 200 ש"ח לפני טיפ) תעלה בערב כ-300 ש"ח. המון. 
 
בבלוג שלי יש כרגיל דיווח מלא עם עוד קצת קשקושים והבלים:
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/02/blog...