פורום ביקורת מסעדות
נושא: טוטו -יקר, טעים, נחזור.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 02/02/2016 | 17:11
15
949
את יום ההולדת חגגתי השנה במסעדת טוטו בתל אביב. לא פעם ראשונה שלנו במקום הזה, אך די הרבה זמן לא ביקרנו, נדמה שפעם אחרונה הייתה מספר שבועות לאחר חזרתו של ירון שליו. סה"כ הארוחה הייתה טובה מאוד, אך יקרה יותר מהרגיל, בכל זאת אירוע מיוחד.

ראשונות : התחלנו עם שתי כוסות שמפניה פייר ז'ימונה (59 ש"ח לכוס), איתן הוזמנה מנה של דג נא. באותו ערב הייתה זו טונה מאיכות טובה מאוד, היא הגיעה עם רוטב תפוזים סיניים ופרוסות של מלפפון, בצל ופלפל חריף. מנה טעימה ומרעננת שהשתלבה היטב עם השמפניה.

ראשונה נוספת הייתה הניוקי ערמונים, המנה המזוהה בדרך כלל עם השף והמסעדה, על אף שהיינו כבר מספר פעמים בטוטו, טעמנו את המנה הזו לראשונה. היא הייתה טעימה, חורפית מאוד, עם ניחוחות טובים של כמהין ופרוסות פרמזן איכותי. עם זאת, לא שהתאכזבנו, אבל ציפינו להרבה יותר ממנת הדגל של המקום. בשלב הזה הוזמן גם בקבוק של לווינסון גראז' דה פאפא, יין טוב מאוד, אך לטעמינו מחירו מוגזם (250 ש"ח).

עיקריות: פילה בקר MR עם גרטן תפו"א ומח עצם, הפילה מאיכות מעולה, עם טעמי בשר עזים, מה שדי מפתיע בפילה. הגרטן היה מצוין, הוא היה עבה עם טקסטורות מושלמות, בפנים הוא היה נמוח אל כזה שניתן להפריד בו את פרוסות תפוחי האדמה והיה קרום נהדר מבחוץ עם טעמי חריכה טובים. (190 ש"ח)

מאפה בצק עלים עם שקדי עגל ואפונה. המאפה היה מלבני בצבע מעורר תיאבון, הוא נחצה בצורת כריך ובתוכו היה שקדי עגל, ארטישוקים והאפונה. השקדים היו שמנוניים מאוד, יותר מבדרך כלל, אבל זה לא גרע מטעמם. מנה מצוינת. פה רצוי להוסיף שיש במטוטו מוטיב חוזר של רוטב ציר-יין-תבלינים שמולב במנות בצורות שונות, בדומה לציר של מול ים. הוא נמצא המנה הזו, הוא היה משולב גם בפילה והוא דומיננטי מאוד גם במנה של טורטליני זנב שור שטעמנו בפעמים קודמות. הרוטב הזה סופר טעים, אך מעט נותן הרגשה שכבר טעמת את המנה בעבר. (140 ש"ח)

קינוח: קנולי גינדויה. קינוח מצוין, אולי המנה הצטיינת של הערב. קנולי פריך ממולא ממולא בקרם ג'נדויה על גנש שוקולד ואגוזי לוז. (סביב 50 ש"ח) בנוסף קיבלנו גלידה על חשבון הבית, גלידה שמנה וטעימה מאוד.

ארוחה נהדרת שרק הלכה והשתפרה עם הגעת המנות, שירות קשוב לפי כל כללי הטקס, אווירה נהדרת. בהחלט נחזור לעוד לחגוג עוד אירוע משמח. 920 ש"ח לפני שירות.