פורום ביקורת מסעדות
נושא: פלימרקט, שוק הפשפשים ביפו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 07/02/2016 | 12:17
4
319
היינו ארבעה מבוגרים ושלושה ילדים באירוע משפחתי. הגענו בשעה שבע ביום שישי והמסעדה היתה ריקה יחסית. היא התמלאה יפה במהלך הערב. החלל גדול, לא צפוף מדי ולא רועש מדי – חדשה טובה באירועים משפחתיים. השירות היה בסה"כ טוב - ואנחנו לא לקוחות קלים - אם כי בשעת העומס ניכרה האטה מסוימת.
בניגוד למסעדות ישראליות רבות, בהן המנות הראשונות מבריקות והעיקריות קצת משעממות, כאן המצב היה דווקא הפוך.
ראשונות:
לחם הבית עם שני מטבלים (18 ₪) – דעתי על מסעדות שגובות תשלום עבור הלחם ידועה, אבל הלחם היה בסה"כ טוב.  הממרחים לקו בקצת בנאליות.
חציל קלוי עם יוגורטחינה וסילאן (43 ₪) – כמות גדולה יחסית של סילאן נתנה מתקתקות נעימה מאוד למנה. אהבתי ואיישם במטבחי.
אספרגוס על הגריל עם לאבנה עיזים (47 ₪) – המנה הזאת לא עבדה בשתי רמות. לא קילפו את האספרגוס ולכן הוא נותר עצי לאחר הצליה. בכל מקרה, הוא לא התחבר ללאבנה. ככה לא עובדים עם אספרגוס ונזכרנו בערגה באספרגוס עם הולנדייז שהכנו לפני מספר חודשים בבית.
קרפצ'יו בקר עם איולי חזרת וויניגרט הדרים (49 ₪) – קרפצ'יו נחמד מאוד עם טעמים אסיאתיים ברורים. ביצוע מוצלח למנה גנרית במסעדותינו.
טאטאקי ספיישל (59 ₪) – הכינו אותו עם סלמון – דג שלדעתי לא מתאים לצורת הכנה זו. באופן כללי המנה סבלה מאנמיות שנבעה מן הדג ומחוסר רוטב כלשהו (את הויניגרט שצוין בתפריט לא הצלחנו לאתר).   
עיקריות:
רביולו פתוח (85 ₪) – המנה שבחרתי התגלתה כמנה נפלאה. תבשיל זנב השור שהונח על עלי פסטה היה כהה מאוד ועמוס טעמי בשר ושורשים. דפי הפסטה עצמם נעשו בדיוק במידה. קרם ארטישוק ירושלמי וציר בקר מרוכז ומתקתק הגבירו את טעמי האדמה של המנה. השלמה אחרונה ונהדרת באה מעצם מח (עם מעט מדי מח). פטריות שימאג'י היו קצת לא שייכות אבל לא גרעו מן המנה המצוינת הזאת.
המבורגר עם תוספת צדר (80 ₪) – המתבגר שהזמין טרף ולא השאיר פירור, כך שלא טעמתי. טעמתי את המבורגר הילדים (55 ₪) ואם מה שקיבל המתבגר זהה למה שקיבל הפעוט, הרי שמדובר בהמבורגר משובח.
ניוקי ציידים (89 ₪) – ניוקי אוורירי מאוד השתלב היטב עם נתחי פילה בקר ברוטב סמיך של פטריות וגזר. המזמינה התלוננה שקצת מלוח מדי. אני, שבד"כ לא ממליח, לא מצאתי את המליחות הזאת והתקשיתי שלא ללקק את הרוטב מהמחבת.
ניוקי פירות ים (89 ₪) – לא טעמתי, אבל מי שטעם דיווח על מנה טובה וטיפול טוב בפירות הים.
קדרת פירות ים אסייאתית (97 ₪) – המזמינה אהבה ורק התלוננה על כך שעם המנה לא הגיע קצת אורז כדי לספוג את הרוטב העשיר.  הרוטב אכן היה טעים מאוד, ולדעתי ניתן היה להנות ממנו גם בלי אורז.
ריזוטו סרטנים (87 ₪) – ריזוטו מדויק מאוד אשר שילב היטב טעמים ירוקים של אספרגוס ופטרוזיליה עם בשר סרטן.
 
למרבה הצער בגזרת האחרונות נרשמו שני כישלונות:
טובלרון חלבה (45 ₪) – מנה יפה מאוד ויצירתית של חלבה במספר מצבי צבירה, שסבלה ממתיקות יתר.
כנאפה עם קרם פטיסייר (לא זוכר את המחיר) -  המנה הזאת נכשלה במספר צורות וחצי ממנה נותר בצלחת. הקרם סבל מטעם לוואי חזק של הל. הוא גם היה מתוק להחריד. החיבור שלו עם בצק הכנאפה לא הצליח.
 
אין בשורה קולינרית גדולה בפלימרקט, אבל  המנות העיקריות היו כולן טובות, וזה דבר שמזמן לא נתקלתי בו. הרביולו הפתוח לבדו מצדיק ביקור. סיבה נוספת לבקר הוא גרם המדרגות העובר בדיוק מעל המטבח ומאפשר הצצה הישר מלמעלה לתוכו. תברואתית העיצוב הזה אולי בעייתי, אבל אני והילדה לא הצלחנו להתנתק מן ההצגה שמספק המטבח וכמעט שהחמצנו את המנות האחרונות (אולי עדיף שהיינו מחמיצים אותן).