פורום ביקורת מסעדות
נושא: צהריים מאכזבת בTheo רעננה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 14/02/2016 | 11:53
2
345
שבת בבוקר (טוב, יותר קרוב לצהרים) יום יפה אז החלטתי לגרור את אמא לרעננה למכירה של אופנת פיפה. זה פורום על אוכל ולא על בגדים אז אני לא אשתף אילו בגדים יפים קניתי שם. אני כן אשתף בארוחת הצהרים.
האח הקטן והמשועמם נורא רצה לצאת מהבית אז הוא הצטרף אלינו ומאד מאד הצטער על זה. עד שיצאנו מהחנות הוא היה מורעב ולכן במקום להמשיך לאזור יותר מוכר קולינרית החלטנו להסתכן עם המסעדה שנמצאה שני מטרים מהחנות. טעות.
המסעדה די גדולה, במיוחד במושגים תל אביבים, והיתה הומה בשעת הצהרים. התיישבנו וקיבלנו תפריטים, החלטנו להזמין לחם וראשונות כי הילד מורעב אז הזמנו מנת ארטישוקים על קרם ארטישוק ירושלמי ומנת פאטה כבד לאמא. הלחם היה חם ופריך והגיע עם צלוחית שמן זית ובלסמי. הילד חיסל אותו די מהר. הארטישוק היה המנה הכי טובה בארוחה, חשבנו שזה מסמן טובות על המסעדה, תמימים שכמותינו. המנה היתה מלאת טעמים ומאוזנת, הארטישוק עבר צריבה שנתנה לו מעט טעם מעושן, הקרם תחתיו היה מתקתק והתאזן עם רוטב לימוני שזולף על סלט העגבניות שנח על הארטישוק החצוי. הארטישוקים חוסלו די מהר והקרם נוגב עם הלחם. הפאטה הגיע עם טוסטונים לא אכילים בעליל- היה להם טעם של לחם ישן יבש ועבש ופשוט איכס. ביקשנו מהמלצר הראשון שראינו לחם אחר כדי לאכול את הפאטה, לא הגיע, ביקשנו מהמלצר השני, לא הגיע, אמא שלי בינתיים טעמה את הפאטה ותהתה אם יש בו חמאה, המלצר השלישי אישר את תהייתה ומאחר והיא שונאת חמאה המנה נשלחה אחר כבוד חזרה למטבח.
לעיקריות הזמנו שני המבורגרים ושוק אווז ביין אדום וירקות שורש על פירה. ההמבורגרים נאכלו כי הסועדים היו רעבים אך הם התלוננו על מידת עשיה מעבר למה שביקשו ועל קציצה יבשה וחסרת טעם מעבר לשמנוניות של הטלה שעורבב בבקר. הצ'יפס הגיע קר וביקשנו להחליפו. הצ'יפס החדש שהגיע היה חם אבל לא מבושל עד הסוף וקשה באמצע.
שוק האווז היה הזוועה האמיתית- יבש בצד אחד, קר לחלוטין בצד השני, ומתוק להחליא כמו קינוח ולא עיקרית. הפירה היה דביק כאילו הועבר במעבד מזון להחליקו מה שנתן לו מרקם לא אכיל. לא עזר לו שהוא שחה ברוטב של האווז שהיה כפי שציינתי מתוק ממש. ירקות השורש יוצגו על ידי חתיכת גזר ומעל הכל עלי ארוגולה שממש לא היה להם מה לחפש שם. המנה נשארה כמעט שלמה בצלחת. על קינוח ויתרנו וביקשנו חשבון. מילא שלא היתה התייחסות למנה שנותרה שלמה בצלחת- לא "לארוז לך?" ולא: "לא טעים לך?", אבל כשהגיע החשבון הופיעה בו מנת הפאטה שהוחזרה למטבח. הערנו למלצר והוא הלך ותיקן. סה"כ 251 ש"ח שממש לא הצדיקו את עצמם.
חזרתי הביתה והלחם שאפיתי בבוקר היה מוכן לפריסה אז פינקתי את עצמי בפרוסה עם גבינת שמנת ועגבניית מגי שמצאתי ב-11 ש"ח לקילו ברמת גן. זה נשמע הרבה אבל בהתחשב בזה שהעגבניות בסופר נראות מהמם אבל עם מרקם קמחי ובלי טעם זה בהחלט שווה את המחיר בשביל לקבל עגבניה בשרנית ומתוקה.