פורום ביקורת מסעדות
נושא: עלה הגפן - צומת קרית אתא  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 15/02/2016 | 15:14
3
362
בחמישי האחרון יצא סוף סוף לאכול שם. אין לי הכרות אישית עם השף עומאר (או עם כל שף אחר באופן כללי ) אבל נוח לי להעריך מאוד את מה שהוא עושה, הוא שף של עבודה ועכשיו נראה גם של יצירה, שנמצא במטבח ורוצה גם ללמוד ולהתפתח תוך כדי, אז אפשר להבין למה יש פינה וירטואלית חמה לבחור.

באופן מעניין, כל הצוות שהבליח באותו ערב, לפחות במטבח הפתוח ונצפה בזווית העין, היה נראה מוכר, מדובר באנשים שיצא להיתקל בהם במקומות אחרים בסביבת חיפה או בארץ ואני בטוח שמדובר באנשים מנוסים, לא שזה עקרוני במיוחד, אבל זה היה מעניין ואפילו די מוזר, כאילו התקבצו להם שניים שלושה פנים מאוד מוכרות שלא יכולתי לשים האצבע מהיכן זכורים ועוד בחור אחד בקסקט שמאוד דומה לפלוטו.

אחרי ההקדמה המטלטלת, ניגש לעיקר העיקרים –
התפריט מאוד מגוון ומעניין, עומאר לוקח מאוד בעדינות ניואנסים מודרניים ומנסה להלביש אותם על מטבח ערבי מסורתי עילי, כמו אבקות מייבוש, הרכבות מנה וצילחות "מודרניים", ייצור עצמאי של אלמנטים בודדים בקינוחים והרכבתם לתוך מנה מעוצבת שלמה, בכלל כל התפיסה של הבנייה וההרכבה "המודרנית" שפעמים רבות נסמכת על השקעה פרטנית באלמנטים בודדים של המנה, מרגיש שעומאר כבר שם, עובד ומתפתח, אני חושב ומקווה שיתפתח בעתיד עוד יותר, גם למחוזות אפילו עוד יותר מעניינים ובעיקר, מעיזים ומסוכנים יותר.

המלצרית האובר-צינית\חברותית (זה נחמד כשמתרגלים, היא סבבה), אמרה שחייבים לקחת אחת ממנות הדגל, שהופכות את המקום והשף במהרה ליישות אינסטגרמית, מין לחמעג'ון שדומה יותר בשיטת הקיפול למאפה גרוזיני, או במילוי הקלאסי של בשר טחון, או עדיף הרבה יותר לטענתה, במילוי חלבי של ג'יבנה.
אז הלכנו על מה שעדיף הרבה יותר לטענתה, טוב שכך – ה"יצירה" הזו מפגינה עבודה מצויינת ויוצאת דופן בנוף המסעדות השחון שלנו, בתחום משחקי הקרמים של ירקות, ברמה שגם אדוני יעריך וינצור.
גם המאפה נחמד מאוד, אם כי לדעתי מעט טיפלה קטן לתאבונינו, כשסיימנו אותו לפני הקרמים הטובים וקצת נשארנו כמהים לעוד, קורה.
הגבינה בפנים מצויינת, מעט מלוחה ומשתלבת נפלא עם משהו שהרגיש כמו עלי אורגנו או זעתר גדולים במיוחד, טעם נהדר, בהחלט עפנו על המנה הזו והיא הייתה הטובה ביותר לטעמינו בארוחה. 50 ומשהו ₪, בכלל בכלל לא זול, אבל כשמכניסים לשיקול את ההשקעה בקרמים והצלחות המיוחד, מנה כזו מעמידה בצל הרבה מאוד מנות אחרות באותה רמת מחיר, במציאות שלנו היום.

לקחנו שתי מנות עיקריות –  את המחאמר, נתחי עוף מבישול ארוך על בצל מתקתק שבושל זמן רב בנפרד לפני הנחתו על הפיתה וסומאק חמצמץ, אהבנו יותר מגירסת הפאייה הגלילית. שתי המנות לא זולות, המחאמר 70 ומשהו, הפאייה כמעט 100. הפאייה מעניינת, היא עושה שימוש בפריקי בגירסא מעודנת יחסית ולא בעישון כבד, ומאופיינת בטעם טחינתי חמצמץ, בפנים יש גופי בייבי קלמרי וקצת ראשים וכמה שרימפסים, האיכות של כולם בסדר, לא מול ים אבל מיושר עם מקומות טובים. לטעמי המנה קצת מפוספסת ויקרה, למרות שהיא טובה ודי טעימה, היו חסרים אולי גיוונים או טעמים ימיים, שמאפיינים מנות כאלו וגורמים לנו לחבב אותן בגירסא המקורית.. אולי איזה נתחון דג מובחר עסיסי ויותר ציר ימי, אבל אז שאלה, מה עם כיוון "מקצפת הטחינה".. בקיצור מנה שמנסה והולכת כברת דרך יפה, אבל לטעמי לא הגיע למחוזות המעולה ומרגש, לא ב 100 ₪, נכון שיכול להיות גם הרבה הרבה פחות טוב במנות עיקריות במחיר כזה, אבל מנגד לדעתי יש פשוט מקום סביר לשיפור.

מנת המחאמר לטעמי הייתה מצויינת לסוגה, אוהב מאוד את שבבי השקדים הקלויים והקומבינה הגאונית של הטעמים במנה המסורתית הנפלאה הזו, אולי רק (הקיטור הרגיל) המחיר מעט נשכני במחוזות 70-80, זו הטרוניה "הקטנה" היחידה.

זוגתי התמוגגה קשות מהקינוח הנדיב ומצולחת להפליא – חלוואת אל ג'יבן או משהו בסיגנון, גלילי בצק סולת ממולאים בג'יבנה ומסקרפונה חף כמעט ממתיקות, שמגיעה משני סוגי מרנגים בייצור עצמאי כנראה מהמייבש, פרחים ועוד כמה דברים. ביצוע נפלא, שאני פחות אהבתי, בעיקר כי אני לא ממש סובל מרנגים והיו חסרים לי קצת אלמנטיים יותר מעניינים מבחינת נותני טעם מובהק מקטגוריית פרי\שוקולד\אגוזים נניח ופחות מסוכר של מרנג. אבל שוב, רמה גבוהה מאוד ועניין של טעם אישי, הקינוח הזה הוא עוד מנה בארסנל האינסטגרמי שיכול להפוך את המקום לפופולארי, בעלות לא עדינה של 48 ₪ אך בכמות בהחלט נדיבה כמו שהזכרתי.

הסיכום למרות נקודות הביקורת, הוא שהמקום בהחלט טוב וראוי, עוזר גם שמעוצב חמוד מאוד ונעים מאוד לישיבה, האוכל עושה רושם מושקע ועם מחשבה ובהחלט סימנו לעצמינו את המקום כפייבוריט למקרים בהם נחפש משהו יותר רציני לצהריים\ערב בעתיד. אני לא חושב שהוא דורש להיכנס לאוטו וליסוע במיוחד קילומטרים רבים, לדעתי אין מסעדה אחת בארץ שמצדיקה זאת אגב, אבל בהחלט שנוסעים בסביבה, אפשר בכיף לכוון תוכניות שיכללו מעבר שם, לכיסוי משבצת האוכל בסביבה, בתלות במה מחפשים כמובן. 
מה שכן, כשנחזור בעתיד, בהחלט ייתכן, שננסה קצת יותר סיגנון "ארוחות מאזטים" של מבחר מנות מעניינות מקטגוריית המחירים הבינונית יותר של ראשונות\ביניים\קינוחים, כי יש מנות מעניינות רבות כאלו, אז אולי גם "נתלה" פחות ציפיות וכובד על המנות העיקריות היקרות יותר, למרות ששוב, גם הקטגורייה הזו ראוייה לדעתי לניסיון וחלילה לא הייתה רעה.. פשוט יכול להיות לטעמינו, גם יותר מסקרן ומעניין ככה וזו הייתה אחת הנקודות שדיסקסנו ביננו לאחר הארוחה (סה"כ 300 ₪ לפני, על ראשונה, שתי עיקריות, קינוח ושניים שתייה קלה, עלות לא רעה בכלל לדעתי בקטגוריית המסעדות המתיימרות).
   
נחתום במחשבונת שכדרכן של מסעדות טובות ולא מתחנפות, אני די "חושש" לעתידה של עלה הגפן ומקווה שהדרך תוכיח את עצמה, למרות הקשיים העצומים היום ובכלל. יש לי הרגשה שעומאר יכול היה לעשות חג' כחיל 2 אפילו עממית מעט יותר מהמקור ולדפוק יופי של קופה,  אבל הוא החליט להסתכן ולהיות נאמן לדרך מסוימת ועל זה ים תיכון של הערכה ותקווה וגם קצת ציפייה למנות נועזות, יצירתיות ומעניינות בעתיד.