פורום ביקורת מסעדות
נושא: יקב תשבי, לימוזין, מינה טומיי במשלוח ובית  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 21/02/2016 | 08:22
9
518
בחמישי המשכנו את חגיגות יום ההולדת של הבחור והוא ביקש לעלות צפונה לביקור משפחתי ובילוי. עצרנו תחילה ביקב תשבי אותו הוא אוהב לטעימות יין וגם לקחנו איתנו מספר בקבוקים הביתה.
 
המשכנו לכיוון מסעדת לימוזין כיוון שהבחור רצה להגיע לשם אחרי הרבה זמן שלא היה. אתחיל ואומר שאיכות הבשר שלהם היא באמת מצוינת ומרגישים את העובדה הזו בכל ביס. עם זאת, המסעדה חייבת לעבור שיפוץ יסודי כיוון שהיא כבר מזמן עברה את השיא שלה. בנוסף, הגרילמן לא עושה מספיק צדק לבשר והוא הרגיש ברובו כאילו מישהו עושה ברביקיו יום העצמאות וזרק אותו על האש, וכמובן שלא שאלו אותנו למידת עשייה.
 
מה שאותי הרגיז במיוחד במקום היה שמופיע בתפריט שלהם נתח קצבים אבל בפועל הם לא מגישים את האונגלה אלא את הסקרט. נכון, שניהם חלק מהסרעפת אך מדובר בשני נתחים שונים. אמנם אני אוהבת סקרט אבל כשאומרים לי נתח קצבים אני מצפה לחלק השני. כיוון שלא רצינו לעורר מהומה רק הערנו למלצרית בסיום שהסבירה שזה נתח הקצבים שלהם. תשובה עוד יותר מרגיזה כן? תקראו לנתח "נתח הקצבייה" או "בחירת הקצב" או כל שקר מופלץ אחר. אל תמכרו לי נתח אחד במסווה של נתח אחר.
 
אכלנו למנה ראשונה את כדורי הריזוטו שהיו ארנצ'יני שהיו טובים רק ששחו ברוטב צ'ילי מתוק שלא עשה להם צדק ואת פלטת הפרימיום שכללה סינטה, פילה, שתי צלעות טלה וסקרט (שהופיע בתפריט כנתח קצבים). כל הנתחים היו מאיכות מצוינת אבל כאמור, הטיפול בהם לא היה מצטיין.
 
בהמשך קפצנו ליקנעם המושבה, ביקור אצל דודה של הבחור הניב הרבה מאוד פירות הדר מהעצים בחצר שהפכו לקינוחים במהלך סוף השבוע.
 
בערב כיוון שהיינו חסרי כוחות הזמנו משלוח ממינה טומיי - כל מיני ראשונות וחלקנו עיקרית אחת. המשלוחים שלהם עוברים טוב ומספקים תמורה טובה למחיר.
 
בשישי אחרי סיור בשוק חזרנו הבייתה והכנתי שקשוקה חריפה שנאכלה עד תום עם חלה. אחרי חדר בריחה בצהריים חזרנו הבייתה לבישולים - הכנתי אורז פרסי וחריימה שיהיה לערב וכן קציצות בקר ברוטב לימון לשאר השבוע. הבחור בינתיים הכין בצקים לשבת.
 
בשבת בצהריים קפצנו להורים שלי לחגוג לבחור יום הולדת שם, הבחור הכין פאי לימון נפלא שלקחנו איתנו וכרגיל אבא שלי הכין הרבה יותר מדי אוכל אבל הכל היה טעים ומצוין.
 
בערב הגיעו חברים לחגוג יום הולדת וגם הביאו מתנה לבחור שהיא למעשה מתנה לי - מעשנה שנבנתה במיוחד. החברים וגם אבא של הבחור התגייסו וכל אחד תרם חלק יחסי למתנה ואחד החברים הכי טובים יצר קשר עם בחור שבנה לנו את הדבר הנהדר הזה. בתקווה שכבר השבוע נתחיל להתנסות.
כיוון שכשחברים באים אנחנו מרגישים צורך להגיש הרבה אוכל הוכנו - כרובית אייל שני, smashed potatoes של הדי עפאים, אנטי פסטי של קישואים, עגבניות ופלפלים, טחינה, עגבניות מרוסקות. קיש קישואים ועגבניות, ריבועי פולנטה קריספיים ובורקסים עם בצק עלים תוצרת הבחור ומילוי מוצרלה ושום קונפי.
לקינוח הבחור הכין קרם לימון והכין לו גם גרסה טבעונית. שתינו בירה שאחד החברים מבשל ויינות שחברים אחרים הכינו.