פורום ביקורת מסעדות
נושא: משייה א. ערב  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 29/02/2016 | 14:34
6
802
מקום ראשון ב-todo שלנו חיכתה די זמן וסוף סוף קיבלה את ההזדמנות שלה.
 
יש לציין שלמרות שהמסעדה שייכת למלון מנדליי, העיצוב שלה בכלל לא מרגיש כמו מסעדה של בית מלון. אם לא הייתי יודע הייתי בטוח שזו מסעדה רגילה. החלל המרכזי של המסעדה נתפס על ידי בר גדול. היתר על ידי שולחנות. אנחנו ישבנו על הבר והשירות עליו היה מופתי. שלושה ברמנים שהצליחו לתת תשומת לב טובה לכולם. עם הסברים מפורטים על המנות. עזרה בבחירה. ויחס לבבי.
 
את המצלמה שוב שכחתי... אבל תמונות של המנות יש כבר לא מעט אז נסתפק בתיאורים.
 
מנת פתיחה של עיגולי פיתות קטנטנים עם פנכה של חומוס ואריסה ירוקה בפתיחה הם עוף קצת מוזר שם, אבל בזכות הגודל (או הקוטן) של המנה היא מצליחה להשאר במסגרת קריצה טעימה לשורשים המשפחתיים ולא משהו מעיק (להבדיל ממנה של חומוס וסלטים שפעם קיבלנו במסעדה ביתית של שף בצפון כשרצינו לגוון קצת את "בועז מבשל" ולנסות מישהו אחר).

"רביולי" קובניה . תערובת של בשר טחון עם בורגול שהיה עטוף ברצועות בשר בחיתוך דק. גלילי הבשר הונחו על רוטב עשבי תיבול ושובצו גם נקודות של קרם פרש. הרוטב הזכיר לאישה את הרוטב של "סלט הכל" של אורנה ואלה. על המנה הונחו רצועות שהברמן קרא להם "טווילים". הניסיון לתת מרקם נוסף היה לא מוצלח בעיקר בגלל שהם לא היו פריכים, אבל חוץ מה"טווילים" המיותרים – זו היתה מנה שכיף לאכול, עם הרבה טעמים שקופצים ורצים לך בפה. פתיחה מצויינת.
 
שקדי טלה . העשיה של הבשר היתה טובה, אבל המנה בכללותה היתה היותר חלשה בארוחה. לתחושתנו, זה בגלל שהמנה תובלה בהרבה הרבה כורכום שהשתלט והפריע.
 
טרין זנב שור . תבשיל הבשר הוגש לאחר שנדחס לתבנית עגולה ויצר צורה סימטרית מרשימה על הצלחת שהזכירה לי פאטה כבד. הוא הצליח לשמור על עסיסיות ולא להתייבש. אין במנה זיקוקים מיוחדים אלא פשוט טעם טוב של הבשר ושל הציר שהוגש איתו, ולכן היא מומלצת במיוחד לאוהבי בשר בבישול ארוך (=אני למשל).

חמד (חאמד) של שרימפס וקלמארי . בחיים שלי לא שמעתי על חמד. זה עשה לי אסוציאציה לסוג של גבינה, אבל הברמן הסביר שזה רוטב על בסיס ציר עוף. גם כאן פירות הים הוכנו היטב וברוטב היה  טעם לימוני שנתן הרבה רעננות למנה. מבחינתי המנה הכי מוצלחת.
 
התוספות של העיקריות הוגשו בנפרד. היה שם בורגול עם עדשים וחמוציות שהאישה אהבה מאד ועוד בורגול בבהרט שלא אהבתי. אני פחות התעניינתי בתוספות, האמת... משהו ששמים בצד נשאר בצד. אבל האישה אהבה...
 
יחד עם הארוחה לקחנו גם פרנה (18/עם ריפיל) שהיתה מצויינת, עם טעם עדין ומיוחד של אניס. עשתה עבודה טובה בניגוב הרטבים ורק לטובת הבטן ויתרנו על נוספת.
 
את הארוחה ליווינו עם קברנה –מרלו של גמלא השמורה. המפגש שלנו עם היין היה לחלוטין לא צפוי, בחופש שהיינו עם הילדים במלון הגושרים. דווקא שם הגיע בערב בחור שלומד יין וסיפר על יינות הגולן וכמובן הציע יינות לטעימה. את הבלנד הזה ממש אהבנו, וכשחזרנו הביתה שמחנו למצוא אותו בחנות היין הקבועה שלנו בכורזין. פחדנו שבמסעדה פתאום יתגלה טעם אחר, כמו שקורה לא פעם, אבל הוא לא איכזב.
 
לסיכום ארוחה מוצלחת מאד. אהבנו את האוכל. אהבנו את השירות. חבל רק שבגלל הצטננות ממושכת שסבלתי ממנה, בלוטות הטעם שלי היו קצת משוייפות... אבל בהחלט נחזור.