פורום ביקורת מסעדות
נושא: קטנה בקנטינה-ההיה או חלמתי חלום (רע)?  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 05/03/2016 | 22:41
7
572
מסעדת הקנטינה שבשדרות רוטשילד קיימת כבר שנים לא מעט, ובכל זאת מעולם לא הרגשתי צורך לבקר בה, שכן קראתי את הביקורות הלא-מתרשמות, והרחתי את החשד לשילוב המסוכן בין מקום ברנז'אי לנפילה קולינארית.
 
ברם אולם, בעודי צועד בשעות הערב המוקדמות של השבת בחברת ידידה על שדרות רוטשילד, התחשק לנו לאכול בקטנה וראינו את המרפסת המפורסמת פנויה. מה כבר יכול להיות רע. 
 
עשינו הזמנה של ראשונות בלבד: מנת קלמארי על אנטיפסטי קצוצים, סלט קפרזה ומנה נפרדת של אנטיפסטי.
 
"מנת אנטיפסטי" כללה 3 סוגי ירקות בדיוק: חציל קטן ערום מקליפה (אם היו מורידים את הגבעול, ניתן היה לקרוא לזה "פילה חציל", כנהוג במקומותינו לאחרונה), חצי פלפל אדום, ו5-4 גילופי זוקיני. לצערי אני לא מוצא בגיגול אתר של המסעדה או מקום אחר ממנו אני יכול לשאוב את המחיר ההזוי המדויק שהם גבו על המנה, מעל 60 שקל למיטב זכרוני. אני לא מתולי הציפיות הגבוהות, אבל אני סבור שבמחיר כזה ניתן לצפות ליותר משלושה סוגי ירקות קרים, מוגשים בקמצנות. אני הייתי מתבייש להגיש את זה. פשוט ככה. אבל אני מניח שאין הרבה מה לדבר על בושה במקום כזה, כשמדברים גם על סלט הקפרזה.
 
סלט קפרזה הוא עניין מאד פשוט: עגבניות, מוצרלה, בזיליקום, שמן זית טוב, פלפל ומלח. אי אפשר לעשות מחמור סוס, ואי אפשר לעשות מקפרזה משהו מתוחכם. אבל הצורה שבה הגישו את זה בקנטינה היא פשוט מעליבה. מערום קטן של רבעי עגבנייה כמו בחומוסייה, מעל מערום קטן בהרבה של חתיכות מוצרלה, ומעלה מערום קטנצ'יק של בזיליקום. רבאק. אתם גובים על המנה איזה 57 שקל (שוב, מהזכרון). אי אפשר קצת להשקיע מחשבה בהגשה ולא לגרום לזה להיראות כאילו ביקשתי מאיזה חבר לחתוך קצת עגבניות ומוצרלה שיהיה משהו לנשנש במרפסת? ידידתי שאלה עם הגעת המנה האם מגיע לה לחם. רק אז נזכרה המלצרית להגיד שכן, וגם להביא אותו.
 
אני לא יכול לטעון שהשירות היה רע מאד, בטח במונחים תל-אביביים, אבל מלבד העניין הקטן של הלחם, צוות המלצריות ניצל את התפוסה המאד דלילה וישב לו לארוחת צוות. על העיניים שלי, שיאכלו כולם לבריאות, אבל מעולם לא הבנתי את הנוהג הכל-כך ישראלי שהצוות יושב מולך ותוקע מנות ענק ממה שמתומחר במיטב הכסף בתפריט. אי אפשר בצד? לא חלילה כי עיני צרה, אלא כי זה פשוט נראה לי לא מכבד. וכשהייתי צריך מלצרית בשביל החשבון, כמובן שהייתי צריך לגשן אליהן, כי מה לעשות? זה חשוב לאכול.
 
מנת הקלמארי, אגב, הייתה סבירה. כמובן לא הצדיקה את התמחור, אבל היתה היחידה שעוד מתלבשת להגדרה של מנת פתיחה נורמלית.
 
בסך הכל שילמנו שם 248 שקל על 3 ראשונות, כוס יין אחת, סן פלגרינו גדול. ככל שזה תלוי בי, פעם ראשונה ואחרונה. נשאיר את המקום לסלבס.