פורום ביקורת מסעדות
נושא: זו ביזו הרסטו-בר של דיוויד פרנקל - מושקע וטוב  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 08/03/2016 | 10:08
8
671
ביום רביעי שעבר הזמנתי את אחייני שנמצא בחפש"ש לזו ביזו, הרסטו-בר של דיוויד פרנקל ברח' בן יהודה ליד שילה.
הבחור שעומד לטוס לארה"ב, קפץ לבקר את הדוד בעיר הגדולה, אז לקחתי אותו למקום בסטייל אמריקאי - שיתאמן... זו ביזו שהתחילה כבר או כקוקטייל-בר הפכה במהלך 2015 לבר-מסעדה או רסטו-בר, כשעל התפריט אמון דיוויד פרנקל מפרונטו. 
 
המקום עצמו מאד מושקע. ודאי לא מקום לבילוי יומיומי. זה לא הבר השכונתי שיורדים אליו עם כפכפים לשתות בירה. העיצוב הוא ממש לא הטעם שלי, אבל ההשקעה בפרטים ניכרת. אני מניח שרבים יאהבו. לטעמי המקום מקושקש, מפונפן וצעקני מדי, במיוחד אזור הבר עם השנדליר המטורף. 
 
אנחנו ישבנו באיזור ה-dining היותר צדדי ושקט, ממש מול המטבח. 
הזמנתי קוקטייל בשם Old Cadillac: ויסקי ג'ק דניאלס, מסקל, אמרטו דיסרונו (ליקר שלא מבוסס כמו אמרטו רגיל על שקדים אלא על תערובת של גרעיני משמש, קרמל, 17 מיני עשבים ותבלינים שונים), ג'ינג'ר וגרידת תפוז. 52 ש"ח בסטנדרט היקר למדי של מחירי הקוקטיילים בתל אביב. אבל קוקטייל מעולה. מאד חזק ואלכוהולי כמו שאני מעדיף.
 
כל המנות כאן הן מנות לשיירינג, כלומר לא מנות גדולות אלא מנות בינוניות שהכי טוב לצורך הגיוון לחלוק בהן עם שותפיך לארוחה. התפריט של דיוויד פרנקל מורכב ממנות אמריקאיות קלאסיות, שבחלקן יש שילוב של טעמים אסייתיים ומקומיים. יש חלוקה למנות נאות (Raw Bar), למנות מטוגנות (350F), ולמנות אפויות (Josper). כשאנחנו ישבנו היו גם 4 מנות ספיישלים. כיאה למקום מושקע ולתפריט שהגה שף מוערך, העסק לא זול. 
 
התחלנו במנות נאות מה- Raw Bar Menu:
ברוסקטת טרטר: טרטר עגל (שייטל טרי), חלמון שלו, חרדל וסלרי. 48 ש"ח. 
הגשה יפה מאד. מנה מעולה. בשר קצוץ איכותי שמתובל נהדר. חרדל מעולה לתיבול. גם מקלוני הסלרי הפריכים לא הפריעו יותר מדי. אחת ממנות הטרטר המוצלחות שאכלתי כאן בשנים האחרונות. התחלה נהדרת.
 
הזמנו גם מנה מהספיישלים: אסקבצ'ה בר ים, תפוז, ויניגרט הדרים, סלק מוחמץ, עשבי תיבול. 54 ש"ח.  בר ים זה דג נהדר. אסקבצ'ה זה תחמיץ בספרדית ובמקרה הזה דג נא בתחמיץ הדרים. עוד מנה טובה מאד. רוטב הדרי ומאוזן. דג איכותי. הגשה יפה. אכלתי לא מזמן טרטר דג בויניגרט הדרים (תפוז דם) ברפאל. זה של זו ביזו היה מוצלח בהרבה, גם בהגשה שלו וגם בטעמים.
 
המשכנו במנות מה- Josper. ג'וספר זה תנור פחמים (מכיל גחלים) שהפך לפופולרי במסעדות כאן. 
מנת הג'וספר הראשונה שאכלנו: BBQ ספייריבס. לקחנו את המנה הגדולה יותר של 72 ש"ח (יש גם קטנה ב-43 ש"ח). הגיעו 4 נתחים יפים למדי של ספייריבס ברוטב ברביקיו שמכינים במקום. לצידם היה סלט עשבים קטן ורענן (נענע וכוסברה). הייתה גם איזושהי פריכית קראנצ'ית שלא קלטתי את מקורה (די מיותרת לטעמי). הסה"כ - מנת ספייריבס מצוינת. בשר עסיסי, רך ומלא טעם. רוטב מוצלח - מתקתק ומעט פיקנטי.
 
מנת הג'וספר השנייה: תבשיל זנב שור, ארטישוק ירושלמי, תרד ועגבניות. 58 ש"ח. התבשיל הוגש עם לחם עבה שנצרב קלות בברנר. מנה טובה נוספת. זנב שור טעים, שבושל שעות רבות כמו שצריך, ונהיה רך ומתפרק. תיבול פשוט וטוב. ירקות טעימים שבושלו כהלכה. ממש לא מנה אמריקאית או מנת ברים. קצת מוזר למצוא אותה כאן, אבל אם היא טעימה אז למה לא...
 
אחרי הנ"ל היינו די שבעים, אבל לקחנו בכל זאת עוד מנה...
חזרנו לתפריט ה- Raw Bar והזמנו סשימי טונה אדומה על קרח ואצות מטוגנות. 67 ש"ח. הפעם מנה אסייתית לחלוטין. סשימי מוצלח מאד. טונה באיכות טובה מאד, טעימה מאד ובכמות נדיבה. רוטב על בסיס סויה פיקנטי, מתקתק וטוב לטבילת נתחי הדג. הגשה יפה. המינוס היחיד היה האצות שהספיקו להתקרר ולא היה קראנצ'יות כמצופה.
 
הזמנו גם קינוח. נדמה לי שזה לא הצד החזק של זו ביזו. יש היצע של 3 קינוחים בלבד ב-36 ש"ח לכל קינוח. אחרי התלבטות נבחר הפאדג'. פאדג' שוקולד עם גלידת בוטנים וקרמל. אני חששתי מעט מגלידת הבוטנים שתהיה מתוקה להחריד בטעם של חמאת בוטנים (שאני לא חובב שלה). הבעתי את חששותיי גם בפני המלצרית. הגלידה הייתה בוטנית מאד אבל דווקא לא מאד מתוקה, והשתלבה יפה עם השוקולד. הפאדג' היה טעים, לא מאד מתוק ושוקולדי כהלכה. הייתי מעדיף שייאפה טיפה פחות, ויהיה קצת יותר Gooey בפנוכו. מאותה מלצרית קשובה קיבלתי כצ'ופר גם צלוחית קטנה עם גלידת שמנת טובה (שהיה לה טעם של עוגת גבינה). נחמד. סה"כ קינוח טוב אבל לא מלהיב.
 
השורה התחתונה היא אחלה מקום. מבחינה קולינרית נטו מדובר בבר-אוכל או רסטו-בר מצוינים. האוכל כאן הוא אכן אחד הטובים והמוקפדים שאפשר למצוא בז'אנר. לטעמי פרנקל עשה כאן עבודה טובה מאד, והצוות במסעדה מוציא אותה לפועל כמו שצריך. השירות גם הוא היה טוב, קשוב וחביב. 
בקיצור - למרות העיצוב המעט מכאיב לעיניים, יש כאן יופי של מקום, רסטו-בר מושקע ואיכותי, עם אוכל מושקע וטוב, שמתאים לאירוע או לארוחת בילוי של פעם ב...

לדיווח המלא: 
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/03/blog...