פורום ביקורת מסעדות
נושא: עלה גפן צומת קרית אתא - טייק 2  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 09/03/2016 | 09:22
10
631
מי חשב שאכתיר מסעדה בצומת קרית אתא, כאחת מ 3-5 המקומות האהובים עלי בארץ ? הכל סובייקטיבי ונתון לפרשנות, לנו המסעדה באה בטוב מאוד, זה כיף לחבר טריו אופציות כמו מעיין הבירה, אורי בורי ועלה גפן, שנותנות לאחר הנחיתה חזרה צפונה, אפשרויות קולינאריות משובחות.
 
הפעם הזמנו מעט יותר מוצלח לטעמי מהפעם הראשונה, אבל עדיין קצת "נפלנו" עם עודף בצקיות, שהקשה על סיום כל המנות.. נמשיל לעשות פיין טיונינג  
 
המנה המעניינת ביותר בתחום המלוח, שתיכנס לבטח לאופציות העתידיות שלנו, היא מנת הקלאמרי על קרם גזר, הטיפול בקלאמרי היה מהמוצלחים שפגשתי, השאלה האם אפשר להוציא ככה "על הנקודה" בכל מנה זו הייתה מנה מצויינת ומתומחרת יחסית שפוי למחוזותינו, גם כמות יפה כ"ראשונה", הקרם נפלא, יחי הפאקוג'ט או מה שזה לא יהיה, כמו שציינתי הקלאמרי עצמו ושילוב האלמנטים היה לטעמי מעולה ומדגים כמה טוב יכול לעבוד הראש במטבח, זו לטעמי מנה שכל מסעדה רצינית מאוד מאוד, תתגאה בה.
 
הקובה גם כן, טעים מאוד, סלטון נחמד של עדשים, קרמים מעולים לניגוב, 42 זה לא מחיר רע למנה כזו עם 4 יחידות, כשהקרמים וסלט העדשים בסביבה..
 
החומוס כמו שציינתי היה מצויין, יחד עם לאפונת המחלוקת. את רסק הפלפלים החריפים, או כל קונדימנט חריף\פירנטי\מעניין אחר, אפשר וראוי לדעתי להציע מראש לכל מזמין חומוס, כשזה במחיר של 25 ש"ח. אני אומנם מתנגד לכיוונים של מר פרי, אבל חשוב שבמנה לכאורה "נקייה" כזו, אפשר עדיין לעשות מעט יותר ו"להתקרב" טיפונת לקהל, למרות ששוב, הרגשנו גם אני וגם מר פרי את היחודיות.
 
שלוש מנות בצקיות כדי לשמור המחיר באיזור די סביר וגם יחסית לשבוע, מול מחירים גבוהים יותר של מנות עיקריות (לא שנוותר על בדיקת חלקן בעתיד), היו שלושתן טעימות מאוד אך כן, ממלאות מידי.. סירות הלחמאג'ון והג'יבנה טובות מאוד, הפעם מעט פחות אהבתי את קישוט הקרמים ירקות העדכני, אולי כי הרגיש לי קצת פחות בכמות, אולי לא.. בכל מקרה, שאפו על היצירתיות הגבוהה.. בדיעבד היה מעולה, לשלושה אנשים, אם היינו מורידים סירה אחת, ונשארים עם ג'יבנה\לאחמג'ון+מחאמר, או שתי סירות וכולי.
כנראה שזה מראה גם, שהמנות ה"ראשונות" בהחלט די נדיבות, יפה.
 
גולת הכותרת של כל הארוחה, הייתה התמוגגות רבתית מפלטת קינוח זוגית שהייתה די והותר גם לשלושה מבוגרים - זוגתי מלמלה שזה אולי הקינוח המהנה ביותר שאכלנו אי פעם בארץ, האמת גם בחו"ל זו הייתה יכולה להיות אחת החוויות המכוננות אי פעם, גם זה לא ברגל..
הקינוח עולה 92 שקלים מוצדקים ביותר, מורכב משלוש מנות ומצולחת מדהים - קרם ברולה החלבה, טחינה והל היה אחד המתוקים הגאוניים שפגשתי לאחרונה, מופת ודגל למטבח "ערבי ישראלי", החלוואת אל ג'יבנה הפעם התנה פיצוצים לחיך וכי למה, כי הוגשו לצידה בניגוד לפעם הראשונה, נקודות קולי פירות מהטובים יותר שפגשתי ונקודות קצפת מי ורדים שהפכו הכל לחגיגה, יופי יופי ועוד פעם יופי. 
הנקודה החלשה שלא נזמין בעתיד, למרות שלז'אנר הייתה טובה, המלאבי עם פירות יבשים וקצת תותים, הוגש בצינצנת ולטעמינו היה קצת חלש באופן יחסי, הנשים החוגגות הרבה פחות התלהבו וקיוו שבביקור הבא, ניתן יהיה לבקש משהו בפלטה הזוגית במקום
 
סה"כ 457 ש"ח לפני עם שלושה משקאות קלים ושני הפוך, מחיר טוב+ לשלושה אנשים רעבים..
***לא צילמנו הפעם את המחאמר..