פורום ביקורת מסעדות
נושא: הוטל מונטיפיורי- פנטסטי  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 11/03/2016 | 20:33
12
869
לדיווח המלא בבלוג
 
בהוטל מונטיפיורי טרם הייתי, עד לפני כ-3 חודשים. למרות הזמן שעבר מהביקור אני מעלה כאן דיווח על מסעדה, שהביקור בה כלל את אחת הארוחות היותר טובות הזכורות לי בשנים האחרונות.
אבל נתחיל דווקא עם החלק הפחות טוב: רעש, צפיפות וגודל השולחנות.  או נכון יותר קוטנם. מאוד רועש שם, צפוף ואין תחושת פרטיות, למעט בחדר פנימי קטן. מבחינת הרעש, הקופי בר בהשוואה להוטל מונטיפיורי זה המקום הכי שקט בעולם. אנחנו ישבנו בחלל המרכזי של המסעדה, סמוך לבר. לו הייתי נקלע למקום בלי לדעת מה יש שם, הייתי בטוח שמדובר בבר ולא במסעדת מלון. גם השולחנות כאמור קטנים מדי ואף נמוכים. כמי שמעדיף מסעדות שקטות זה היה בהתחלה לא סימפטי במיוחד,  אבל אחרי ערב קולינרי פנטסטי, זה מחיר שאני מוכן לשלם גם בעתיד.

תחילה קיבלנו על חשבון הבית לחם ארוך וצר מסוג "פלוט", מעין  באגט צר. יפה שמגישים לחם בחינם, דבר לא מובן מאליו. אבל חבל שהוא היה קשה מדי ולא פריך. לפחות בצד הגיעה חמאה רכה בטמפרטורה מתאימה למריחה. כמה טוב שהפתיחה הזאת לא העידה על ההמשך

 למנה ראשונה הזמנו נאמס- אגרול ממולא בחזיר ושרימפס (42 שקל): מנה נהדרת. למרות שאני לא חובב שרימפס (עם דגים אני כבר מתחיל להסתדר..)  הזמנתי אותה, קיבלנו 4 אגרולים ולצידם רוטב צ'ילי מתוק חריף ועלי חסה ונענע. באגרול היה טעם ימי דומיננטי שלא הפריע לי אלא היה מבחינתי טעים, וכמו כן טעם טוב של הבשר, הבצק היה טוב ולא שמנוני מדי. הרוטב השתלב היטב בטעמי האגרול, ושילוב הטעמים של מתוק-חריף-מלוח, נתן מנה שמאוד נהנינו ממנה

עיקריות:
סינטה טלה ופילה טלה עם ריזוטו אפונה (138 שקל): קיבלנו שני נתחים של פילה וסינטה. להערכתי היה שם יחד כ-250 גרם בשר. גם הסינטה וגם הפילה היו מצוינים. בשר עסיסי, מוצלח וטעים מאוד. ממש לא דבר של מה בכך. ריזוטו האפונה היה סביר, במרקם מוצלח אמנם אבל מבחינת הטעם מעט עדין מדי. בסך הכל, לא מנה יוצאת דופן אבל טובה מאוד בזכות טעם מצוין של הבשר.

צלע חזיר מנצג'ו, ואגסים ביין ופירה (96 שקל) היתה מנה עיקרית נוספת. אין מספיק מילים לתאר את המנה הזאת. מנה מדהימה ממש. הבשר היה עסיסי, רך ומלא טעם, בתוכו היתה גבינה חמה נוזלית, עזת טעם ומתקתקה שהשתלבה היטב עם הבשר. מתחת לצלע נחו אגסים ביין, מתוקים וטעימים, לא כל כך הבנתי את החיבור שלהם למנה, אבל למרות זאת- זו היתה מנה מושלמת, טעימה בצורה יוצאת דופן. היישר לפנתיאון.

לקינוח נלקח לימונשלי (38 שקל) שהכיל קרם לימון מתקתק-חמצמץ, קצפת ועוגיות סבלה. עוד מנה לפנתיאון. הלימון היה חמצמץ- מתקתק, העוגיות נהדרות, מעל היתה קצפת. טעמתי הרבה קינוחי לימון בעבר, היו הרבה טובים, אבל זה היה רמה אחת מעל. אין לי הסבר מדויק מדוע היה הקינוח הזה טוב יותר מכל קינוח לימון אחר, אבל הוא היה כל כך טעים שליקקתי את הכוס. יצירת מופת.
ע"ח הבית הגיעו שתי פחזניות סנט אונורה עם קצפת בצד. הפחזניות הכילו קרם פטיסייר טעים ועליהם היה קרמל מתפצפץ. בסך הכל היה לא רע, אבל בצק של פחזניות זה משהו שאף פעם לא התלהבתי ממנו, וגם לא הפעם. עדיין, זה היה סיום חביב לארוחה נפלאה.

לסיכום: ארוחה נהדרת ששווה כל שקל. סהכ 326 שקל עם שתיה קלה, לא הרבה מדי בשביל ארוחה כל כך טובה שנחרטת בזיכרון היטב. ולחשוב שיש שם עוד כל כך הרבה מנות מסקרנות שלא טעמתי. מסעדה שאני ממליץ עליה בחום. ברור שאחזור