פורום ביקורת מסעדות
נושא: undo - מסעדה טבעונית ברח' העצמאות, עיר התחתית בחיפה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 27/03/2016 | 10:40
3
552
האמת שאני כבר כמה ימים לא יודע איך לכתוב את הביקורת הזו. מצד אחד מדובר במקום מקסים עם בעלים מאוד נחמד שממש אכפת לו מהלקוחות שלו ומהטבעונות ומצד שני במקום הזה קיבלתי את אחת הארוחות הגרועות שאכלתי (אם לא הגרועה בהם) מאז סיום הטירונות.
 
הקונספט פשוט - במסעדה מוגשות מספר סוגי קציצות טבעוניות בכל יום - והן ומוגשות על מצע של אורז עם רוטב מתחלף וזאת תמורת 30 ש"ח למנה. בנוסף ניתן להזמין גם סלט בתוספת 10 ש"ח.
 
הסלט היה החלק הסביר בארוחה - סלט ירוק עם רוטב מעט תוקפני מידי (כנראה ניסה לחקות רוטב גבינה כחולה) אשר בעיקר חנק את טעם העלים, ולא ממש הוסיף משהו לסלט. מעליו פוזרו אגוזים אשר נקלו בסויה - אשר היה הפתעה מעניינת בהתחלה ונמאס אחרי האגוז השלישי בערך כי הסויה השתלטה על טעם האגוזים הטוב כשלעצמו והסתירה אותו לגמרי.
 
המנה העיקרית היתה כבר כשלון מהדהד - דמיינו את כל הקלישאות על אוכל טבעוני - אפור, חסר טעם, מרקם של אוכל בית חולים - וזה פחות או יותר מה שקיבלתי.
מאחר ורציתי לגוון הזמנתי קציצה אחת מכל סוג - קציצת כרובית וקציצת קישואים  ברוטב פלפלים. הרוטב היה בסדר כמו שקשוקה שמכין מישהו שקרא על המנה ומנסה לשחזר אותה בלי יותר מידי להכיר או להבין מה הוא עושה, הרוטב היה מימי מאוד לא חריף או פיקנטי והורגשה בו רק לווית טעם של פלפלים. האורז היה אורז אבל הקציצות היו הבעיה העיקרית. זה פשוט היו שני עיגולים של מסה כלשהי בלי טעם או מרקם מובחן. באותה המידה הן היו יכולות להיות עשויות מפירה או מדייסת קווקר או סטייק אנטריקוט - פשוט לא היה לזה שום טעם או מרקם. 
אני לא נוהג להשאיר אוכל על הצלחת אבל כאן פשוט התייאשתי אחרי חצי מנה.
 
בעל המקום (המקסים) הבחין בכך שלא נהנתי  והציע באדיבותו לא לקחת תשלום על המנה - הצעה עליה ויתרתי, בשמחה.
 
השורה התחתונה - לא לטעמי ולא מקום שהייתי לוקח אליו מישהו שרוצה להכיר טבעונות שמחה וטעימה. אני מניח שיש לו קהל אדוק של טבעונים בריאותנים - אבל לאנשים שאוהבים אוכל עם טעם צבע ושמחה יש חלופות הרבה הרבה יותר טובות במרחק הליכה.
 
שורה תחתונה - רק לבריאותנים שוויתרו על לנסות להנות מהאוכל.