פורום ביקורת מסעדות
נושא: אמיליה רומנה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 30/03/2016 | 23:14
9
1085
לפני כמה חודשים סגרה את שעריה בית העם אותה אהבנו (גם בגלל הפיצות אבל לא פחות בגלל הגלידה והקרמל). לפני חודש וחצי נפתחה במקומה אמיליה רומנה, מסעדה איטלקית ששמרה על העיצוב של בית העם כמעט במלואו.
 
הגענו הערב למקום לנסות בפעם הראשונה.
מבחינת השינויים נוספו כמה מקומות ישיבה והוחלפו כסאות הבר, הבר הפך להיות מעט צפוף אך המקום לא היה מלא ולכן לא ממש הפריע לנו. 
הברמן ניר נתן לנו שירות כל הערב והיה מקסים, ידע להמליץ על מנות והיה בקיא בכל. שוחחנו גם עם השפים שכן המטבח ברובו פתוח - מדובר על שלושה חבר'ה צעירים שהגיעו מהמטבחים של עזרא קדם, מאיר אדוני ורפי כהן, ניכר לאורך כל הערב שהם נהנים מאוד ממה שהם עושים ונהנים להאכיל אנשים.
 
פתחנו עם שני קוקטיילים - נגרוני ועוד אחד שלא זכור לי שמו שהיה על בסיס שרטרוז ובירת ג'ינג'ר. שניהם היו עשויים טוב. הביקורת היחידה שלי היא שהקמפרי שלהם הוא לא באמת קמפרי אלא ליקר דומה שהחסרון שלו הוא שהוא טיפה מתוק יותר.
 
קיבלנו לפתיחה פוקצ'ה נהדרת עם זיתים שנראים תוצרת בית, רסק עגבניות ושמן זית עם בלסמי.
הזמנו קרודו דג ים (שהיה היום מוסר ים) - הוא הגיע עם שקדים ירוקים, תותים, הדרים וקצת פלפל חריף. בתחילה היה חסר משהו חומצי שיאזן את המנה אבל אחרי שהערנו נוסף קצת מיץ לימון שפתר את הבעיה.
אכלנו גם פולנטה עם ביצה רכה מתפריט נשנושי הבר - פולנטה מצויינת ורכה. לדעתי לא מתירס טרי אבל זה לא גורע מהקרמיות שלה או מהעבודה שהייתי מוכנה לאכול עוד קערה שלמה ממנה.
 
המשכנו עם עלמה אדום של דלתון, פיצה carne and egg - פיצה עם בשר עגל (לדעתי שפונדרה אבל לא שאלתי) עם מעט פלפל חריף וביצה. מעל הכל פוזרו עלי אורוגולה וקצת צנוניות. בניגוד למרבית המקומות, האורוגולה לא הונחו סתם על הפיצה אלא היו מתובלים ברוטב לימוני מאוד שהחמיא לפיצה.
 
אניולוטי גבינת עזים הגיעו על קרם שורשים כתום ומעליו היה גם קראמבל מלוח וזרעי חמניה. מנה טעימה מאוד שנהננו לאכול את שאריות הקרם מהצלחת.
 
קיבלנו גם מנה של מיני קלצונה גבינות עם תרד וברוקולי מסביב שאחד השפים רקח והיה מוצלח ביותר.
 
לקינוח החלטנו להזמין "הצגה" שזה למעשה שניים מהשפים מפזרים סביב קינוח לבחירתנו הרבה מאוד קרמים (קרמו שוקלד וקרמו בזוקה) מקרונים, קצפת, תותים שהושרו באלכוהול כלשהו, שברי מרנג ועוד ועוד ועוד.
 
השירות לאורך הערב, הן מצד הברמן והן מצד השפים היה מקסים וחברי, הם התעניינו בדעתנו בנוגע לאוכל ושמחו לקבל ביקורת (וגם הרבה מאוד מחמאות).
 
לסיום - 505 ש"ח לפני
לארוחת ערב מוצלחת מאוד ובהחלט שנחזור.
אציין גם לטובה את תפריט היינות שכולל יינות ישראלים ואיטלקיים שמתומחרים באופן מתון יחסית.