פורום ביקורת מסעדות
נושא: לה שוק - ביקורת ראשונה בפורום  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 09/04/2016 | 22:04
7
605
הגענו ביום חמישי בערב לארוחה עם חברים. נתחיל בשורה התחתונה: המקום נעים, השירות מצוין, מנות ראשונות טובות, העיקריות שבחרנו לא היו מלהיבות. החוויה היתה חיובית ונחזור לשם.
לה שוק ממוקמת בכיכר דיזנגוף, תל אביב. עיצוב נאה ואפלולי עם מטבח פתוח ממנו עולות מדי פעם להבות מרשימות. המסעדה הייתה שוקקת ביום חמישי בערב, וזה בדיוק מה שחיפשנו ביציאה לתל אביב ללא ילדים.
לפתיחה הזמנו שתי מנות ראשונות. קבלנו לחם ומטבלים על חשבון הבית (הגיע בטעות לשולחן בלי שהזמנו, והחליטו להשאיר).
סביצ'ה ים עם תמרים לחים (52 ₪) – מנה מאד טעימה. הסביצ'ה מגיע על לבנה במרקם של חומוס לניגוב עם גרגרי חומוס, ועליה בצל סגול, חתיכות דג ותמרים. הביסים עם התמרים הלחים היו מעולים. השילוב של דג טרי, חמצמצות המנה ותמרים מתוקים היה נהדר.
בצל הודי (39 ₪) מדובר בבצל ממולא בעוף עם טחינת קארי ומטוגן בטמפורה. המנה נשמעת טוב אבל הביצוע לא המריא. לא היה טעם דומיננטי שסוחף את הטועם. המרקם נעים, שמנוני במידה ונימוח. הייתי מסכמת כמנה סתמית אך לא רעה.
לחם הבית עם מטבלים משתנים (בתפריט 19 ₪, לא שלמנו) – מגיעות 3-4 פרוסות שמנות של לחם טוב. אני נהניתי לטבול אותו בלבנה של מנת הסביצ'ה. המטבלים משתנים ואנחנו קבלנו באותו ערב שני מטבלים על בסיס יוגורט. הם היו דלילים מאד והתאפיינו בחמצמצות של יוגורט. אני אוהבת מטבלים סמיכים יותר ובעלי נוכחות, אבל אני מניחה שאחרים יחלקו עלי.
הזמנו ארבע מנות עיקריות בשולחן, שתיים מהן זהות:
מוסר על מצע של ריזוטו פטריות – מנה מהספיישלים, לא בתפריט הקבוע (90 פלוס ₪. לא זוכרת מחיר מדויק). בעיני המנה הייתה מאכזבת וכך חשבה גם זו שהזמינה מנה זהה. המוסר היה יבש ומלוח יתר על המידה. הריזוטו היה סביר, עשיר בשמנת וגבינה והכיל סוגים של פטריות. ממנה כזו יקרה אני מצפה ליותר. כמו שאמרתי, השירות היה מעולה. כאשר שאלו אותנו איך המנות, חברתי לשולחן אמרה שהמנה מלוחה ומיד הציעו להחליף לנו את המנה. היות שהתקדמנו בארוחה, סרבנו, אבל הערכנו את הרצון הטוב.
פפרדלה זנב שור ותרד (79 ₪) – מנה טעימה, בשר עשוי היטב ורך, הפסטה בהחלט הרגישה טרייה, אם כי גם מנה זו חטאה בחטא מליחות היתר (קמעה).
בנוסף, הוזמנה מנת ספיישל שהכילה ברבוניות, פירות ים ותפו"א אפויים. במנה זו טעמתי רק את הברבוניה, שהיתה לטעמי סבירה ומעט יבשה.
בנוסף, דגמנו גם קוקטיל בזילישוק שהיה מוצלח. מרענן, מתקתק עם טעמי בזיליקום ברורים.
לקינוח קבלנו על חשבון הבית מלבי – קינוח חביב, אבל לא מסעיר. מרקם נעים, סירופ מתוק ואגוזים מסוכרים שהוסיפו הרבה.
לסיכום, למרות הנפילה במנה העיקרית, נהנינו מאד מהאוירה, מהשירות, ומחלק מהמנות. בהחלט נחזור.