פורום ביקורת מסעדות
נושא: בר א וין  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/05/2016 | 10:50
7
448
בר היין החדש של דא דא ודא בתחילת רחוב רוטשילד בתל-אביב. במטבח השף עינב אזגורי שעבר לכאן מהסרווסריה.
 
ישבתי על הבר עם חברה, לציין את יום הולדתו של אבי אללה ירחמו. המקום נפתח בשבוע שעבר ועדיין בהרצה לכן יש 15% הנחה על התפריט.
 
תקציר מנהלות: נהננו מאד מהאוכל. השירות של הברמנים יכול להיות טוב ואינטליגנטי יותר.
 
חלקנו בינינו כמעט את כל המנות:
גוז'ר דה בורגון (22) - פחזניה מלוחה וגדולה ממולאת גבינות. איך אמרה המלכה שהיתה איתי: זה כמו לאכול ענן מלוח. מנה שנכנסת אצלי לקטגוריית האוכל המנחם האולטימטיבי.
 
סלט קלמארי עלי תבלין ואננס (52) - ראשי וגופי קלאמרי מטוגנים, הרבה עלי תבלין (בזיליקום, כוסברה, ארוגולה ועוד), קוביות אננס ופרוסות צ'ילי. המלכה שאיתי נהנתה מהמנה, שאני לא ממש יכולתי לאכול ממנה.
 
סלט עגבניות וסשימי טונה (62) - מנה כמו שאני אוהבת, כזו שאומרים עליה "כמה פשוט ככה טעים", ונותנת לחומרי הגלם לדבר. התיבול היה גם הוא פשוט ומדוייק, והכיל חרדל. למרות שההגיון שלי לא מחבר טונה לחרדל במחשבה ראשונה, החיבור כאן היה נכון מאד, והחרדל הוסיף טוויסט חד וחומצי קצת אחר.
 
פסטה 40 חלמונים עם פרמזן (48) - החטא בהתגלמותו. פסטה דקה, טבולה בהרבה  חמאה ומעוטרת בפרמזן. עוד מנת אוכל מנחם אמיתי, שהתאימה בדיוק למצב הרוח שלי.
 
קרוקטים לחי וחמוצי הבית (32) - שני קרוקטים ממולאים בשר לחי שעבר בישול ארוך, מוגשים עם חמוצים. הבשר היה עסיסי ומלא טעם, עטוף במעטה פריך שלא האפיל בטעמו על טעם הבשר. תענוג.
 
לקינוח בחרנו באננס צלוי בסוכר וקרם רום (68) - מוגש עם סכין בשר חדה, והוראות הפעלה: לחתוך כמו שווארמה. מה אגיד לכם? עונג אמיתי. חותכים פיסות דקות של האננס המקורמל, טובלים בשלולית הקרם הנוזלי ומתענגים מהשילוב בין החמיצות העדינה של הפרי למתיקות והמרירות הקלה של הקרם.
 
ליויתי את הארוחה עם קרמו בלאן דה בלאן מבעבע ומהנה (34).
 
שילמנו 299 ש"ח אחרי הנחת הרצה ולפני טיפ.
 
אין לי ספק שאחזור לבר א וין, לטעום עוד מנות (זוממת על הטרטר בלחמניה), ועוד יינות. לדעתי מקום מושלם לקיץ של יינות לבנים או תוססים עם אוכל פשוט ומדוייק, שנשען על חומרי גלם מצויינים ויד נכונה שמטפלת בהם.