פורום ביקורת מסעדות
נושא: שבוע יום העצמאות - צהרי שלישי בבסטה + צהרי שישי בקפה אירופה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/05/2016 | 11:55
3
628
ביום ג' האחרון סיימתי פרק של מעל 9 שנים מחיי התעסוקתיים כשהודיעו לנו שהחברה בה עבדתי נסגרת (מעכשיו עכשיו פחות או יותר). העיתוי היה בערב יום הזיכרון, בואך יום העצמאות, וזה בסה"כ סימבולי היות ועבורי היה סיום העבודה הזו מעין שחרור לעצמאות אישית. היות והתפנו לי צהרי יום ג' האחרון, וצריך כמובן לאכול, קפצתי תל אביבה. המטרה הייתה סנטה קתרינה שהייתה סגורה באותו יום או מא פאו ההודית החדשה שהייתה מפוצצת. אז החלטתי לקפוץ לבסטה. הרבה שנים לא הייתי שם. 
 
צהרי יום ג' ב בסטה :
יש עסקית שכוללת 2 מנות קטנות + לחם + מנה עיקרית במחיר העיקרית, כשהעלויות יכולות לנוע מאזור 70-80 ש"ח לאזור 150-160 ש"ח, בהתאם למנה.
העסקית שלי אם איני טועה עלתה 149 ש"ח. יקר בהחלט.
 
קיבלתי לחם עם חמאה טובה. 2 המנות הקטנות שבחרתי היו פלמידה כבושה ולשון בקר כבושה. הגיעו 2 מנות לא גדולות אבל גם לא קטנטנות.
הפלמידה הכבושה הוגשה בפרוסות די עבות בתיבול פשוט שכלל לא מעט שמן זית (באיכות מעולה), מעט מיץ לימון, בצל אדום קצוץ וצ'ילי טרי חתוך (לא מאד חריף). הדג היה מעולה. טרי שבטריים ובמרקם נהדר. התיבול היה חמצמץ חרפרף והיה טוב מאד ובעיקר לא האפיל על טעמו העדין של הדג.
הלשון הייתה טובה מאד אף היא. פרוסות דקיקות ונימוחות. גם כאן תיבול פשוט של שמן זית ושל טפנד זיתים טוב שעליו הונחו הלשונות. מבחינת פרזנטציה היה אפשר לטעמי להשקיע יותר. בעיקר בגזרת הלשון שהייתה מנה אפרפרה למראה.
באופן כללי אין כאן ממש השקעה בצלחות או בעיצוב המנות.
 
למנה עיקרית בחרתי באחת מהמנות היקרות של תפריט היום. דג ברקודה עם עשבי תיבול, עם תוספת של תפוחי אדמה אפויים בקליפתם ותרד טרי. 149 ש"ח העלות. פעם ראשונה שנתקלתי בדג הטורף הזה במסעדה כאן ולכן הייתי חייב לנסות. הדג היה עשוי מעולה. דג טרי, טעים מאד, בשרני ועסיסי. התיבול כמו במנות הראשונות היה מצוין. תיבול פשוט של שמן זית טוב, לימון, עשבי תיבול ירוקים טריים קצוצים, צ'ילי חריף ושום. גם התוספות היו טעימות מאד. מנת דג מצוינת.
 
אז בסה"כ נהניתי. בשורה התחתונה אין ספק שבבסטה יש אוכל מצוין. איכות חומרי הגלם היא מהטובות שאפשר למצוא כאן, במיוחד בגזרת הדגה הטרייה. האוכל טעים מאד. מנות פשוטות, שמתובלות כהלכה ונעשות כמו שצריך. השירות שקיבלתי היה ענייני וטוב. גם הישיבה בחוץ (ודאי במזג אוויר נעים כמו שהיה) הייתה נעימה ביותר. אבל המחיר - יקר מאד. נכון שאפשר להסתפק כאמור גם במנות פשוטות יותר, מחומרי גלם בנליים יותר, ואז הארוחה הייתה עולה פחות (אפילו הרבה פחות). אבל לי לא בא... אני רוצה ליהנות במקום כזה מחומרי הגלם היותר מיוחדים ומעניינים, ולכן אני נאלץ לשלם בהתאם. 
 
בגלל המחיר הגבוה אני יכול להבין את התפיסה של הבסטה כמסעדה יקרה מדי. למרות חומרי הגלם הייחודיים והמעולים והמנות המקוריות, המחיר עדיין מאד גבוה, במיוחד לנוכח העובדה שאין כאן אקסטרות כמו עיצוב המסעדה, אווירה יוקרתית או השקעה בעיצוב המנות. יש כאן מחירים של מסעדת יוקרה אבל אווירה של מסעדת שוק פשוטה. עלות של 149 ש"ח לעסקית כמו שאני אכלתי יכולה לכלול מנות קצת יותר מתוחכמות ומושקעות אולי. כשאני כותב את השורות הללו אני עדיין מתלבט אם זה שווה לגמרי את המחיר. אולי אצטרך לחזור מתישהו כדי להגיע למסקנה חותכת...
 
ועוד דיווח טרי - צהרי שישי ב קפה אירופה :
קפה אירופה היו פעם של הבסטה והיום הם תחת ניהול שרון כהן וחבריו לשילה. 
במסגרת המשך חגיגות עצמאותי קפצתי עם שותפתי להרים כוסית ולנשנש משהו.
ישבנו בחצר המאד נעימה.
התפריט של המסעדה/בר מורכב ממנות קטנות עד בינוניות ומתאים מאד לשיירינג. מתחיל מ-22 ש"ח ומגיע ל-72 ש"ח. בתפריט שישי בצהריים יש עוד מנות קצת יותר גדולות ויקרות. לא מעט מקומות עובדים היום עם מבנה תפריט דומה, שנראה ממש לא יקר, אבל שוב - צריך להיזהר. מי שממש רעב כנראה לא ייצא שבע מ-2 מנות, ועם אלכוהול מתבקש - העסק לא באמת עממי וזול. 

הזמנו להתחלה פוקצ'ה מתוך חשש שלא נצא שבעים לגמרי מהמנות עצמן. נדמה לי שעלתה 32 ש"ח. יחד איתה בירה אכסנדר לי וקוקטייל ג'ינג'רי לשותפה (40 ומשהו ש"ח. נחמד ומרענן).
הפוקצ'ה הלא גדולה הגיעה עם 3 מטבלים מעולים: צזיקי מצוין שלהערכתנו הכיל לא רק יוגורט אלא גם לאבנה, קרם נהדר של חציל שרוף וטחינה, ופלפלים קלויים עם גבינת המאירי. (גבינה אוברייטד לטעמי).

השותפה הזמינה 2 מנות צמחוניות:
הראשונה - 
קרפצ'יו ארטישוק איטלקי עם בלסמי ארומטי ופרמז'אן. 32 ש"ח. מנה לא גדולה אבל טעימה בהחלט. טריה, חמצמצה ונעימה. ברור שחומרי הגלם כאן הם טובים מאד. אולי היה צריך לתת איזה פאנץ' פיקנטי שייתן פייט לחמצמצות.

השנייה - 
סלט סלקים עם אנדיב מקורמל, גבינה צ'רקסית ואגוזים. 32 ש"ח. מנה טיפה יותר גדולה וטובה מאד אף היא. שנינו הסכמנו שהייתה עדיפה כאן אולי גבינה פחות עדינה מהגבינה הצ'רקסית. אפילו אותה גבינת המאירי מהפלפלים הקלויים הייתה עובדת, לא כל שכן גבינה רוקפורית או דומיה. כך או כך זו מנה טעימה מאד, רעננה ומתובלת כהלכה.
 
אני הזמנתי 3 מנות.
הראשונה - 
רוסט שוק טלה פרוסה עם איולי חזרת וצלפים. 62 ש"ח. שוק הטלה היה מצוין. רך וטעים מאד. התיבול היה מצוין. הצלפים היו עדינים יחסית. המינוס היחיד היה איולי החזרת שהיה טעים ובמרקם טוב, אבל החזרת בו לא הורגשה כמעט, והעוקצנות שחיכיתי לה לא התקיימה. שורה תחתונה - מנה טובה אבל לא wow, שמתומחרת קצת גבוה לטעמי.
 
השנייה - 
אספרגוס עם קרם כרובית, ביצה רכה וטוביקו שחור. 42 ש"ח. מנה מעולה. כל מרכיב בנפרד הוכן בדיוק במידה הנדרשת והיה טעים מאד והמכלול מצוין. הטוביקו הוסיף את המרקם המתפצפץ ואת המליחות הנעימה שלו.
 
השלישית - 
קוקי סאן ז'ק על קרם ארטישוק ירושלמי. 72 ש"ח. כשאני רואה בתפריט של מסעדה טובה שאני יודע שחומרי הגלם שלה איכותיים קוקי סן ז'ק או סקאלופס, קשה לי לעמוד בפיתוי. אני מת על החומר גלם הזה, גם ביודעי, שמה שזמין בארץ לא דומה למה שיש בעולם. בקפה אירופה, כמו גם בשילה, עושים עבודה נהדרת עם מה שיש. הצדפות כאן נצרבו כמו שצריך. קרם הארטישוק הירושלמי היה פנטסטי. שאלתי את המלצרית מה הוא מכיל אבל היא לא חזרה אליי עם תשובה. (הייתה איזושהי חמצמצות נהדרת שלא הצלחתי להבין את מקורה). במנה היו גם שני תרמילי אפונת שלג קראנצ'יים ואותו טוביקו שחור מהמנה הקודמת. הקיצר - טעים!
 
שורה תחתונה - אחלה מקום. זו לא מסעדה לארוחת ערב סטנדרטית או לארוחת צהרי סוף שבוע סטנדרטית, של מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח. זה ודאי גם לא מקום מושקע כמו שילה. זה בר-מסעדה שבאים אליו לבלות ב- casual ובכיף. לשבת בזוג או עם חברים בחצר או בבר הפנימי, לשלב אוכל טוב, רצוי כמה וכמה מנות ממנו, ואלכוהול, ולדעת שהחיים יפים למרות הכל...
 
כרגיל פירוט יתר כאן: 
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/05/blog...
 
 
...ומי שמכיר מישהו שמחפש עובד בתחום שיווק ופרסום באינטרנט או לחילופין עריכת תוכן באינטרנט (אפילו, למה לא, באתרי אוכל למיניהם) - יכול פנות אליי כאן. 
(אם כי בינתיים אין לחץ. אחרי כמעט 10 שנים רצופות, אני צריך חודשיים-שלושה של בטלה וחופש).
יש להניח שארבה בדיווחים כאן. ראו הוזהרתם...