פורום ביקורת מסעדות
נושא: בומביקס מורי החדשה בקריית אונו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 22/05/2016 | 14:11
13
3590
בומביקס מורי (Bombyx Mori - טוואי המשי בעברית) היא מסעדה חדשה לגמרי שיושבת בקניון קריית אונו, בחלק החיצוני שלו - מול קפה זליק הותיק. הבעלות למיטב הבנתי היא של האנשים שעומדים מאחורי קפה זליק. המקום מציע תפריט של מדינות "דרך המשי".  במדורי האוכל דווח בהרחבה שעל התפריט אחראית השפית סבינה ולדמן, פיינליסטית משחקי השף הטריה (וכפועל יוצא - שפית סלבית טרייה). להבנתי לסבינה עצמה אין מעורבות פיזית במקום. היא לא תבשל בפועל או תשגיח על המטבח, אלא הייתה אחראית על בניית התפריט.
 
במסגרת שיטוטי חוסר העבודה שלי קפצתי בשבוע שעבר בצהריים לקריית אונו ונכנסתי לבומביקס מורי. הבניין שמעל המסעדה נמצא בשיפוצים ולכן עדיין לא היה שלט כניסה מסודר. בפנים לעומת זאת המקום נראה טוב. חלל מרווח, נעים ומושקע, עם בר מרשים, ומוטיבים אסייתיים עיצוביים לרוב.
 
בינתיים אין עסקיות (נכון לשבוע שעבר). הייתה הנחה של 20% על התפריט הרגיל.
התפריט די רחב. יש מגוון מנות ראשונות - פתיחים, כיסונים, סלטים, ומגוון מנות עיקריות - איטריות למיניהן ומנות פיוז'ן שונות ממדינות שיושבות על דרך המשי. אפשר למצוא כאן מנות מדרום מזרח אסיה: תאילנד, הודו, סין וכו', מנות מצפון מערב אסיה - גאורגיה, בוכרה, אוזבקיסטן וכו', ומעט מנות ים תיכוניות.
 
הזמנתי מנה ראשונה סטנדרטית - ספרינג-רול ממולא שרימפס, איטריות שעועית, קנפיו, ירקות פריכים ועשבי תיבול, מוגש עם מטבל בוטנים. 42 ש"ח. 
המינוס במנה היה גודלה הפיזי. לא היה ניתן לאחוז את הרולים בנוחות בצ'ופסטיקס בגלל גודלם, ולכן נאלצתי לאחוז בידי ולתת ביסים תוך ניסיון שהקונסטרוקציה לא תקרוס. בעיה שנייה הייתה כמות השרימפס. היו 2 רולים ובכל רול שרימפס אחד בלבד. (שדווקא היה באיכות לא רעה בכלל). עדיף להקטין את גודל הרולים (לחלק פשוט ל-3 רולים קטנים יותר שבכל אחד שרימפס). לפחות המכלול היה טעים. עשה רושם שהרול כלל חומרי גלם טריים וטובים למדי. 
 
לעיקרית המשכתי עם כיוון פירות הים והזמנתי לינגוויני שחור עם שרימפס, קלמרי, פלפלים צבעוניים, אננס, שאלוט קריספי, בצל ירוק וקשיו. 88 ש"ח. בהחלט לא זול. כמות השרצים הייתה סבירה בהחלט וכך גם איכותם. (השרימפס אפילו הפתיע לטובה באיכותו). אבל המנה הייתה סבירה ולא יותר. הרוטב לטעמי לא היה מאוזן מספיק, והיה מתקתק מדי. חסרה לי חריפות כלשהי, ואחרי שביקשתי וקיבלתי רוטב צ'ילי חריף, הטעמים ערבו יותר לחיכי. כך או כך - מנה די בינונית.
 
יש לציין שגודל המנות מכובד ויצאתי שבע מאד משתי המנות, אבל היות ואני בתחקיר צריך לנסות גם קינוח... הזמנתי עוגת גבינה יוזו על בלונדיז ורוטב פסיפלורה. 42 ש"ח. קיבלתי עוגת גבינה על בלונדיז ורוטב פסיפלורה. ניסיתי לאתר בכל מאודי רמז להימצאות יוזו במנה ולא הצלחתי. לא בריח ולא בטעם. מצער. אכלתי את העוגה, שכעוגת גבינה עם רוטב פסיפלורה הייתה חביבה בסה"כ אם כי מעט מתקתקה מדי. ציינתי בפני המלצרית שלמרות שאכלתי את המנה בשלמותה פחות נהניתי ממנה כי ציפיתי לטעם מורגש של יוזו שלא היה. אחראי המשמרת ניגש אליי והסביר לי שביום הקודם היה מישהו שהתלונן שהיוזו במנה הזו היה יותר מדי דומיננטי ולכן הם הורידו מינון במנה. ציינתי שהורדת מינון היוזו הייתה כנראה לדרגת אפס... בחשבון הסופי, ראוי לציון, הורידו לי לגמרי את הקינוח מהחיוב ביוזמתם. מחווה לא טריוויאלית, היות וכן אכלתי את המנה. 
 
בכללי נראה שיש כאן מקום חביב ונעים. אופציה טובה למדי לתושבי קריית אונו ושכנותיה. המנות שאני טעמתי לא הרקיעו שחקים אבל היו לא רעות. נראה שיש כאן תודעת שירות טובה עם הרבה נכונות לספק את שביעות רצון הסועדים, ולתת להם חוויה טובה. אני לא חושב שלתושבי תל אביב שווה להגיע לכאן במיוחד, אבל תושבי קריית אונו ואפילו תושבי רמת גן וגבעתיים השכנות (שבא להם מקום חדש ואין להם כוח לחפש חנייה בת"א), יוכלו ליהנות כאן.