פורום ביקורת מסעדות
נושא: שמונה- כיכר רבין  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 27/05/2016 | 10:36
10
731
ביקור ראשון במסעדת שמונה בכיכר רבין. טיול ספונטני באזור, כשחיפשתי מקום לאכול הייתי בכלל בדרך למיט בר לנסות את מזלי ולמצוא מקום, אבל ראיתי בדרך את שמונה ואמרתי שהגיע הזמן לנסות. המקום היה מלא ברובו אבל היו גם כמה שולחנות פנויים בחוץ, שם ישבנו.

מדובר במזללה קטנה יותר מאשר במסעדה. היה נעים באותו יום אבל כשחם אני לא בטוח שיהיה נעים לשבת בחוץ. המקום פשוט, קטן, מינימליסטי, מזכיר יותר מזללת פאסט פוד או חומוסיה מאשר מסעדה. רק האוכל, למרבה השמחה, מזכיר מאוד אוכל של מסעדה. ולא סתם מסעדה, אלא מסעדה נהדרת במחיר יותר מהוגן.
התפריט כולל מגוון של מנות, סלטים, בשר, דגים, פירות ים ופסטות.

אכלנו:
פתיח: פוקצ'ה ע"ח הבית- וואו, איזו פוקצ'ה! מעולה שבמעולות, פריכה, קראנצ'ית, ממכרת, הוגשה לוהטת מיד כשיצאה מהתנור. בצד היה שמ"ז ורסק עגבניות. טעימה בטירוף, הזכירה לי מאוד את זו של רפאל. כשבמסעדות אחרות לוקחים על לחם רגיל 20 שקל בערך, כאן מגישים פוקצה אלוהית חינם.
 
סלט ירקות עם גבינת פטה (32 שקל) : סלט בגודל סביר, הוא כלל כל מיני ירקות- מלפפון, עגבניות פלפלים בכמה צבעים, גזר, בצל חסה ועוד, וגבינה מעל. לא היה בו משהו מיוחד אבל הירקות היו טריים, תיבול לימוני טוב, ובסך הכל היה טעים. רק יכלו להיות קצת יותר נדיבים עם הגבינה.
 
פסטה עגבניות (37 שקל) לדברי המלצרית הפסטה טריה, אך אינה מוכנה במקום. הפסטה היתה טעימה, רוטב עגבניות עמוק, בעל טעם מתקתק- חמצמץ. האישה אהבה מאוד. גם אני טעמתי ולטעמי היא לא נופלת מאיטלקיות אחרות שלוקחות קרוב ל 60 שקל על מנה דומה.  
 
פלאדה – פולנטה  עם בשר טלה (69 שקל): מנה מהספיישלים.  הגיע מגש נדיב שכלל צלחת של בשר טלה מפורק, פולנטה, ירקות בתנור, וסלט קטן. הבשר היה טעים, שומני, טעמי טלה טובים, הפולנטה כללה תועפות חמאה והיתה מוצלחת.  מנה טעימה מאוד, גדולה, שלא הצלחתי לסיים.
  
על קינוח ויתרנו. שתיה- אין להם מכונת קפה. על שולחן מחוץ למטבח עומד מיחם, יש תיונים, קפה שחור וכו'. לקחנו תה עם נענע וקפה שחור, 5 שקלים כל אחד. המלצרית הביאה שקיות סוכר, אבל סוכרזית לא היה. ביקשתי סוכרזית, המלצרית אמרה "אני כבר מביאה", הלכה לבדוק בעמדה וראתה שאין שם סוכרזית. איפה כן היה? בפיצוציה הקרובה. המלצרית הלכה לשם, ביקשה מהם והביאה לי..

השירות: השירות היה די מבולגן, חביב אמנם אבל די חובבני. מעבר לעניין הסוכרזית, על כמה שאלות על התפריט המלצרית לא ידעה לענות, עם הסלט לא הגיעו צלחות לחלוקה והיו עוד כל מיני דברים קטנים שאני לא זוכר בדיוק. מוטב להגיע כנראה עם ציפיות מתאימות בעניין.

שורה תחתונה : 148 שקל לארוחה זוגית מלאה, טובה וטעימה מאוד. מעט כסף לארוחה כזו, במונחי תמחור ישראלי מסעדתי ממוצע. מוטב רק להנמיך ציפיות בכל הנוגע לאווירה או שירות. יחד עם זאת, מדובר באחד המקומות היותר שווים בעיני בתל אביב