פורום ביקורת מסעדות
נושא: אז אכלנו וחזרתי לספר - ארנסטו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 31/05/2016 | 17:45
4
649
לפני כשבוע++ התייעצתי לגבי מסעדה איטלקית בת"א לחגיגות יום ההולדת של האופנוען שאיתי - קיבלתי המלצות מגוונות אבל הוא מראש נטה לארנסטו ומאחר שהחתולית אוששה את הבחירה הלכנו לשם בלב שקט.
היה ערב מלא חוויות על הכל כתבתי בבלוג  כאן אפרט את מה שרלוונטי - לפורום - ארנסטו.
התקשרנו שבוע מראש לשמור מקום - כן בכלל לא נסחפתי
איש במבטא איטלקי, תענוג לאוזניים, אמר לי לדייק, ואם מאחרים אפילו בדקה להודיע - לא מודיעים לא שומרים. אני דווקא מחבבת את הקונספט ובואו ניהיה אובייקטיבים כשזה נאמר בכזה מבטא איטלקי אפשר לעמוד בזה? ברור שלא - אז ישבתי.
כאמור הגענו בזמן ואפילו מצאנו חניה בחוץ. התיישבנו בשולחן פינתי והתחלנו לדמיין שאנחנו באיטליה.
הזמנו יין שלצערי אני לא זוכרת את שמו, משהו איטלקי, יבש ועדין קליל. מתאים לטעמו של חתן הערב 129 ש"ח.
למנות ראשונות הוזמנו פוקצ'ה שהיתה קריספית וטעימה והוגשה עם פנכה של שמן זית ובלסימיקו - ככה אני אוהבת את זה (19 ש"ח)
פגוטינו, קרפ ממולא בריקוטה, תרד ופרמג'נו על מצע של רוטב עגבניות (35 ש"ח). מנה טעימה למרות שיצא לי לקחת ממנה רק ביס - ככה זה שיש אנשים בקהל שיש להם יותר פריבילגיות ממך
סופלי - שלושה כדורים של ריזוטו עם מוצרלה מטוגנים בשמן עמוק -(39 ש"ח) 3 כדורים שזופים, כמעט אחידים בגודלם - ביס ראשון קראנץ והפתעה הריזוטו בפנים אדום ביס שני אז המוצרלה מצטרפת לחגיגה - איזה תענוג אוחחח. היה חסר לי קצת משהו להרטיב, איזה מטבל חביב  אבל רוטב העגבניות של המנה הקודמת הצליח לפתור לי את הפינה. המנה השלישית שחשקתי בה ארטישוק רומנה כבר לא אקטואלי, תמה העונה כמו נעוריי. ומי? מי הרשע שהחליט שבפרחי קישואים צריך לדחוף אנשובי? בחיי שיהיה לי איתו חשבון .
המנות הראשונות היו מוצלחות ביותר שלושת המורעבים נהנו היתה תחושה של מלאות קלה אז פירקנו אותה ביין וניגשנו לעיקריות - כאן אני מעתיקה מהבלוג:
"עיקריות מהפך - ילד היום הולדת, שבוחן קרבונרה בכל מקום שאליו הוא מגיע, מחליט ללכת הפעם על לזנייה ראגו (59 ש"ח). טעמתי, בדיוק כמו שלזנייה צריכה להיות - בלי קישקושים מיותרים - בשר טחון, מוצרלה, פרמג'נו, רוטב עגבניות. טעמים מאוזנים היטב, הוא מתמוגג. אני שנותרתי המומה מהוויתור על מבחן הקרבונרה - הזמנתי אותה בשבילי. (59 ש"ח). האופנוען שטעם ושוב טעם מאוד אהב, אני קצת פחות. אני לא מבינה את הקונספט של להגיש אווז ברוטב שמנת במקום חזיר במנות שדורשות את זה - אבל כנראה שהטעם הישראלי מקבל תבשילים שמערבים חלב עם בשר ופירות ים, אך לא אוהב איזכורי חזיר בתפריט וחבל שכך. במקרה הזה, לטעמי, השימוש באווז - או נכון יותר, בהמון שומן אווז - פגע במנה. נוצרה ממש בריכה של שמנוניות שזרה למנה בתחתית הצלחת ונותר טעם לוואי חמצמץ ודומיננטי שהשתלט על שאר הטעמים. המנה הכי פחות מוצלחת בארוחה. הערה לעצמי: נכון שיש לו יום הולדת, אבל אם הוא לא רוצה קרבונרה לא צריך - למה להתעקש? הדור הבא הלך על פטוצ'ינה מרי & מונטי, איטריות שלפחות נראו טריות - רוטב רוזה, שרימפס, חזה אווז, ברנדי, חריף (69 ש"ח). לא טעמתי - ים וכזה - תגובתו: המנה מאוד כבדה וזה הדבר היחידי שמונע ממני לאכול סיר שלם מזה כי זה כל כך טעים!"
לקינוח לקחנו מנת טרמיסו לכולם, טעים אך קצת מתוק מידי ו-3 קפוצ'ינו מצויינים. סה"כ כ- 500 ש"ח ללא טיפ.
סיימנו את הארוחה מפוצצים - המקום כייפי - בקשר לשירות נשארנו קצת אמביוולנטיים- מצד אחת יש תחושה שמאיצים בך - זה קרה לפני המנות הראשות - זה קרה בשלב הקינוח וזה לא ממש נעים - אבל כל מי שניגש אלינו היו כל כך נחמדים ולבבים, קלטו את העובדה שאנחנו חוגגים וזרמו איתנו אז זה איזן.
חוץ מזה הינו עליצים מהיין - כן חלשים בקבוק אחד שלושה אנשים וכולם הפכו להיות רכיכות.
בקיצור מדובר במסעדה שמכינה ומגישה אוכל איטלקי פשוט וטעים מרגיש הכי איטליה שיש, שני הבנים ממש ממש אהבו אני קצת פחות הגלל הקרבונרה אבל בהחלט נשארנו בתחושה ששווה לבדוק עוד מנות בתפריט. תודה רבה על כל ההמלצות - נבדוק אותן בפעמים הבאות
הרשומה המלאה כאן