פורום ביקורת מסעדות
נושא: אגב ברלין: יום טיול ראשון עם ערב מעולה ב-Ross של שף ישראלי..  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 13/06/2016 | 13:56
10
773
בהמשך למה שכתב prizman. המלצות מחברים זה כמובן חשוב, אבל בהמלצות כאלה יש נטייה להתקבע על אותם מקומות (שהם אכן טובים): אותם מוסדות גרמניים מסורתיים, אותן כמה מסעדות אסייתיות טובות וכו'. בתכנון הטיול שלי שילבתי גם המלצות (כולל של חברים בתפוז) וגם חיפוש באתרי אוכל עדכניים. מההתרשמות שלי יש כל הזמן חידושים והתפתחויות בעולם המסעדות בברלין, במיוחד ב-3-4 שנים האחרונות, ושווה לחפש גם מקומות חדשים ומעניינים. תחשבו על המסעדות שנפתחו בתל אביב ב-5 השנים האחרונות למשל...
אני נעזרתי בכמה בלוגים באנגלית: stilinberlin.de, iheartberlin.de, berlinfoodstories.com, שהם עדכניים וכותבים על כל מקום חדש, מעניין וטרנדי בעיר. 
 
בינתיים אני מדווח כאן בקצרה על יום האוכל הראשון שלי בברלין מתוך ארבעה (30 במאי עד 3 ביוני). נסעתי יחד עם אמא שלי ואחותי הגדולה. לכולנו זו פעם ראשונה בעיר.
 
יום ראשון בברלין - 
 
צהריים קלילים אחרי צ'ק אין במלון:  Barcomi's Deli :
 
בית קפה/מעדניה שיושב בחצר פנימית חמודה, שקטה ויפה, Sophie-Gips-Höfe בשכונת Mitte לא רחוק מ- Hackesche Höfe. מקום חביב במיוחד לארוחת בוקר/צהריים קלה של סנדוויצ'ים, סלטים, מאפים מלוחים ומתוקים, קפה וכו'. אנחנו ישבנו בחצר, טעמנו סנדוויצ'ים טובים (שלי סנדוויץ' לחמנייה עם בשר חזיר מפורק וקולסלו למשל), ושתינו קפה טוב, במחירים לא גבוהים.
 
ארוחת ערב מושקעת - Restaurant Ross :
 
מקום שנפתח באוגוסט 2015. קראתי עליו באחד הבלוגים והוא עשה רושם של מסעדה יצירתית, מושקעת ומעניינת שהתאימה לערב הראשון בזכות קרבתה למלון. הזמנתי מקום מראש אבל בדיעבד לא היה צריך. המסעדה נמצאת ב- Oranienburger Straße 32 בשכונת Mitte. גם היא ממוקמת בחצר פנימית שמוסתרת מהרחוב הראשי: Heckman Hofe, לא רחוק ממבנה בית הכנסת החדש המרשים של ברלין. 
 
כשנכנסתי לאתר של המסעדה הופתעתי לקרוא שהשף הוא בחור בשם אורי טריאסט, ישראלי שהגיע בגיל 20 לברלין כמוזיקאי והתחיל לבשל למחייתו. הוא עבד בכמה מקומות נחשבים וטרנדיים ופתח את Ross יחד עם שותף גרמני (היום הוא בערך בן 28. ילד, אבל מוכשר ביותר). בינתיים זו מסעדה שעברה מתחת לרדאר של תקשורת האוכל כאן שממהרת לדווח על כל מסעדה של שף ישראלי בחו"ל.
המסעדה יושבת במבנה מרשים שבעברו היה אורווה. (Ross היה סוס מרוצים מפורסם). המסעדה מודרנית, נעימה, יפה ומעוצבת והאוכל הוא גרמני/אירופאי מודרני ויצירתי. גם העיצוב וגם האוכל מאד נקיים. מטבח עונתי שמתבסס על חומרי גלם טריים.
יש אופציה לבחור מנות a-la-carte ויש אופציה לכמה מסלולים של ארוחות טעימות של 3 או 5 מנות. אני בחרתי בארוחת 5 מנות ימיות. 55 יורו עלות הארוחה (כולל לחמים). לא זול, אבל להערכתי בארץ ארוחה דומה עם חומרי גלם דומים הייתה עולה הרבה יותר.
 
בין השאר אכלתי מנת אויסטר ואבטיח, מנת פילה בס (Stone bass) עם תרד ולימון, מנת לנגוסטין עם קרם אבוקדו, מנת דג נזיר (monkfish) בשבבי קוקוס וקרם חלפיניו. לסיום - קינוח נקטרינות צרובות עם סורבה נקטרינות ויוגורט. 
אמא שלי ואחותי שטיילו איתי הסתפקו ב-2 מנות רגילות כל אחת ובקינוח משותף: אספרגוס, בשר Guanciale (מעין בשר מעושן מלחי חזיר) וחלמון ; טורטליני במילוי פטה עם גרגרי חומוס ; מנת פילה עגל עם ברוקולי ובלסמי מצומצם ; סופלה שוקולד ופטל. 
כל המנות היו פשוט מעולות. יצירתיות, טעימות ועשויות כהלכה. לא מנות גדולות, אבל יצאנו שבעים ומרוצים. שאפו גדול. 
לקראת סוף הערב יצא אלינו אורי השף ודיברנו קצת. הוא אמר שסה"כ המקום עובד יפה, ויש ימים בהן המקום מלא לגמרי, ודאי שבסופי שבוע. הוא קיבל קצת יחסי ציבור בתקשורת המקומית וזכה לביקורות טובות (גם ב- tripadvisor), והחבר'ה הישראלים בברלין מעודכנים ומגיעים גם הם למסעדה. שאלתי אותו אם מתאים לו שנעשה לו קצת יחסי ציבור בארץ והוא שמח...
אכן מההתרשמות שלי מגיע לו. המקום פשוט מעולה. מי שמחפש ארוחת ערב מושקעת ונעימה עם אוכל מודרני, יצירתי וטעים מאד - Ross היא מסעדה בשבילו. 
בהמשך היינו גם ב-2 מסעדות מישלן ואני יכול להעיד שרמת האוכל ב- Ross לא היה רחוקה מרמת המסעדות המכוכבות. 
בהמשך השבוע אעלה דיווחים על 3 הימים הנוספים.
 
פרטים מלאים על היום הראשון ומלא תמונות:
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/06/ross...