פורום ביקורת מסעדות
נושא: ברלין - יום שני עם אוכל גרמני מסורתי בצהריים ואוכל יפני בערב  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 13/06/2016 | 19:15
1
663
ארוחת צהריים - מקום גרמני מסורתי  Dicke Wirtin

נמצאת בשכונת שרלוטנבורג במערב העיר. אזור Savignyplatz.
בר-מסעדה מסורתי. מקום פשוט מאד וותיק מאד. קחו פאב אירי שמלא באלמנטים איריים מסורתיים ותעבירו אותו לברלין עם אותם פיצ'פקעס רק בגרמנית...
שותים בירה. אוכלים שניצלים. (שניצל לבן עצום). לא ממהרים לשום מקום. 
הגענו "על הדרך" ונאלצנו לשבת בפנים כי בחוץ היה מלא.
זו גם עונת האספרגוס הלבן אז בהמון מקומות מציעים תפריט אספרגוס ספיישל. גם כאן. חלקנו מנות שניצל (חזיר כמובן). שתיים מסורתיות: האחת עם פירה והשנייה עם סלט תפוחי אדמה. הן הגיעו יחד עם רוטב על בסיס ציר בשר. לצדן מנה אחת מעט יותר יקרה מתפריט האספרגוס, שכללה קוטלטים של חזיר עם אספרגוס לבן ברוטב הולנדייז. הכל היה טעים מאד, משביע ביותר ולא יקר במיוחד. (12.9 יורו לשניצל הרגיל, 16.6 יורו לקוטלט החזיר עם האספרגוס). 4.5 יורו לכוס 1/2 ליטר בירה גרמנית טובה. 
נהנינו מאד.

אחרי האוכל קפצנו גם ל- Kadewe - הכלבו העצום. אני כמובן דילגתי ישירות לקומה 6, קומת האוכל. שפע עצום של אוכל מכל הסוגים שמסודר בסדר גרמני מופתי ובניקיון ראוי לציון. הסתפקתי בסיבוב אבל לא קניתי כלום.

ארוחת ערב -  Zenkichi  - בראסרי יפני מודרני:

בערב שותפותיי לטיול היו עייפות ונשארו במלון. אני יצאתי לא רחוק מהמלון שלנו למסעדה יפנית די חדשה בעיר בשם - Zenkichi. זו מסעדה שנפתחה בסוף 2014 כשלוחה ברלינאית של מסעדה קיימת באותו שם בברוקלין. היא מוגדרת כבראסרי יפני מודרני ויש בה אוכל יפני מגוון, אבל לא סושי. היא מעוצבת בסגנון יפני כמעין מבוך אפלולי של עץ ובמבוק. מאד יפה, מושקע ואסתטי. יש תאי אוכל אישיים שנותנים פרטיות מוחלטת. 

קראתי עליה בבלוגי אוכל מקומיים שהכתירו אותה כמסעדה היפנית הכי טובה או הכי אותנטית היום בברלין. אין לי ממש מושג כמה זה נכון. אני בחרתי בה בעיקר בגלל קירבתה למלון שלי. אחרי השניצלים של הצהריים התאימה לי ארוחה יפנית קלילה שתכיל דגים ופירות ים ושתהיה קרובה ככל הניתן למלון (400 מטר זה המרחק). 

המסעדה די יקרה. מסעדה שמכוונת גבוה. יש ארוחת טעימות של 8 מנות ב-65 יורו. אני הלכתי על ארוחת טעימות בסיסית של 45 יורו ל-4 מנות. הוספתי עוד 5 יורו למנה העיקרית שבחרתי.
המנות: 
מנת פתיחה קטנה של מרק אספרגוס לבן קר. מעודן וטעים.
מנה ראשונה של צלחת טעימות נאות - raw tasting. כללה 4 מנות קטנות של סקאלופס צרובות וכמעט נאות, בשר סרטנים חלוט בחומץ יפני, סשימי אינטיאס, אפונה ירוקה חלוטה ברוטב שומשום לבן ומיסו. מנה טובה מאד עם חומרי גלם משובחים.
מנה עיקרית (שגם היא קטנה למדי) - ניתן לבחור בין כמה מנות. אני הלכתי על דג קוד שחור מאלסקה במרינדת מיסו. לא הרבה דג אבל פשוט מעולה. דג עשוי מושלם וטעים ביותר. היה גם אורז מאודה סתמי לצד הדג.
קינוח - מוס קפוא של שומשום שחור. טעים מאד. אחלה סיום.
הזמנתי גם בירה יפנית (אסאהי - 4 יורו) ובסוף גם סאקה קינוח - 
Hana-Hato Kijo-shu Sake. סאקה מיושנת 8 שנים, עמוקה וטעימה מאד.
 
השורה התחתונה - חוויה יפנית אמיתית בברלין. לא הייתי ביפן עדיין, אבל ממה שקראתי וחוויתי הם בהחלט מספקים חוויה אותנטית, טעימה ומעניינת. החל מהעיצוב והאווירה, דרך האוכל האיכותי והעשוי היטב, וכלה בשירות היוצא מן הכלל שכולו מורכב מצוות יפני. מאד נהניתי. המחיר בהחלט יקר ביחס לגודל המנות, אבל אני כן חושב שהוא היה שווה את עלותו. יצאתי שבע. אם אני משווה את זה ליפניות היקרות כאן בארץ, ההבדל גדול.

בפרקים הבאים - צהריים במסעדת 2 כוכבי מישלן, מזללת המבורגרים אסייתית, בר-יין גסטרונומי טרנדי, בית קפה שממוקם במבנה ישן של בית מרקחת וארוחת ערב לסיום בעוד מסעדת כוכב מישלן ב-45 יורו בלבד לסועד.
 
ניסיתי להעלות תמונות נבחרות אבל לצערי יש כרגע בעיה טכנית כאן. אנסה להעלות בהמשך...
בינתיים מי שרוצה לראות ולקרוא קצת יותר פרטים מוזמן לבלוג שלי:
 
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/06/blog...