פורום ביקורת מסעדות
נושא: ברלין יום שלישי - צהריים ב-Tim Raue.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 16/06/2016 | 12:27
24
623
Tim Raue:
מסעדת 2 כוכבי מישלן אסייתית מודרנית. פיוז'ן של מספר מטבחים. בדירוג המסעדות של סן פלגרינו החדש של 2016 היא דורגה במקום ה-34 (!) בעולם (עלייה ממקום 52). השף שלה, טים ראו, הוא שף כוכב בגרמניה.  
 
המסעדה מאד casual. מאד קלילה ביחס למה שאפשר לצפות אולי ממסעדת 2 כוכבים. מאד נעים לשבת שם. צוות חייכני ולא פורמלי ועיצוב מודרני ולא פלצני מדי עם אמנות מודרנית ודי ביזארית לפרקים. בקהל נצפו אפילו אנשים בטי-שירט ובחור שישב לאכול בגפו ותקתק על הלפ-טופ שלו.
 
המסעדה מציעה ארוחת צהריים בתמחור סביר ביותר ביחס למצופה ממסעדת 2 כוכבים. ארוחת צהריים יכולה לנוע בין 48 -78 יורו בלבד (3-6 מנות), ארוחת ערב של 4 מנות מתחילה ב-128 יורו. ארוחת 6 מנות עולה 198 יורו. הבדל עצום. ארוחת הצהריים הפשוטה והעממית יחסית נועדה להרחיב את החשיפה של המקום לקהלים נוספים.
אני מניח שארוחת הערב היא ב-level גבוה בהרבה והמנות שם הרבה יותר מורכבות ומעניינות (זה נכון בהרבה מסעדות שף גם בארץ), וזה עולה בהתאם.
 
היות והייתה עוד מסעדת מישלן על הפרק ליום המחרת, הלכנו על ארוחת 3 מנות בסיסית במחיר המינימום של 48 יורו לסועד. אני הזמני גם יין לבן ספרדי בכוס שעלתה 8 יורו. 
תחילה קיבלנו פתיחים טובים מאד: מלפפונים חמוצים, אגוזי קשיו קלויים ברוטב צ'ילי אסייתי (חריף!), נתחי בטן חזיר דקים ברוטב צ'ילי ושומשום, דג כבוש בטעמים אסייתיים שלצערי שכחתי את זהותו (אולי מקרל כלשהו). 
 
מנות ראשונות שנאכלו על ידנו, כולן בגודל בהחלט סביר ולא דוגמיות:
סשימי דג Gilthead (כנראה בעברית נקרא ספרוס זהוב), עם חסה סינית או חסת סלרי - Celtuce ותפוחים. פנטסטי. בעיניי המנה הטובה ביותר בין הראשונות והעיקריות.
דים סאם במילוי חזיר (fatty pork) וכרשה ברוטב יוזו. אני טעמתי רק מהרוטב שהיה פנטסטי. הסועדת התמוגגה. ההגשה והמנה בכללותה הייתה די פשוטה.
דים סאם במילוי סקאלופ שמוגש בציר עוף ומקושט בכדורי גזר ומעין פניני פטריות במבוק (bamboo mashroom). מנה טובה אבל לא מדהימה. הציר היה מעולה, עמוק ופיקנטי אבל המילוי של הסקאלופ בדים סאם היה מעט אנמי והלך לאיבוד.
 
מנות עיקריות שנדגמו (ולצערי הן אכן היו קטנות ובחלקן בלי תוספות):
פילה דג זנדר (Zander או Sander או Pike-Perch) מוגש ברוטב סויה Kamebishi מיושן 10 שנים. הרוטב הגיע בכלי אידוי מעשן ונמזג על הדג. מה שנקרא אפקטים מיוחדים. הדג היה מצוין. רך ועסיסי. הרוטב - מלא טעמים. יופי של מנה. 
עוף בלימון. חזה עוף בציר לימון, קרם פטרוזיליה, קונפי לימוני אמלפי (Amalfi lemon) וקריספי טפיוקה. בהחלט לוקחים כאן עוף לרמה אחרת. זו מנה שמיועדת אולי לאנשים שהם פחות הרפתקנים באוכל. הסועדת מאד אהבה.
בקר קנטונזי (נדמה לי שבשר לחי) בפלפל שחור, בחומץ פורט פדרו חימנז מיושן (p.x. vinegar - Pedro Ximenez). הוגש עם תוספת בצלחת נפרדת של קרם שום (alium - פרח שום), שאלוט שלוק, בצל מוחמץ ופרחי מרווה. הבשר היה טוב מאד וטעים מאד, אם כי ציפיתי שיהיה יותר נימוח ורך. הרוטב והתוספות היו טעימים ועזי טעם, אבל הייתי שמח לקצת יותר מכל דבר בצלחת. גם ההגשה הנפרדת של המרכיבים לא הייתה ברורה לי לגמרי. 
 
pre-dessert: נדמה לי שזה היה סורבה סלרי עם קרם שוקולד לבן. טעים מאד ומרענן.
 
קינוחים:
קינוח מנגו: מנגו בליים וזעפרן. היה כאן שילוב טעמים ומרקמים מדהים. חתיכות מנגו שהיו רכות וממש נמסו בפה. קראנצ'ים קטנים של ליים וגרגרי פלפל ירוק שנתנו kick. קרם זעפרן וגלידת מנגו מעולים. קינוח מורכב ויפהפה, ובעיניי פשוט מושלם. מתקתק-חמצמץ, מרענן, יצירתי וטעים במיוחד. כל מה שאני מחפש בקינוח.
קינוח תותים עם בזיליקום תאילנדי וקרם רוברב. קינוח מעט פחות מוצלח מהראשון, אבל גם טוב מאד. גם הוא נע על שילוב טעמים חמצמץ-מתקתק. ראוי לציין ששני הקינוחים היו בגודל מכובד בהחלט ושניהם קלילים ומתאימים מאד כסיום לארוחה.
 
אחרי ארוחת הצהריים שלנו שם אני קצת מתקשה להבין את הדירוג של המסעדה במקום 34 בעולם. אני גם לא ממש מבין על מה היא קיבלה כוכב שני.  לא שהיה רע. הייתה ארוחה וחוויה טובה מאד, אבל לא הרגשתי שום דבר אקסטרה במסעדה ביחס למסעדות כוכב אחד שהייתי בהן, לא באוכל עצמו שלטעמי היה בחלקו די פשוט ובלי יותר מדי wow factor, לא בשירות ולא באווירה. 
 
ולמרות הביקורת שלי - חווית הצהריים ב- Tim Raue גם אם אינה מושלמת, וגם אם המנות בחלקן אולי פשוטות וקטנות ביחס למצופה, היא טובה ומהנה, והיא כאמור לחלוטין affordable (כאמור 48 יורו לארוחת 3 מנות עם כמה אקסטרות).
 
בקיצור מי שרוצה להתהדר בכך שאכל במסעדת 2 כוכבים שמדורגת בין 50 המסעדות הטובות בעולם בדירוג סן פלגרינו, ואפילו לצאת בחיסרון כיס סביר - Tim Raue בצהריים היא אופציה טובה מאד.
 
לדיווח המלא על כל היום השלישי:
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/06/2.html