פורום ביקורת מסעדות
נושא: ועוד חדשה: קלאש (Clash) של חיים טיבי במלון ניקס בתל אביב  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 27/07/2016 | 19:08
9
770
קלאש - Clash:
עוד מסעדה שנפתחה בימים האחרונים. יושבת בקומת הלובי של מלון ניקס (NYX) החדש ברח' מנחם בגין (בפאתי מתחם יד חרוצים). הצוות המנהל מורכב מאנשים עתירי ניסיון במסעדנות: השף הוותיק חיים טיבי (טיבי'ס ולשעבר מוסקט הצפוניות), והבעלים - איציק המל (מסה) ודניאל פרץ (כרמים).
הייתי ביום חמישי האחרון בעסקית צהריים אקראית. כשאני הייתי עדיין לא היה שלט בכניסה שהזכיר שיש מסעדה במקום, והתפריט העסקי הודפס גם כאן על דף מדפסת. נכון לזמן זה המקום פתוח רק בבוקר (לאורחי המלון) ולעסקיות צהריים (לכולם). בהמשך גם לארוחות ערב, כולל סופי שבוע. 
המקום מושקע, גדול, מרווח מאד ומודרני מאד. יש חלל גדול שכולל בר מרשים (ספרתי כ-20 מקומות ישיבה בו. באחד מהם אני ישבתי) ומסביבו שולחנות, ויש חלל נוסף קצת יותר מבודד מהודר יותר שמתאים לפגישות עסקיות (ואכן כמה וכמה מעונבים ישבו שם). 
המסעדה היא ביסטרו אירופאי מודרני עם שילובים מקומיים, גליליים וגם ערביים. מכאן שמה - Clash - התנגשות טעמים, סגנונות ותרבויות.
הופתעתי מכמות הסועדים בארוחה הזו שהייתה גדולה בהרבה ממה שציפיתי שתהיה במקום חדש לגמרי ונטול שלט. כנראה שבאזור הזה, עתיר החברות והעסקים, שומעים מיד על כל מקום חדש ראוי שנפתח. תכלס בכל המתחם שמסביב אני נזכר רק בקופי בר מצד אחד ובטאיזו מצד שני שממוצבות יחסית גבוה, ומציעות עסקיות מושקעות יחסית לעובדי האזור המבוססים. נדמה לי שקלאש יכולה להיות הצלחה, כי אין באמת המון מתחרים ראויים באזור. 
התפריט העסקי כולל בחירת מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית. המחירים נעים מ-75 ש"ח לארוחה עד 142 ש"ח (למנה עיקרית של ניו יורק סטייק 350 גרם). 
לפני המנות קיבלתי לחמים עם שמן זית (סטנדרטי וטוב) וטעימה של מרק ארטישוק ירושלמי עם קציפת חלב. נחמד. 
למנה ראשונה אכלתי קרפצ'יו וייסבראטן "ארמני": קרפצ'יו בקר עם לחם קלוי, אגסים כבושים ביין ותבלינים, רוטב זרעי חרדל וגרגירי כוסברה. מנה טובה ואיכותית. בשר טוב. תיבול מדויק. הדבר היחיד שהיה מיותר זה צנימי הלחם הדקיקים. אם זה נועד להוסיף מרקם קראנצ'י, אפשר לשלב פיסטוקים או אגוזים, או פירורים קראנצ'יים קטנים יותר של לחם (קראמבל כלשהו). 
למנה עיקרית בחרתי נקניקיות כפריות 300 גרם של Tibi's. נקניקיות בקר מתובלות, עם כרוב כבוש, פירה תפו"א מדורה, חרדל דיז'ון וטבעות בצל. מנה של 82 ש"ח שהייתה גם עלות העסקית. מנה טובה. נקניקיות טעימות מאד. מעט דחוסות, אבל עדיין שמרו על עסיסיות יחסית. שאר המרכיבים היו טובים וראויים ותובלו היטב. 

רואים שהחבר'ה כאן מקצוענים. בשתי המנות לא הרגשתי שאני יושב במסעדה חדשה לגמרי שנמצאת בשלבי הרצה ראשוניים. ההגשה של שתיהן הייתה מדויקת.
גם קינוח הזמנתי: סמי פרדו ברגמוט: גנאש פיסטוק מלוח, שערות קדאיף, פיסטוקים מקורמלים, עלי ורדים מסוכרים. קינוח של 38 ש"ח. קינוח מוצלח מאד בעיניי. (אני חובב פיסטוקים). קינוח שמשלב בצורה טובה ומאוזנת טעמים מתקתקים, מרירים ומעט מלוחים. מרקמים טובים. נהניתי.

2 המנות הראשונה והעיקרית הגיעו מהר. לקינוח חיכיתי יחסית הרבה זמן ואח"כ הייתה גם תקלה במחשב כך שגם החשבון בושש להגיע (מסתבר שלא הכל מתקתק עדיין). מיוזמתם הם הורידו לי את עלות הקינוח מהחשבון, למרות שממש לא רמזתי שאני לחוץ בזמן. (זה גם היה עניין של דקות ספורות). מחווה יפה מאד. 
 
שורה תחתונה: מקום שעושה רושם כראוי מאד, ודאי לצורך ארוחה עסקית מושקעת באזור יד חרוצים/מנחם בגין. אני מעריך שהניסיון של הצוות הניהולי מדבר כאן ולכן האוכל מגובש ועשוי היטב, והשירות איכותי וטוב. רואים שיש כאן יד מכוונת איכותית ובטוחה. בהחלט יש כאן פוטנציאל גבוה.