פורום ביקורת מסעדות
נושא: הבינוני - בינדלה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 13/08/2016 | 18:43
358
בבינדלה  תחת ידיו של יורם ניצן הייתי פעם אחת בצהריים לפני שהיו עסקיות. אכלתי אז מנות של תפריט הערב והיה טוב מאד. הפעם בעסקית הצהריים פחות נהניתי. ישבתי על הבר קרוב ל"פס הקר" בו מצלחתים את המנות הקרות (דגים נאים, קרפצ'יו, סלטים) והיה כיף לראות את העבודה. יורם ניצן הוא שף שנוכח מאד במסעדות שלו, גם בצהריים הללו הוא היה במטבח והציץ מדי פעם מהחלון שמאחורי הבר.  המסעדה הייתה מלאה לגמרי. סחתיין. 
 
העסקית כוללת מנה ראשונה + עיקרית + לחם + תה קר או סודה. כל זה ב-85 ש"ח. ממש סביר. אפילו נמוך יחסית ביחס למטבח שף. 

למנה ראשונה בחרתי במנה שלא נמצאת בתפריט הערב: קלמארי פלאנצ'ה עם קרם סלק, פלפל פדרונס, יוגורט וכרשה שרופה. מנה צבעונית ומכובדת מאד. היה בסדר פלוס, לא יותר. חסר לי מעט תיבול בחלק מהאלמנטים, במיוחד קרם הסלק שהיה מעט אנמי. היה חסר לי כאן kick. משהו שיעשה את המנה מעניינת.
יחד עם המנה היה צריך להגיע לחם שבושש לבוא. קיבלתי אותו רק עם המנה העיקרית. 
למנה העיקרית בחרתי בסינטה שהיא בתוספת של 20 ש"ח: סטייק סינטה פרוס, צלוי בחומץ בלסמי, שמן זית ושום קונפי עם עגבניות מדורה, באק צ'וי, קולרבי ותפו"א צעיר. הסטייק נפרס ל-4 מדליונים אדמדמים והגיע בדרגת מדיום כמו שביקשתי. הירקות הוכנו כהלכה. גם כאן התיבול היה חסר מעט לטעמי (עוד טיפה מלח לא היה מזיק). לצערי מה שהוריד את המנה היה טעם הסינטה שהיה די אנמי. לא בשר מלהיב. אין לי מושג מי ספק הבשר של בינדלה, אבל הסינטה הזו הייתה מעט מאכזבת.
בעסקיות בבינדלה יש אופציה מבורכת של קינוח עסקי ב-22 ש"ח. למעשה זה 1/2 קינוח או דוגמית קינוח, אבל זה בהחלט מספיק לסועד יחיד אחרי ארוחה מלאה.
יש 2 אופציות ואני בחרתי באופציה הקלאסית - טירמיסו. זו כאמור מנה מוקטנת לעומת מנת הערב. לצערי כמו 2 המנות שלפני כן, גם הטירמיסו לא נסק לגבהים. היה נחמד ולא יותר. מה שאכזב אותי היה הקרם שהתגלה כסתם קצפת אוורירית ודי משעממת. לא הרגשתי שם מסקרפונה למשל וחבל. קרם חסר גוף.
 
שורה תחתונה: עסקית לא יקרה כלל וכלל עם אווירה מושקעת ומנות יפות ומצולחתות לעילא - אבל לא מספיק מעניינות (לפחות אלה שניסיתי). במקום כמו בינדלה ומשף כמו יורם ניצן אני מעדיף שהעסקית תעלה יותר ותהיה טובה ומעניינת הרבה יותר.