פורום ביקורת מסעדות
נושא: שישי בבית - טעים ולא יקר. שבת בערב - ג'וז ולוז. טעים ויקר.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 28/08/2016 | 12:36
4
546
שישי ביתי. שמחתי לגלות דג פרידה קטן אחרון בחנות הדגים השכונתית שלי (דידי דג בגבעתיים). הכנתי ממנו בערב טרטר דג עם ג'ינג'ר וחזרת מגוררים, מלפפון קצוץ, בצל ירוק, כוסברה, ומנגו קפוא שגררתי עם מגררת. תיבול בסיסי של שמן זית, ליים סחוט ומעט שמן שומשום. 
בנוסף - מנת שאריות: מאפה שכבות של תפוחי אדמה, בשר טחון, בצל, שום, תרד. תיבול של פפריקה מעושנת חריפה ומתוקה וזרעי כמון כתושים. אכלתי עם קצת טחינה גולמית בצד. 
 
בשבת בערב. קפיצה עם השותפה לג'וז ולוז. להרים כוסית לעבודה החדשה שלי.
לפני כמה חודשים הייתי ונהניתי מאד. יש שם שף צעיר ומוכשר בשם עדו קרמסקי שרקח תפריט חדש ומעניין שמלהטט בין אסיה, אירופה והמזרח התיכון. גם הפעם כל מה שאכלנו היה מצוין. מנות טובות מאד אחת אחרי השנייה. הבעיה - תמחור גבוה ביחס לגודלן של המנות. (אני מעריך שב-10-15%). 
המסעדה הייתה די ריקה. לא יודע אם זה שילוב של האזור הלא מרכזי (רח' גבולות בדרום ת"א בואך רח' יפו) והמחירים הלא זולים. חבל, כי האוכל באמת מצוין.
 
קיבלנו לחם מחמצת טוב מאד עם יופי של קראסט ולצדו שמן זית.
- הזמנו לסיפתח עגבניה אסלי: עגבניות מיריחו, זעתר, אבן יוגורט, ופלפל חריף. 32 ש"ח. מנה לא גדולה ופשוטה אבל טעימה ומבוצעת היטב. יופי של סלט עגבניות חריף. טרי וטעים. לא בטוח ששווה 32 ש"ח.
- מנה ראשונה אחת - קיתפו: טרטר בקר חריף עם לחם. 68 ש"ח. מנה אתיופית. הטרטר היה מצוין. בשר טרי ושופע טעמים. המלצרית אמרה לי שזה מנתח אגוז. על הבשר גורדה ביצה קשה. הטרטר לא היה חריף כלל, אלא פיקנטי, והטעם הדומיננטי היה מתערובת תבלינים אתיופית שכללה בין היתר כמון, הל, ציפורן וחילבה. זה ודאי לא טרטר לאנשים שאוהבים טעמים עדינים. 
- מנה עיקרית אחת: ניוקי בציר תפוחי אדמה, קרם פרש ופלפל חריף ירוק. היו שם גם תרד ומרווה. המנה עלתה 66 ש"ח. הטעמים היו מצוינים. הניוקי בושלו נהדר והיו רכים ונימוחים. מנה טובה מאד.
- עיקרית נוספת: תמנון עם תפוחי אדמה ברוטב יין אדום וחמאה. עלתה 94 ש"ח. התמנון בושל לעילא והיה רך ומשובח. הרוטב היה עמוק ועז טעם. פנטסטי. אין ספק שלשף הצעיר כאן יש כישרון.
- לסיום - עוד מנה כדי לסגור פינות: מלפוף: כרוב מעושן בקרם חמאה שרופה. מנה שזכתה לשבחים ובצדק. לא חושב שאפשר להוציא חומר גלם כמו כרוב יותר טוב. מעולה.
 
שורה תחתונה: אוכל מצוין עם תמחור גבוה ביחס לכמותו. לדעתי האכסניה של ג'וז ולוז לא מתאימה לשף הזה. המקום קצת זרוק, השירות קצת מחופף, המוזיקה רועשת מדי. אבל שווה להגיע בזכות האוכל המקורי והמשובח, גם אם התמחור מעט מוגזם.