פורום ביקורת מסעדות
נושא: סיכום משבוע קולינרי במדריד  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 08/10/2016 | 10:07
30
1874

אתמול חזרנו משבוע שלם במדריד. לפני הטיסה חיפשתי והתייעצתי פה בנוגע למסעדות, לצערי בחיפוש הפורום לא עלו הרבה תוצאות, אז אני מקווה שהסיכום הנ"ל יוסיף אפילו קצת לכל אלו שמתכננים טיסה למדריד.
כמה דברים שחשוב לדעת:
טסתי בלי יותר מידי הכנה וציפיות. אבל מדריד התגלתה כעיר מדהימה גם מבחינה קולינרית. בערך בכל מסעדה, קפיטריה, בית קפה או מכולת יש חמון ונקניקים מרשימים ומוצלחים, יש גם המון שווקי אוכל. פשוט כדאי לחקור מראש ולהכיר.
במדריד כנראה יש ממש החלטה שאין צורך ללמוד אנגלית. בהרבה מסעדות אין תפריט באנגלית וגם אם יש, הסיכוי שהמלצר ידע אנגלית הוא די נמוך, זה נכון בעיקר אם אתם יוצאים מאזור ה"תיירים המובהק" (לב-לב העיר) אל ה"קצוות" של המרכז (כששימו לב שאני עדיין מדברת על מרכז העיר.) כך שאני מציעה מאד לפני הטיסה לעשות סקירה קצרה של מילות מפתח בספרדית ואפילו- כן כן, להסתובב עם מילון.
סדר היום של הספרדים קצת שונה משלנו. לפני 9 בבוקר מדריד פשוט מתה. השמש גם לא זורחת הרבה לפני שמונה וחצי, סופר מרקטים, בתי קפה, לרוב לא נפתחים לפני 9-10, מי שמתחיל לעבוד מאוחר כמובן חייב גם סייסטה (הפסקת הצהריים הספרדית המפורסמת) אך שמקומות רבים נסגרים בין 2 ל-5, וכשזה סדר היום שלך זה משפיע גם על הערב- הספרדים יוצאים לאכול מאוחר. רוב המסעדות מתמלאות סביב 9-10 בלילה, ויש מסעדות שלא נפתחות לפני 8 ואפילו 9. בנוסף, במדריד יש בערך מיליארד מסעדות. אבל הרושם הוא שרובן מלאות רוב הזמן. רצוי לברר שעות מראש ולהזמין מקומות מראש.
בנוגע לשווקים- הרבה מהם נסגרים בשעה 14:00 וחלקם נסגרים בשתיים ונפתחים שוב ב17:00 לאחר הסייסטה, בחלק מהשווקים לאחר הסייסטה לא כל הדוכנים נפתחים, ומשוק מרשים נשאר שוק קטן מאד. גם לא כל השווקים פתוחים בכל הימים. גם כאן כדאי לברר כדי לא להגיע סתם. 
 
מתנצלת מראש שזה הולך להיות ארוך...