פורום ביקורת מסעדות
נושא: איטליאנו דלה קוסטה, חיפה - טייק 2  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 15/10/2016 | 13:01
8
408
או ערב נפלא של אמצע שבוע במקום שכמו נרמז בביקורת הראשונה משם, בדרך להפוך למוסד בסצנת המסעדות החיפאית והמסעדות האיטלקיות ככלל בארץ. לא הכל מושלם, באף מקום, אין בעולם מקום מושלם, אז קצת גליקים בשירות כשקשה היה תמיד לתפוס את המלצרית שלנו, לא קרה כלום, פה ושם דברים קטנים באוכל, קורה, אם לא היו כאלו, איזה סיבה הייתה לנו לכתוב ביקורת במובן של באמת, ביקורת ?

בסה"כ מסעדה גדולה שהומה לגמרי בערב שהוא עדיין לא סופ"ש, אוכל טוב מאוד, אווירה טובה ושמחה יחד עם שף אחד מיוחד שעומל קשות במטבח, איזה שינויי מאותו ערב כבוי לפני כמה שבועות בכולא, ככה הדברים בדיוק צריכים להראות ולא אחרת. שאפו ענק לחמודי, אני לא כל כך בקיא בענייני שפים שבאמת קורעים את הישבן במטבח יום יום, במיוחד לא בזמן האחרון, אבל אני בטוח שחמודי בטופ של הטופ (של הטופ) בעניין הזה, הבחור מוציא את הנשמה שלו על המקום הזה, מחזיק צוות נלהב, מבשל ומדריך את הצעירים בו זמנית (והרי גם הוא צעיר), ענק הבחור ויש עוד לאן להתפתח, זה מה שיפה.
נכון לא תמיד האוכל מחודד, אבל כשיש טונות של כישרון ובעיקר נשמה, הדברים הולכים לכיוונים נכונים, לא צריך יחצ"נות שתעבוד קשה, הקונספט והאוכל עושים את שלהם.
 
ברברת חדל,
אהבנו במיוחד –
הפפרדלה עם בשר טלה, אפונה, ציר טלה, יחס הבשר עלה באופן די יוצא דופן על הפסטה, אותי זה קנה. טעמים טיפה מתקתקים אך מצויינים, 69 ₪ למנה גדולה.
שתי הפיצות מצויינות – פיצה סינייה היא שיחוק גדול, המזמין המעט סקפטי לפני הביקור, הילל בשמחה.. חזה אווז+אספרגוס מצויינת גם כן, רק שחבל שבתמונה "יחצנית" מהעבר באינסטגרם של חמודי יש קצת יותר חזה אווז ממה שהגיע, בקטנה..
קינוח הלוטוס, גבינה ופיסטוק – במחיר הזה של 40 ומשהו פשוט הצחקתם את שלל גנבי הקינוחים שמוכרים בננה לוטי ושות' במחיר דומה, קינוח פנטסטי.
אהבנו פלוס –
קרפצ'יו סינטה מהראשונות עם סלט ליד ואיולי, מנה ראוייה, קצת איכזבה אותי בהיבט שאפרט בהמשך.
פסטה פטריות "פשוטה" – ביצוע טוב מאוד עמוס בכמה סוגי פטריות וגם כן מנה גדולה מאוד.
 
אהבנו קצת פחות –
הספיישל הקינוחי של טארט שוקולד מריר וגלידת קרמל עורר ציפיות רבות, עולה על רוב הגירסאות שפגשתי בארץ אך עדיין לא הפגיז מספיק, לבטח לא כמו הקינוח הראשון או הזפולה וקרם לימון שהוזמן בעבר.

נקודות לשיפור – יש פה ושם "חוסר" קטן בין תיאור בתפריט למה שלדעתי קיבלנו בפועל, נניח במנת הקרפצ'יו וגם בצילומי אינסטגרם מוקדמים נניח, יופי צלפים יפים בסלט, לא היה להם זכר אצלנו. כנ"ל פה ושם, נדמה לי שגם עניין מנת הפסטה טלה שהוזכר באיזה ביקורת אינטרנטית, אם מציינים אפונת שלג, ראוי שגם היא תופיע במנה, אבל אולי פספסתי אותה..
טיפל'ה לא יזיק חידוד בשירות, יש הרבה אנשי צוות אבל כשרצינו מלח לקח זמן עד שהצלחנו לתפוש תשומת לב ראוייה, האמת שדברים כאלו לא ממש עקרוניים לי, אבל צריך למלא משהו בקטגוריה.. סה"כ המלצרית שלנו הייתה חיננית מאוד, די חובבנית אןמנם אבל who cares, אפילו קראה לי אחי פעם, בהתחשב בעובדה שעשתה זאת עם מבטא ערבי קטן, המחווה שיעשעה קצת את השולחן ובהחלט שימחה
היינו ארבעה ויחד עם כמה בירות ושתייה קלה שילמנו בדיוק 300 ₪ לזוג על די הרבה אוכל, נכון, פחממתי בבסיסו אך עדיין עם תוספות יפות של חומרי גלם מסביב, גם די התחזרנו והיינו יכולים להוריד קינוח ואולי עוד מנה (קינוח הפיסטוק הוזמן פעמיים), לטעמי התמורה היא פנטסטית והתפריט הרחב באופן די מפתיע לארץ גם מושכל מאוד וגם די מתחשב, לאור המנות הגדולות. בירת המסעדות האיטלקיות של ישראל (סיפחתי את טבעון..) ? אני חושב שכן ואיטליאנו ללא מיצמוץ לטעמי, חוד של החנית.