פורום ביקורת מסעדות
נושא: מוצ"ש: B12 ת"א, take 2   לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 16/10/2016 | 15:47
377
בסניף המקורי בביתן אהרון ישבנו פעמיים ונהניתי מאוד. בשר טעים מאוד במחיר לא יקר (יחסית למקובל). מה עוד צריך? שמחנו מאוד לגלות שנפתח סניף בת"א ופקדנו אותו לראשונה לפני כחודש. הביקור לא היה מוצלח במיוחד, אבל חשבתי שמגיעה להם הזדמנות שנייה – אולי סתם יום לא מוצלח, אולי חבלי לידה...
 
לצערי גם הפעם לא הייתה מוצלחת יותר מקודמתה (והפעם באמת כבר לא תהיה פעם נוספת). אתחיל מהטוב (או הסביר):
שותפי לארוחה הזמין כבדים בלחמניית פרנה (40 ש"ח). שאלו אותו איך הוא אוהב את הכבדים, ולפי דיווחו הם היו טובים (אבל קשה לפשל בכבדים כל עוד לא שורפים אותם) וגם הלחמנייה הייתה מוצלחת. עם זאת אמר שהמנה לא הייתה מאוזנת והטעמים לא השתלבו – שמו את הכבדים בתחתית ה"כיס" (פתחו אותה כמו פיתה) ומעליה עגבניות, כך שבהתחלה הוא טעם רק עגבניות ובהמשך רק כבדים ולא היה שום שילוב או איזון.
 
אני הזמנתי "שרשרת פילה בקר" מדיום בצלחת (68 ש"ח) + תפוח אדמה אפוי (12 ש"ח – מוזמן ומגיע לחוד). בביקור הקודם זה היה חסר, הפעם שמחתי שהמנה קיימת כי אני אוהבת מאוד פילה. הגיעו נתחי פילה לא גדולה, טיפונת שרופים בקצוות, אבל כשפתחתי בפנים זה היה ממש רייר, לא מדיום. החזרתי. בינתיים ניסיתי את תפוח האדמה – קר. לא מהמקרר, אבל נטול חמימות לחלוטין, אפילו לא קצת (מבחוץ אולי, אבל הוא חצוי, מתחילים מבפנים). החזרתי שיחממו.
 
לאחר כמה דקות הגיע הבשר, הפעם יותר מדיום-וול... אבל זה היה צפוי... מה שהיה פחות צפוי הם שני נתחונים שהכילו סחוס. זה עוד לא קרה לי בפילה. פילה ידוע כנתח "נקי", כזה שלא מצריך העסקות וניקוי כשהוא בצלחת... פה פתאום כן. תוך כדי התחלתי לאכול את תפוח האדמה החלופי שקיבלתי (הפעם לא רציתי לחכות אפילו דקה, שלא יתקרר לי חלילה) וגם הפעם הוא לא היה חם (בפנים); פושר לכל היותר. ניחא חוסר היכולת לחמם תפוח אדמה כמו שצריך, אבל הוא גם לא היה די רך ונימוח, ובאופן כללי די תפל ולא מוצלח (שמו עליו טיפונת חמאת שום או משהו דומה, אבל ממש בקמצנות). כמה אפשר לפשל בתפוח אדמה מסכן? תפוח אדמה שאני מכינה סתם כך בתנור או אפילו במיקרו כבר יוצא טוב יותר! התעצבנתי והחזרתי אותו בקופה, נראה לי ששני נסיונות זה די והותר. אם הם לא מצליחים לאפות תפוח אדמה כמו שצריך שיצא רך, חם ועם טעם, עדיף שלא יגישו ושלא יגבו עליו כסף מלכתחילה.
 
לסיכום: לצערי הרב סניף ת"א לא ממשיך את האיכות והמוניטין של הסניף המקורי בביתן אהרון, למעשה הוא רק מקלקל אותם (לדעתנו). מסעדה קמה ונופלת על כמה גורמים, אבל בראש ובראשונה על המטבח. אם במסעדת בשרים לא יודעים לטפל בבשר כמו שצריך, לנקות ולחתוך כהלכה, לדייק במידת ההכנה – אין לה הצדקה. אם לא יודעים לאזן טעמים ולאפות תפוח אדמה ראוי ברמה בסיסית, על אחת כמה וכמה. ממש חבל שסניף ת"א מבייש את הסניף המקורי. המחמאה היחידה שאני יכולה לומר עליו היא שהשירות נחמד ומהיר ומחיר הבשרר לא יקר, אבל עם כל הרצון הטוב, זה לא מספיק.